Evtim Djerekarov Отговорено Септември 25, 2006 Автор Отговорено Септември 25, 2006 Да, наистина ще опитам да направя съседните секции в отделни стъпала. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Септември 25, 2006 Автор Отговорено Септември 25, 2006 (Редактирано) Обаче възниква един въпрос - като направя тонкоректорите в 3 отделни стъпала, и после сумирам 3-те изходни напрежения от тях, и няма ли да се получи така, че промяната в корекцията на даден коректор да намалее 3 пъти(като напрежение) в сравнение със случая, когато имаме само едно стъпало? тоест, няма ли така да ми намалее максималната корекция с 9dB? Другото решение, за което се сещам, е да навържа 3-те стъпала последователно, но така няма ли да има много шум? Редактирано Септември 25, 2006 от Evtim Djerekarov Цитирай
jabatajabata Отговорено Септември 26, 2006 Отговорено Септември 26, 2006 (Редактирано) Като изключим схемните решения по които не съм спец да попитам - не трябва ли един еквалайзер да е октавен т.е. примерно 30-60-120-240-480-...за да може да се регулират хармониците подобавашо при качествен фактор даващ линия в положение 0 дец и при корекция примерно на 120херца с -10 дец то 90 херца и 180 херца стават съответно -5 децибела. И ако е параметричен да не е с прекалено много много честоти - т.е. как потребителя знае коя точно честота срязва и възможноста за омазване е огромна. Не е ли по правилно да се ползва параметричен еквалайзер с 3-4 честоти само когато имаш нужда от "режекторен" филтър ??? Колкото до степента на усилване и подтискане мисля, че +/12 е някакво хайфистко изпълнение, а за музикални уредби е поне +/- 18 щото 12 децибела не стигат...Обяснете... Редактирано Септември 26, 2006 от jabatajabata Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Септември 26, 2006 Автор Отговорено Септември 26, 2006 (Редактирано) В последната схема корекцията е +-18Дб. Иначе не мисля, че би се получило омазване, когато човек знае какво прави с еквилайзера. Parni_Valjak - нещо такова ли имаш предвид, като казваш, че еквилайзерите трябва да са в отделни стъпала? http://djerekarov.muzikant.org/amp2.JPG Редактирано Септември 26, 2006 от Evtim Djerekarov Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Септември 26, 2006 Автор Отговорено Септември 26, 2006 Също така ме светнаха, че мога да накарам опамповете да работят в класА с резистор от изхода към Vcc+, та ако може малко съвети по въпроса. Цитирай
Nikifena Отговорено Септември 26, 2006 Отговорено Септември 26, 2006 Ето ти едно според мен професионално решение http://tinypic.com/2s7cj Въпроса е, че за да променяш честотата трябва да сменяш по двойки кондензатори. Аз ти казах, прави го класически: ниски, среди и високи. Макар, че аз се кефя и на корекции ниски и високи само а за параметрик виж как са го направили рене Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Септември 26, 2006 Отговорено Септември 26, 2006 Да, нещо такова. Резистора дали ще е към + или минус, зависи от усилвателя. Иначе просто използвай специфични аудио OPA. :exclaim:Това дето го предлага Ники има общо с въпроса ти за шума... :exclaim:Дълбочината на корекцията е пряко свързана с ширината на лентата, така че въпроса е комплексен - може и 30dB да я направиш, но ще има други артефакти...и не мисля, че за случая е ефективно. Не ми се губи време да обяснявам неща от теорията, особено когато дори не се четат постовете. Ако се вникне в описанието, което съм дал преди (картинките за Acoustic 370), много от въпросите ще отпаднат, ама кой да чете... При това е написано за музиканти... :violin: 1 Цитирай
Nikifena Отговорено Септември 26, 2006 Отговорено Септември 26, 2006 особено когато дори не се четат постовете. четат се четат се Цитирай
Nikifena Отговорено Октомври 4, 2006 Отговорено Октомври 4, 2006 да разръчкаме темата. Ето схемно решение на базата на баксандал коректор за ниски и високи и параметрична среда. http://img.photobucket.com/albums/v467/Mcg...icEqualizer.gif Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Октомври 10, 2006 Автор Отговорено Октомври 10, 2006 (Редактирано) Направих предусилвателя, по схемата, която бях измъдрил някъде по-напред в темата. Първо, по съвета на Parni_Valjak, направих тонкоректора на последователни стъпала, но така, белия шум на операционните усилватели(използвам TL074 все пак) доста се усилваше пт предпоследното, и особено от последното стъпало, затова реших в крайна сметка да вържа всички корекции на едно стъпало, така наистина се получава известна доза неутрализиране на съседни стъпала, когато честотите на корекция са им твърде близки, но това се случва само при екстремни настройки, а и е безмислено в случая да коригираш една честота с 2 коректора. Така схемата стана прилично тиха, и при разумни корекции, свирене на пълен гейн със съотнощение сигнал/шум от доста приличните 72dB e напълно реално. Благодаря на всички за помощта. Може би следващият път, когато правя някакви корекции, ще опитам схемата на Ники, или съвета на Parni_Valjak, но със значително по-малошумящи операционни усилватели. Редактирано Октомври 10, 2006 от Evtim Djerekarov Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Октомври 20, 2006 Автор Отговорено Октомври 20, 2006 (Редактирано) Ето снимчица на новия преамп, който направих за assoass: Снимка Редактирано Октомври 20, 2006 от Evtim Djerekarov Цитирай
f1_sound Отговорено Октомври 20, 2006 Отговорено Октомври 20, 2006 (Редактирано) Евтиме евала :hello: дай да го чуем Редактирано Октомври 20, 2006 от f1_sound Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Октомври 20, 2006 Автор Отговорено Октомври 20, 2006 Вече не е в мен, освен ако Илийката запише семпли. Имам един-два семпъла, но са записвани с китара: Семпълче Цитирай
Nikifena Отговорено Октомври 20, 2006 Отговорено Октомври 20, 2006 Евала Евтиме изглежда яко къстъм наистина доре си ги и наредил потенциометрите.. като забележка ще кажа, че изходният жак се слага отзад а не отпред, но това бял кахър Супер е станало !! Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.