pacman Отговорено Септември 9, 2006 Отговорено Септември 9, 2006 Sir Alfred, сподели какъв тон искаш да постигнеш с тази китара. Орехът има специфичен звук, и е подходящ по-скоро за тела на бас-китари. Не е много близо до махагона - високите при ореха са по-ясно изразени, за сметка на средите. Като материал, орехът е малко по-жилав от махагона и е корав колкото него (малко по-малко от клена), така че здравината не е проблем. Няма да можеш да го използваш за фингърборд обаче, защото е прекалено мек за тази цел - два пъти по-мек е от палисандъра, например. Каква е причината, поради която искаш китарата да е едно цяло? Не е невъзможно да се направи, но е доста рисковано, парчето трябва да се подбере много внимателно, и да е много добре изсушено (доколкото знам, орехът съхне бавно). Общо взето, рисковете при тази идея са повече от предимствата. Цитирай
Sir Alfred Отговорено Септември 9, 2006 Автор Отговорено Септември 9, 2006 И да ти кажа, в БГ я има, я няма 3-ма, 4-ма души, които могат да ти направят китара от такъв клас, като тези на снимките, и то само срещу добри пари. Също си мисля, че колкото по-голяма площ има повърхността на китарата - толкова повече звукова енергия предава тя в околното пространство-> толкова повече енергия губи струната-> толкова по-малка продължителност на тона ще има, а тъй като това е електрическа китара, едва ли е много добре тя да отдава много енергия. Струва ми се, и че производителите на китари не са вчерашни. Извинявай за леко саркастичния тон, нищо лично. Няма за какво да се извиняваш ами напротив доволен съм от споделените мнения по темата Що се отнася до направата това не е проблем тъй като на мен самия се пада честа. А идеята китарата да е от една талпа,ами не съм се вкопчил в нея но ми беше интересно какво мислят лютиерите по този въпрос Цитирай
docc Отговорено Септември 9, 2006 Отговорено Септември 9, 2006 Евтиме!Пак отвори торбата с глупостите.Айде малко по-отговорно! Цитирай
Sir Alfred Отговорено Септември 9, 2006 Автор Отговорено Септември 9, 2006 Sir Alfred, сподели какъв тон искаш да постигнеш с тази китара. Орехът има специфичен звук, и е подходящ по-скоро за тела на бас-китари. Не е много близо до махагона - високите при ореха са по-ясно изразени, за сметка на средите.Като материал, орехът е малко по-жилав от махагона и е корав колкото него (малко по-малко от клена), така че здравината не е проблем. Няма да можеш да го използваш за фингърборд обаче, защото е прекалено мек за тази цел - два пъти по-мек е от палисандъра, например. Каква е причината, поради която искаш китарата да е едно цяло? Не е невъзможно да се направи, но е доста рисковано, парчето трябва да се подбере много внимателно, и да е много добре изсушено (доколкото знам, орехът съхне бавно). Общо взето, рисковете при тази идея са повече от предимствата. А ореха го имам затова и съм го избрал като матерял.Но ако споделиш информация за по-качествено дърво на нормални цени може и да си променя плановете.работата е там че исках да си спестя покупката на дървото при положение че го имам и съм съгласен че за гриф не е особено подходящ ореха но ще ми излезе без пари.А ти каква комбинация би препоръчал за гриф с тяло от орех? Цитирай
pacman Отговорено Септември 9, 2006 Отговорено Септември 9, 2006 (Редактирано) В общи линии, единственото предимство, за което се сещам (при варианта с китара от една талпа) е, че звукът на теория би трябвало да се предава по-добре от тялото към грифа и обратно. На практика, много се съмнявам, че ще има достатъчно осезаема разлика, за да си заслужават всичките рискове и усложнения, свързани с този вариант. Ако се замислиш, няма дори един струнен инструмент (поне от добре познатите ни), акустичен или електрически, който да не е съставен от няколко части, свързани чрез залепване. Недостатъците са: -ще ти е трудно да подбереш сечението на дъската така, че най-подходящата част от нея да пасне точно на мястото на грифа (вариант quartersawn гриф ще е почти невъзможен) -ще ти е много трудно за работа - оформяне на грифа, залепване на fingerboard-а, правенето на канали за адаптери и електроника ще е почти невъзможно -ще се похаби много излишен материал. А по последния въпрос - орехът става за гриф - особено при китара (не бас), няма да има проблеми, ако дървото е добре изсушено; достатъчно стабилно е. Единственият проблем при ореха е звука - в някои случаи е много подходящ, но не е 'универсално' дърво като елшата или ясена, т.е. не е сигурно дали ще ти допадне резултата като звук. Правил съм няколко баса от орех, и съм много доволен от резултата. Ако все пак си решил да гледаш на тази китара като на експеримент - не пречи да пробваш Редактирано Септември 9, 2006 от pacman Цитирай
Sir Alfred Отговорено Септември 9, 2006 Автор Отговорено Септември 9, 2006 (Редактирано) В общи линии, единственото предимство, за което се сещам (при варианта с китара от една талпа) е, че звукът на теория би трябвало да се предава по-добре от тялото към грифа и обратно. На практика, много се съмнявам, че ще има достатъчно осезаема разлика, за да си заслужават всичките рискове и усложнения, свързани с този вариант. Ако се замислиш, няма дори един струнен инструмент (поне от добре познатите ни), акустичен или електрически, който да не е съставен от няколко части, свързани чрез залепване. Недостатъците са: -ще ти е трудно да подбереш сечението на дъската така, че най-подходящата част от нея да пасне точно на мястото на грифа (вариант quartersawn гриф ще е почти невъзможен) -ще ти е много трудно за работа - оформяне на грифа, залепване на fingerboard-а, правенето на канали за адаптери и електроника ще е почти невъзможно -ще се похаби много излишен материал. А по последния въпрос - орехът става за гриф - особено при китара (не бас), няма да има проблеми, ако дървото е добре изсушено; достатъчно стабилно е. Единственият проблем при ореха е звука - в някои случаи е много подходящ, но не е 'универсално' дърво като елшата или ясена, т.е. не е сигурно дали ще ти допадне резултата като звук. Правил съм няколко баса от орех, и съм много доволен от резултата. Ако все пак си решил да гледаш на тази китара като на експеримент - не пречи да пробваш благодаря ти за изчерпателния отговор мисля да рискувам пък ако се проваля ще изрежа грифа и ще си направя нов :violin: Редактирано Септември 9, 2006 от Sir Alfred Цитирай
vankata Отговорено Ноември 24, 2006 Отговорено Ноември 24, 2006 здравеите и от мен,легендарния Gibson (the paul)е направен изцяло от орех но има слепване при грифа а може и да има някакви кухини обикновено на някои модели има,но ако изкаш да имаш готин тон акусти4ен защото и това е от зна4ение нищо че е електрическа и готин сустеин то моя съвет е да се придържаш поне около изработката и захващането на грифа към тялото дали ще е нек тру боди или сет нек или с болтове ти си реши но просто голямите са го измислили само може да се учим от тях. Цитирай
synchu Отговорено Ноември 24, 2006 Отговорено Ноември 24, 2006 (Редактирано) Без да възспирам ентусиазъмА легендарния Гибсън Лес Пол е направен изцяло от махагон с изключение на горната част на тялото, която е от клен и е дебела от няколко милиметра до един сантиметър. Редактирано Ноември 24, 2006 от synchu Цитирай
HRS Отговорено Ноември 25, 2006 Отговорено Ноември 25, 2006 И аз реших да си направя експеримента с тяло от отех (и някои други не особено популярни решения), но скоро няма да стане готова китарата и за това ми е любопитно, дали Sir Alfred си е завършил вече своята китара и дали е доволен от резултата. Всякъкви други мнения по въпроса не са излишни и ще се радвам да ги чуя (видя). Цитирай
IgniteAll Отговорено Ноември 25, 2006 Отговорено Ноември 25, 2006 Ами и аз мисля, че орехът е по-добре за бас китара. Плътно и здраво дърво е но определено има много специфичен звук. Скоро чакам да ми кажат информация за орехова дъвесина, че ме мотаят една година и да започна да си правя и аз едно къстъм басче при Пакман А що се отнася до слушане на мисли по темата, той най-много работа може да ви свърши. П.П. Пакмен, след 1 януари живот и здраве ще ти идвам да ти показвам дизайн за тялото и грифа... Стискай палци, защото вече ми писна да чакам... Купена китара е половин кеф Друго е да си я дочакаш! Цитирай
shadow Отговорено Ноември 25, 2006 Отговорено Ноември 25, 2006 (Редактирано) Аз моята я чаках 3 години , ама после... :guitar: Редактирано Ноември 25, 2006 от shadow Цитирай
Sir Alfred Отговорено Ноември 26, 2006 Автор Отговорено Ноември 26, 2006 И аз реших да си направя експеримента с тяло от отех (и някои други не особено популярни решения), но скоро няма да стане готова китарата и за това ми е любопитно, дали Sir Alfred си е завършил вече своята китара и дали е доволен от резултата. Всякъкви други мнения по въпроса не са излишни и ще се радвам да ги чуя (видя). За съжаление не мога да ти кажа нищо тъй като не съм я направил още.Все пак сам трябва да си я натъкмя но във времето след работа а това блокира донякъде нещащта,но когато стане ще те информирам за резултата Поздрави Цитирай
HRS Отговорено Ноември 26, 2006 Отговорено Ноември 26, 2006 Поздрави и от мен Надявам се да ти потръгне работата по китарата, и скоро да може да се похвалиш с един красив и добре звучащ инструмент (това последното си го пожелавам и на мен), който да олицетворява твоите собствени виждания за електрическа китара и най-вече теб самия да радва. Ами това е. Ще се радвам да споделяме опит по време на изработката. Успех. Цитирай
Sir Alfred Отговорено Ноември 26, 2006 Автор Отговорено Ноември 26, 2006 Поздрави и от мен Надявам се да ти потръгне работата по китарата, и скоро да може да се похвалиш с един красив и добре звучащ инструмент (това последното си го пожелавам и на мен), който да олицетворява твоите собствени виждания за електрическа китара и най-вече теб самия да радва. Ами това е. Ще се радвам да споделяме опит по време на изработката. Успех. благодаря пожелавам успех и на теб Ще се похваля със сигурност но трябва време да мине,просто няма кяк да стане по-бързичко Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.