Jump to content
Българският форум за музиканти

Death Metal


rainroom

Recommended Posts

Здравейте!

Пускам тази тема и си мисля, че би била полезна за всички, които са се насочили към по-тежките стилове метъл. Тук бих включил не само дет метъла, но и по-твърдите метъл-кор групи, дуум дет , метъл индъстриъл групите и с една дума всички, които правят модерен тежък саунд. Идеята ми е всички, които имат опит в тази област да го споделят, като темата стане отправна точка за тези които нямат много такъв, а са избрали тази посока на развитие. Цялата работа е в това, че тези стилове музика имат свои специфични особености и изразни средства, които , от гледна точка на по-традиционно мислещите са най-малкото странни, нелепи, и едва ли не немузикантски... Другояче казано: да се помогне на тези които искат да звучат като Еntombed , но са заобиколени от мненията на хора, за кото метъл означава Iron Maiden. Нищо против вторите.

И така ако можете споделете малко опит...

1. Каква е китарата ви, какви адаптери има, със или без флойд, какъв е опита на най-големите , евентуално какво бихте искали да имате един ден....

2. Струните и настройката ви. Проблемите, които са появяват от detuning-а и по-дебелите струни / тук вече се писа - ще закача линк /.

3. Най-подходящите усилватели , ефекти и преампове. Какво имате вие? Лампи или транзистори в конкретния случай. И отново - какво ползват най-големите.

4. Специфичните черти на дет метъл звука сравнен с по традиционните стилове. Честотни корекции на отделните инструменти, любими и "неразбирани" клишета които вие ползвате.

 

Обръщам се и специално към определени хора от форума - знам че тук има работещи точно в тази насока. Пишете - ще бъде полезно. Вие си знаете кои сте.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

поздравления на колегата, че е направил такава хубава тема!

лично аз обичам всякакъв саунд - не правя изключение и с треснята. няма писани правила за изкарването на тежък звук......понякога е достатъчен един МТ2 и добър амп и може да нагърчиш килимите както се казва.

ефектчета като дигитек също са подходящи - тук е време да се намесят някои колеги и да обяснят повече за тях

 

адаптери - според мен задължително хъмбъкери, и пак според мен с по-нисък аутпут

 

китарата - еми там вече е въпрос на вкус. със един стратокастер с хъмбъкер на бриджа спокойно може да докараш як кривоч, макар че на някои може и да не се хареса. другото е ясно - Джаксон, БиСи райч....въпрос на вкус. относно флойда - безспорно китарите с фиксиран бридж докарват по-брутален тон и състейн - казвам го защото ибанеза ми е с фиксиран, а съм имал и китара с лфойд. но това пак е въпрос на вкус

 

ефектите - не е зле да се сложи малко компресор - примерно този на БОСС не е лош, аз ползвам на берингер и дава добри резултати

 

нойз гейта е задължителен - ползвам такъв на БОСС и се справя отлично, защото при високи стойности на гейна шума е покъртително ужасяващ :)

 

важно е да се отбележи и настройката на еквалайзера - този толкова пренебрегван атрибут - определено няма да изкараш дет метъл звучене при издупени среди - както и няма да изкараш хубав мазен кривоч без тях

 

лично на мен чудесна работа би ми свършило едно Меса Буги или Солдано.....може и ЕНГЛ или Кранк..... тогава ще заспя вече спокойно и няма да мисля за камиончета и така нататък ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм много добре запознат с тежкия звук, но при доста от тежките групи съм забелязал едно - китари Les Paul. Заради махагоновите си тяло и гриф, те имат един много типичен остър звук при свирене на бързи сола, всеки тон се акцентува с едно леко "чаткане", което при повечето други китари, които съм чувал, не е така изразено. Тази китара е и със сравнително къса мензура (около 628 мм), което я кара при свирене на ритъм със заглушаване да има доста басова атака.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Cannibal Corpse свирят ли с Лес Пол? :wall: Не зъм забелязал и Dark Tranquillity за го ползват. Emperor свирят с Jackson(и май и Ибанез)...например. ;)

Не е заяждане, ама изобщо не съм съгласен.

 

едит: още не съм напълно съгласен че късата мензура дава по-добра(едит: по-мощна,по-рязка ;)) атака при заглушаване. Това зависи колко ти е тежка ръката според мен.

 

До колкото съм забелязал специално емперърите ръгат много високи и компресия в звука си, така че съм далече по-съгласен с това което stratocaster казва.

 

едит2: дет с Лес Пол - не, за модерни стилове - да, тогава е ОК.

Редактирано от MDFk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами както казах, не съм много запознат със тежкия звук, но честно казано много ми харесва как звучи лес пол-а там. Горе изтъкнах защо. Иначе съм сигурен, че има и групи, които свирят с други китари ;) .

 

едит:

Не знам какво значи "по-добра" атака? Късите китари просто имат повече бас в атаката, заради по-малкото напрежение на струните.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря на Stratocaster /на останалите също разбира се/ за начина по който е отговорил в темата... Точно това имах впредвид... Доколкото е възможно подробно всеки да сподели собствения си опит - а останалите се учим!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз харесвам твърдият звук и съм фен на немският траш и в частност СОДОМ.Съдейки по таблатурите,не са никак трудни,свири се на 2 най-много 3 струни,като техниката не е много изразена.Каква е спецификата,как е най-добре да се научим да свирим траш.Някой уроци,някой трикове и тн.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Китарата трябва да е с нисък тон и добър състейн, и разбира се, задължително с хамбъкер. Мойте предпочитания клонят към Ibanez, но и Jackson и B.C. Rich имат много добри модели за целта. Въпросът с бриджа е малко спорен, защото наистина фиксирания дава по-дълъг състейн и по-добри възможности за заглушаване (с Флойда трябва да се внимава с натиска), но пък флойдроуза дава много допълнителни възможности за свирене, най-малкото прословутите дайв-бомби, характерни за повечето по-екстремални банди. Що се отнася за ефектите - трябва да имат добро кривене в ниските и поне малко да мажат. МТ2 и DOD Death metal са идеални за тази работа с един читав амп.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А при положение, че се гони нисък тон на китарите, как се прави басът?

Не се ли кара с китарите в ниските честоти?

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Evtime - настъпи ме по мазола, ако знаеш колко съм негодувал на репетиции че не се чува басът ..., китаристите като набузят дистърите, не може да се чуе нищо, бях веднъж се поскарал за тези неща, при което ми беше отвърнато "Ми кво да се праи, такава ти е съдбата - да не се чуваш". Иначе съм ЗА - всички инструменти да се чуват, но как да се направи звука, не мисля че има единна рецепта, то в противен случай, абсолютно всички банди щяха да звучат еднакво и нямаше да има значение в кое студио е записвано, с кой звукорежисьор, даже нямаше да има значение и опитът му - понеже всичко се прави по една рецепта.

Редактирано от fracture
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Death metal като цяло не е стил, в който басът изпъква ... по скоро си стои за пълнеж ;) поне групите, който съм слушал - а те са малко ;)

Редактирано от wessy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да запишеш нещо което да звучи прилично трябва да не правиш следните неща:

1-во да не дупиш гейна ,ако говорим за микс с по вече от две китари,които или свирят на пауър акорди или си ги поделят,гейна не трябва да е по вече от 50 %(лично мнение)

 

2-ро не бива да се счита че добрия звук се дъжи на ниския настройки,плътноста и моща на металните рифове на повечето банди които те кефят се дължат главно на пауър акордите и техните производни

 

3-то не записвай по 500 китари на канал,звука няма да се умножи по красота ,само ше удари по червените тавани.

 

4-то не трябва да си мислиш че марката китара прави марката звук, особенно ако китарата е под джобните ти за седмицата умножени по 100 ;)..ако мога така да се изразя/ но дори и да е скъпа пак нищо не означава само по себе си.

 

5-то не би трябвал ода се счита че тежката композиция е такава само защото китарата звучи тежко.Барабаните и бас-а са неделима част от цялата хава.Подредбата и силата им в микса са обикновенно ключа към палатката.

 

и накрая но не на последно място 6-то:

не следвай стереотипи за правене на музика,ако може даже не се и доближавай до тях,все ки има собствен поглед , мисъл и усещане за нещата... Може да се позанимаеш малко с таблатури(винаги ми се е драйфало от тях и не употребявам) за да усетиш на къде духа вятъра и да се отключиш един вид...

 

ииии Екшън!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо за да звучиш тежко трябва да са ти надути ниските на китарата??? Според мен не е вярно, спецялно в траша - Слейър, Дистракшън и подобни банди наблягат повече на средите в китарите!! А за техниката която трябва да ползваш се казва ДАУНПИКИНГ е тва е за траша, ако го научиш няма да имаш проблем !!! ;) И ако искаш да свириш Слейър или Пантера Задължително с флойдроуз!!! Айде успех!!!

Редактирано от EmchoDT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен Лес Пол + яки метълджийски хъмбъкъри. Перфектна си е китарата за рок музика (предимно) а и за метъл ако се сменят адаптерите. С. Дънкан имат добри модели за тази цел ;)

Редактирано от in search of odd intelligence
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се опитам да споделя малко от скромния си опит, макар да съм по-скоро ентусиазиран, отколкото успял да направя кой знае какъв звук. ;)

 

Ще карам поред:

 

1.) Каква китара: твърдо съм ЗА китарите с флойд за дет метъл. :D В момента ползвам две, едната е с флойд, другата е string-through-body с фиксиран bridge.

 

Начи на тази с флойда съм сложил Dimarzio x2n за bridge и EMG-HZ H4 neck. Мисля че x2n е прекалено "горещ" (510mv output) и има склонност да се замазва с прекалено много гейн. Освен това има нужда от наистина добра компресия, тъй като има отчетлива разлика в динамиката при заглушаване с дясната ръка и без заглушаване. От друга страна пък заглушаването звучи доста злобно, а и звукът е много добре балансиран за тази музика (с повече високи за да пробива). Би звучал много добре в хай-гейн лампов предусилвател. В емулатор не е толкова добре, но става.

 

Ако си купувам други адаптери ще гледам да са с по-нисък output, мисля да взема PAF Pro за bridge на другата ми китара, ако е прекалено слаб ще го сложа на neck позиция и за bridge ще мисля нещо друго, може би Evolution.

 

Другата ми китара е BC Rich Beast със стандартни BDSM адаптери. Звукът е добър, честно казано адаптерите покриват доста широк стилов диапазон от хардрок до дет метъл, но им липсва малко характер. Затова мисля скоро да ги сменя. Иначе китарата си е правена за тежък метъл и откъм звук и удобство е добре, макар и евтина.

 

Нещото което ми липсва и съм имал е Ibanez V2 bridge адаптер - много е добър и определено става за всякакъв вид (и по-тежка музика).

 

2.) Струни и настройка - някой друг да каже, аз ползвам 10-46 размер в настройка D или Eb. Пробвал съм в B с 13-ки, но тази настройка не е за моя стил, тъй като по-дебелите струни на мен лично ми пречат на бързината и пикинга, което е лошо. ;) Освен това при мен се губи отчетливостта в толкова ниска настройка, затова си карам в D. А Eb е за да мога да свиря Слейър заедно със CD-то. ;)

 

3.) Усилватели и ефекти: не знам кои са най-подходящите, т.е. знам но нямам Triple Rectifier или 5150, така че ще пиша какво ползвам и как звучи (според мен).

 

(Пак според мен) е добре да се разделят звуците на ритъм и соло, защото технологията при двете е различна.

 

ЗА РИТЪМ: За записи директно в компютъра ползвам различни емулатори:

 

Digitech Metal Master - независимо какво пише в рекламните брошури този педал може да изкара 1, максимум 2 вида звук, които да стават за нещо. Но пък тези които стават, наистина стават. За записи директно в саунд картата е много добре.

 

Звуците които съм успял да изкарам от него много приличат на Deicide - "Serpents of the Light" ('97) - тук е особено близо или с малко повече настройки и може би EQ допълнително Decapitated - "Winds of Creation" (Y2K). Това е любимата ми играчка и ползвам главно нея. Харесва ми, защото китарите "лягат" на мястото си в микса и без допълнителна обработка, остава само малко fine tuning. ;)

 

AMT Rammstein - пак директно в саунд картата. Емулира звука на . . . Rammstein. Звукът е много специфичен, уж емулира Меса трипъл ректо, ама не точно. Може да намери приложение с допълнително EQ (задължително). Звучи много добре с ниско настроени китари (B, A). Звукът е много приятен и интересен и според мен звучи по-добре и по-живо от емулацията на Line 6 (доколкото го сравнявах със семплите от страницата им).

 

Guitar rig - има неподозирани възможности, може да се направи много добър звук за запис и (поне при мен) го няма шумът, от който се оплакват много хора.

 

Waves GTR - не съм го ползвал още, което е голям пропуск, но колегата LOE е успял да изкара покъртителни звуци от него. Слушах последните му записи и съм впечатлен. ;)

 

Последната ми играчка е Boss GL 100 solid state preamp, която смятам да ползвам в лампово стъпало 2 х EL 34 и 1 x ECC 83 в 2 х 12' говорители. Не съм се занимавал детайлно още, днес го взех, но това което чух досега е много обещаващо. :)

 

ЗА СОЛА: Добра отправна точка е да се чуе CD-то Love of Lava на Trey Azagthoth - там са само солата от различни албуми на Morbid Angel. В крайна сметка не е много по-различен от класическия Vai/Satriani саунд. Разликата е в стила на свирене и в аранжимента.

 

Аз лично мисля че постигам много близък до този звук с усилвател Behringer GM110 през емулирания DI out директно в звуковата карта. Обикновено ползвам и Boss SD-1 пред мръсния канал за бууст. При микса се добавят delay / reverb / chorus / flanger на вкус.

 

Също ми харесва АМТ Dist Machine за сола, може да изкара всякакви мръсни звуци. :)

 

Повече не ми се пише. И най-важното: ТЕХНИКАТА НЯМА ЗНАЧЕНИЕ, НАБЛЯГАЙТЕ НА ИДЕИТЕ И НА СВИРЕНЕТО!! И споделяйте повече как си правите звука, за да се понаучим и ние на нещо. :) Аре

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.