mitkosan Публикувано Юли 26, 2006 Публикувано Юли 26, 2006 Здравейте Приятели, Аз не съм професионален музикант, а любител на музиката - дрънкам си за кеф вкъщи и по купончета - Може би за това въпросите ми във форума за някой от Вас ще се сторят смешни . Регистрирах се тук, за да науча повече за музиката и за хардуера на който се прави тя. Наскоро смених старата си домашна свирка YAMAHA DGX 200 за професионален инструмент KORG Triton LE. Който да си призная е доста сложен за мен . Чета книжките но те са супер обемни и не всичко ми е ясно (защото са написани на доста сложен за мен технически език) Въпрос номер 1:Моля кажете ми как мога да си смеся 2 инструмента : да речем цигулка и пиано? На старата свирка си имах директно бутонче и като го натиснех винаги ми смесваше дадения инструмент с цигулка (като 2 ри глас) въпрос номер 2: как бих могъл да създам ехо ефект (като си вдигна ръцете от клавишите да не спира тона на секундата, а да отзвучи известно време след това)? въпрос номер 3: как мога да разделя някой звуци от КОМБО? Има хубави звуци, които звучат много нежно, но вътре се натрапва барабан да речем, който - не му е там мястото според мен, как мога да го извадя? въпрос номер 4: бих искал да закупя семпли (бленди, звуци на инструменти) трябват ми баян (руски акордеон), фантазия, църковен орган и други - Някой може ли да ми помогне? :wall: тук ще оставя моя ICQ номер: 25445590 Предварително Ви благодаря Цитирай
makermusic Отговорено Юли 26, 2006 Отговорено Юли 26, 2006 Здравей и на теб!!! Не знам дали някой ще може да ти даде конкретен отговор точно за този инструмент... Аз също преди време исках да направя нещо като съпоставка между Triton LE и KORG TR (виж темата по-долу) но нямаше конкретни мнения и отговори... Просто единият инструмент е твърде нов а другият явно не е много разпространен в България... Или поне хората в този форум които го притежават не са много... Да не кажа че ти май си единственият такъв... :think: Или поне аз за други не се сещам... Препоръчвам ти да разгледаш мнения и впечатления на следните сайтове: http://www.zzounds.com/cat--Keyboards-and-MIDI--2666 http://www.musiciansfriend.com/key Желая ти късмет и успехи... Цитирай
Yiwigi Отговорено Юли 26, 2006 Отговорено Юли 26, 2006 Здрасти mitkosan! Не съм ползвал точно такъв синтезатор, но имам бегла идея. Ако не съм в грешка с ЛЕ-то трябва да можеш да направиш сплит/лейър не само до два, а до 8 звука!! 2) това което искаш да направиш обаче не е точно ехо ефект. По-скоро става дума за състейн на звука след като си спрял да го свириш. Това би трябвало да можеш да го оправиш като едитнеш (настроиш) звука, който искаш! 3) Имаш няколко различни режима на работа с ЛЕ-то (предполагам, че е така, защото така е и на другите Тритони): Сингъл и Мулти! На Мулти-то фабрично имаш смесени няколко звука от сингъл звуците. Преглеждаш от кои звуци ти е съставен пресета и после отиваш на сингъл и си го избираш този звук. 4) Фантазия и църковен орган би трябвало да имаш като фабрични бленди! Ако не - пробвай да едитнеш някой друг близък по звук пресет! По принцип това е достатъчно мощна машиина за да можеш да правиш с нея страшно много неща...чети инструкциите и потърси из нета...има много инфо за този модел, защото е и много разпространен! :hello: Цитирай
miro Отговорено Юли 27, 2006 Отговорено Юли 27, 2006 Здрасти mitkosan!Не съм ползвал точно такъв синтезатор, но имам бегла идея. Ако не съм в грешка с ЛЕ-то трябва да можеш да направиш сплит/лейър не само до два, а до 8 звука!! 2) това което искаш да направиш обаче не е точно ехо ефект. По-скоро става дума за състейн на звука след като си спрял да го свириш. Това би трябвало да можеш да го оправиш като едитнеш (настроиш) звука, който искаш! 3) Имаш няколко различни режима на работа с ЛЕ-то (предполагам, че е така, защото така е и на другите Тритони): Сингъл и Мулти! На Мулти-то фабрично имаш смесени няколко звука от сингъл звуците. Преглеждаш от кои звуци ти е съставен пресета и после отиваш на сингъл и си го избираш този звук. 4) Фантазия и църковен орган би трябвало да имаш като фабрични бленди! Ако не - пробвай да едитнеш някой друг близък по звук пресет! По принцип това е достатъчно мощна машиина за да можеш да правиш с нея страшно много неща...чети инструкциите и потърси из нета...има много инфо за този модел, защото е и много разпространен! :hello: Не Sustain,a Release!!!Sustain e част от АDSR envelope,а Release е от филтър-а ако не се лъжа и точно той ще ти помогне в случая Цитирай
IvanDTr Отговорено Юли 27, 2006 Отговорено Юли 27, 2006 ...Не Sustain,a Release!!!Sustain e част от АDSR envelope,а Release е от филтър-а ако не се лъжа и точно той ще ти помогне в случая Release също е част от ADSR-а: Atack, Decay, Sustain, Release, като в зависимост от приложението (в/у amplifier-а или frequency) променят или силата или начина на звучене на тона. Atack - времето в което envelope generator-а достига до максимума, (брасови, стрингсови и др. подобни звуци) Decay - времето за което звука достига от максималната, до точката определена от Sustain_а, Release - времето за което звука отзвучава, след като клавиша е пуснат. Това е приблизително значението на понятията, като когато са приложени върху честотния модулатор, влиянието им е подобно, но не в/у силата, а в/у честотата. Цитирай
dany Отговорено Юли 27, 2006 Отговорено Юли 27, 2006 и Sustain Decay - времето, за което нивото достига от Sustain-a до нула. Цитирай
nicky_p Отговорено Юли 27, 2006 Отговорено Юли 27, 2006 ...Не Sustain,a Release!!!Sustain e част от АDSR envelope,а Release е от филтър-а ако не се лъжа и точно той ще ти помогне в случая Release също е част от ADSR-а: Atack, Decay, Sustain, Release, като в зависимост от приложението (в/у amplifier-а или frequency) променят или силата или начина на звучене на тона. Atack - времето в което envelope generator-а достига до максимума, (брасови, стрингсови и др. подобни звуци) Decay - времето за което звука достига от максималната, до точката определена от Sustain_а, Release - времето за което звука отзвучава, след като клавиша е пуснат. Това е приблизително значението на понятията, като когато са приложени върху честотния модулатор, влиянието им е подобно, но не в/у силата, а в/у честотата. Имайки предвид, че когато подадеш повече от необходимото Релийз то тонът отзвучава ,а когато подадеш повечко Сустейн тона става по "мазничък" ако мога така да се изразя то релийза ще даде желаният от mitkosan ефект!!! Цитирай
scaldor Отговорено Юли 28, 2006 Отговорено Юли 28, 2006 не разбирам какво му е "мазничкото" на състейна това е нивото с което звучи тона докато държиш клавиша натиснат в по старите синтове със да кажем "класически" ADSR, след като си изсвири атаката тона достига 100% сила и почва да пада до нивото на състейна със скорост определена от decay-a ако състейна е на макс тогава decay-a не действа защото двете нива са едни и същи при синтове с по сложни енвелъпи вече могат да се джиткат още стейджове за да стигнем до такива безумия като при кавай к5 и касио cz5000 където ти се взема акълеца като почнеш да гласиш енвелъп - поне при касиото можеше да си скъсяваш стейджовете и да ползваш по малко на брой - в повечето случаи не са ти необходими много и е по лесно за проби Цитирай
nicky_p Отговорено Юли 28, 2006 Отговорено Юли 28, 2006 Прав си, при класическия АДСР е така, Аз имам друго предвид, КОРГ имат малко повечко от АДСР имат и слопе и бреак и атак старт и левел, та за това казвам че става по-мазничко))) Цитирай
miro Отговорено Юли 28, 2006 Отговорено Юли 28, 2006 Верно е за Release,че е част от ADSR-не помослих достатъчно явно :green: Цитирай
nicky_p Отговорено Юли 28, 2006 Отговорено Юли 28, 2006 Тук е обяснено за ЛЕ'то всичко www.korgforums.com Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.