The_voice Публикувано Януари 22, 2005 Публикувано Януари 22, 2005 Здравейте! Накратко: Имаме мултитрак на едно парче. Трябва да се направи екуалaйзинг на всички трaкове, като корекциите са еднакви за всеки трак. Въпросът: Кое според вас е по-добре - да си играя да ги прaвя на всеки трак или да ги направя на вече събраното парче? p.с. Надявам се да съм пуснал темата в правилния раздел Цитирай
synchu Отговорено Януари 22, 2005 Отговорено Януари 22, 2005 хлъц Дюд, чакай да ударя оше една глътка кафе, че да възприема Виж 'ся при миксирането на траковете не се изпълнява простото действие "събиране", така че ако имаш EQ(Track1) + EQ(Track2) + ...+EQ(TrackN) то това е различно от EQ(Track1+Track2+...+TrackN). С други думи ефекта от еквилайзера върху отделни тракове ще бъде различен, от ефекта на еквилайзера върху събрания микс. аде лека и Успех.! Цитирай
The_voice Отговорено Януари 22, 2005 Автор Отговорено Януари 22, 2005 Абе и аз чувам, че има разлика, но все пак реших да попитам как го правят професионалистите. Правя нещо, което ми е много важно, и което не съм правил до момента, е поне не в такива размери. Явно ще трябва да отделя повече време отколкото си мислих... Цитирай
Rust Отговорено Януари 22, 2005 Отговорено Януари 22, 2005 syncho ти не го разбра човека ... той пита ако корекциите така и така са ЕДНАКВИ за всички тракове .... тогава (не че съм слушал) но мисля ще е все тая .... иначе отделно че от една гледна точка си е по-добре да са си се правят на всеки трак , точно за да не е еднакво навсякъде .... ама нека се изкажат по-разбирачите тука Цитирай
synchu Отговорено Януари 22, 2005 Отговорено Януари 22, 2005 (Редактирано) syncho ти не го разбра човека ... той пита ако корекциите така и така са ЕДНАКВИ за всички тракове ....тогава (не че съм слушал) но мисля ще е все тая .... иначе отделно че от една гледна точка си е по-добре да са си се правят на всеки трак , точно за да не е еднакво навсякъде .... ама нека се изкажат по-разбирачите тука Сметаш ли че не съм го разбрал? Прочети пак какво съм написал. Сметам дека на математика & физика да не го обръщаме тук в доказателство на казаното. А...виж човека ме разбра Редактирано Януари 22, 2005 от synchu Цитирай
Topsun Отговорено Януари 22, 2005 Отговорено Януари 22, 2005 ами трябва да разделиш честотно всеки един инструмент (с помощта на еq и панорами и т.н.),а вече е друго ако искаш да мастерираш парчето.какво означава мастеринг?!?ако имаш парчета за албум да ги направиш да звучат горе долу с един саунд. Цитирай
The_voice Отговорено Януари 22, 2005 Автор Отговорено Януари 22, 2005 Аз не съм музикант! Затова реших да се допитам до вас. Значи, парчето е "обработено" от някой и този някой си е оставил ръцете/ушите. Моята задача е да поправя грешките, но без да разбере този, който го е правил. Не ме питайте защо... Това обаче се оказа лУеко трудна задача за мен бедният клипмейкър. Чак такова нещо не бях правил. Е винаги има първи път. syncho ти не го разбра човека ... той пита ако корекциите така и така са ЕДНАКВИ за всички тракове ....тогава (не че съм слушал) но мисля ще е все тая .... Работата е, че не е все тая. ако беше така, нямаше да питам Основните корекции са направени, но явно "правяча" е бил с нЕкакви колонки, които изкарват доста високи. Поради това сега цялото парче звучи някак глухо. Понеже разполагам с мултитрака, реших да попитам как е по добре да направя, преди да се изсер@ и аз. Цитирай
разбойник Отговорено Януари 22, 2005 Отговорено Януари 22, 2005 Чуй го на различни системи и ако проблема остава пробвай с параметричен екв. да установиш с каква корекция (на цялото парче) ти звучи както трябва. Това може да ти покаже в кой регистър точно е проблема. Аз бих пробвал дали мога да го оправя първо с EQ на някой и друг трак - в никакъв случай с еднакви корекции. Ако не стане - тогава помпай целия микс. Леко офтопик За желаещите - ето един линк към статия за използване на еквилайзер - тук Synchu, в момента слушам твоя МР3 от темата "Още инф. за запис на китари" . Браво! Цитирай
Rust Отговорено Януари 22, 2005 Отговорено Януари 22, 2005 А...виж човека ме разбра e то т'ва е по-важното Цитирай
The_voice Отговорено Януари 22, 2005 Автор Отговорено Януари 22, 2005 Чуй го на различни системи и ако проблема остава пробвай с параметричен екв. да установиш с каква корекция (на цялото парче) ти звучи както трябва. Това може да ти покаже в кой регистър точно е проблема. Това беше първото, което направих Даже в момента го слушам на JAMO studio 110 и за пореден път се убеждавам, че е станала една голяма мазня. Благодаря на всички за съветите. Цитирай
разбойник Отговорено Януари 22, 2005 Отговорено Януари 22, 2005 Ако Jamo Studio e това за което аз си мисля ги чуй задължително и на нещо друго Цитирай
Armaggideon Отговорено Януари 22, 2005 Отговорено Януари 22, 2005 Всеки един инструмент си има честотен диапазон, например най-открояващите се честоти на китарата са средните, на баса ниските, на чинелите високите и т.н. Номера е да намериш най подходящото звуково представяне на дадения инструмент, без EQ-то му да се застъпва с това на другите инструменти, т.е. да подчертаеш характера му. Иначе, ако китарата ти например няма достатъчно средни и се губи, ще я усилваш и усилваш за да се чува и индикаторите ти ще влязат в червеното, а цялостния микс няма да се чува толкова силно, колкото ти се иска. Така че EQ-то е много важно и съществено - като мислиш за EQ си мисли "характер". Характера, или тембъра, на един инструмент, се определя главно от обертоновете. Ето ти пример за естествените честотни диапазони на някои инструменти: Инструмент-------Основни честоти-------Хармонични честоти (обертонове) Ел. китара----------82 - 1391 Hz----------------1 - 3.5 kHz Бас-------------------41 - 300 Hz------------------1 - 7 kHz Каса------------------30 - 147 Hz------------------1 - 6 kHz Снеър----------------100 - 200 Hz----------------1 - 20 kHz Пиано----------------28 - 4196 Hz-----------------5 - 8 kHz Цитирай
Black Bird Отговорено Януари 22, 2005 Отговорено Януари 22, 2005 Аз не съм музикант! Затова реших да се допитам до вас.Значи, парчето е "обработено" от някой и този някой си е оставил ръцете/ушите. Моята задача е да поправя грешките, но без да разбере този, който го е правил. Не ме питайте защо... Това обаче се оказа лУеко трудна задача за мен бедният клипмейкър. Чак такова нещо не бях правил. Е винаги има първи път. syncho ти не го разбра човека ... той пита ако корекциите така и така са ЕДНАКВИ за всички тракове ....тогава (не че съм слушал) но мисля ще е все тая .... Работата е, че не е все тая. ако беше така, нямаше да питам Основните корекции са направени, но явно "правяча" е бил с нЕкакви колонки, които изкарват доста високи. Поради това сега цялото парче звучи някак глухо. Понеже разполагам с мултитрака, реших да попитам как е по добре да направя, преди да се изсер@ и аз. Щом не си музикант хич не се захващай! Цитирай
The_voice Отговорено Януари 23, 2005 Автор Отговорено Януари 23, 2005 Ами, вече се набутах и трябва да го свърша. Благодаря ти Armaggideon. Това наистина ми беше от полза Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.