Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

:rolleyes: темата е породена от един мои спор за това кои е наи-лесния на4ин да се изсвири то4но троен форшлаг.Естествено 4е всеки ще предпо4ете на4ина които му е наи-удобен и все пак.Аз го сврия така:

 

1-лдл Д /длд Л

 

2-ллл Д /ддд Л

 

Това мислия 4е са наи-лесните и бързи за нау4аване на4ини.Факт е оба4е 4е знаменития Бъстър Беили го свири така:

 

длл Д /лдд Л

 

Та как се слу4ват нещата при вас ,ако изобщо използвате троен форшлаг когато свирите на комплекта? :think:

 

 

 

 

*Л-лява ръка; Д-дясна ръка

Отговорено

ддЛ - това се случва при мен и основно това ползвам като Л ми е на барабанче предимно...

Отговорено

Ми както ми дойде - дллД, ллдЛ, ддлД,ллдЛ. А за този лллД и дддЛ понякога (ако имам да водя на фуса) го правя лллЛ/дддД, но акцента на последният удар е доста по-слаб.

Отговорено (Редактирано)
Ми както ми дойде - дллД, ллдЛ, ддлД,ллдЛ. А за този лллД и дддЛ понякога (ако имам да водя на фуса) го правя лллЛ/дддД, но акцента на последният удар е доста по-слаб.

:D направо ми събра о4ите, били обяснил пак какво то4но правиш 4е нестава много ясно.

 

колкото до това 4е неправиш акцент/или съвсем слабо/ на последния удар то това зна4и 4е неправиш форшлаг. :D

Редактирано от aladin
Отговорено

явно не се знае какво е форшлаг :D

 

За мен най-лесния начин е лллД или дддЛ.

 

Всъщност нз дали е по-лесен,но така го правя :D След час ще пиша пак,а сега ще изследвам :D

Отговорено

едно време колко съм се мъчил с тоя форшлаг тройния....ама честно казано тва нещо изобщо няма къде да се използва...освен ако не си барабанчик в симфоничен оркестър :D

Отговорено

най-бързия вариант е лдлД/длдД!!

като парадидъл също е уместно дллД/лддЛ

лллД/дддЛ е за малко по развити технически барабанисти и не е много уместен да се ползва постоянно,зажиси от ситуацията и какво искаш да свириш!

 

лллЛ/дддД става само за техническо упражнение и на живо е трудно приловимо!!

 

аз ползвам

лдлД/длдЛ

ллдЛ/ддлД

лддЛ/дллД

 

DRUMVARNA

Отговорено (Редактирано)
колкото до това 4е неправиш акцент/или съвсем слабо/ на последния удар то това зна4и 4е неправиш форшлаг.
Аха... и бил ли обяснил с каква динамика трябва да е удара, за да е форшлаг! И въобще дали е задължително да има акцент!

 

лллЛ/дддД
Абе така не може да стане форшлаг !

Ми може. Пускаш палката като за тремоло и четвъртият удар го натискаш/"забиваш". Като пианиза за RRLL, където често се слага акцент на втората дясна и втората лява. Изисква се време за осъваршенстване. Обикновено това се използва за двойни и тройни форшлази (и ghost ноти), но става и за четворен.

Редактирано от Danny47
Отговорено

не знам за какъв ви са изобщо тройни и четворни форшлази.....смисъл че просто са неизползваеми в свиренето на бараНани...бачкайте яко върху единичен и тва е :)

Отговорено

ееееееее ти се изказа много неподготвен бе!

Мене много ме кефи четворен форшлаг на касата как влиза на моменти, а и го използват тва. Иначе си е истина, 4е единичния най-много се използва :)

Отговорено

Пичове ! Всички начини които изброихте по-горе са правилни! На тази тема има цял един лист от фондаменталната школа -Accents and Rebounds. Друг е вьпроса ,че троен форшлаг се практикува предимно в класиката ! И аз сьм на мнение ,да се свири повече двоен и единичен форшлаг,а и почти сам сигурен,че много малко хора свириат правилно троен и четворен форшлаг !(не е само вапроса да освириш три или четри удара , а да ги исвириш за времето на два или три). Мога да предложа на всички които нямат горе посочената школа да ми пишат ! Засложаваси !!!

Отговорено
ееееееее ти се изказа много неподготвен бе!

Мене много ме кефи четворен форшлаг на касата как влиза на моменти, а и го използват тва. Иначе си е истина, 4е единичния най-много се използва :)

аз съм си неподготвен по принцип :)

Отговорено

Ми аз се запотявам като го правя тва. Сигурно го правя грешно и по трудния начин а имено: лллД или дддЛ... но иначе се оплитам и следващите 2 такта някаде не излиза касата :)

Отговорено

Ползвам го с единични удари, т.е. лдлД, длдЛ. Всички форшлази са приложими във всеки стил музика, стига изпълнителя да реши, че е подходящо да използва форшлаг на дадено място в пиесата, която изпълнява. Поне моето мнение е такова. С единични удари звучи най-тлъсто и категорично (рокаджийски), докато с парадидъл звученето е по-филингарско (джазменско).

Що се отнася до спора, който се захвана по-горе, мисля че целта на форшлага (независимо какъв) е точно в това - ще се изразя малко нетрадиционно - фор-а да е с по-тихи удари, а шлаг-а да е с акцент на силното време. Ако го няма акцента се получава просто поредица от единични удари или парадидли, започнати между времената, на И, или както е прието да се казва - на слабо време.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.