7thString Отговорено Декември 3, 2012 Отговорено Декември 3, 2012 (Редактирано) bit depth, sample rate, jitter, dither, AA, snr - ей такива В крайна сметка това е информацията, която имаме когато отворим книжката на един продукт на последната страница и то в най-оптимистичния вариант. Редактирано Декември 3, 2012 от 7thString Цитирай
blr Отговорено Декември 3, 2012 Отговорено Декември 3, 2012 (Редактирано) Проблемът с този вид измервания или да ги наречем определения е, че резултатът зависи в огромна степен от методиката им, а тя не е винаги еднозначно определена, да не говорим как се осъществява в домашна обстановка без необходимата апаратура. Човешкото ухо е само трансдюсер. Ние чуваме с ушите си, но възприемаме звука с мозъка, а той е невероятно сложен аудио процесор. Когато става въпрос за такива неща, няма как да се елиминира психоакустиката, а там нещата съвсем не са еднозначни и добре изучени. Помисли например върху следното: Каква е причината да сме много чувствителни към нехармонични изкривявания? Дали защото такива почти не се наблюдават в природата и следователно нашето възприятие не е еволюционно "привикнало" към тях или просто защото продуктите на тези изкривявания нямат дефинирано честотоно и времево отношение към основния сигнал. Редактирано Декември 3, 2012 от blr 4 Цитирай
Mairomaster Отговорено Декември 3, 2012 Автор Отговорено Декември 3, 2012 Добре де, здраве да е. Цитирай
7thString Отговорено Декември 3, 2012 Отговорено Декември 3, 2012 Ми, старата песен на нов глас Един ще препоръча нещо, друг ще го оплюе, че е боклук и истината е само в [марка Х] щото само нея е пипвал и е доволен, трети ще каже, че берингер са боклуци и... "пиши хОй и да си ходим" Цитирай
Telerig Отговорено Декември 3, 2012 Отговорено Декември 3, 2012 Здравето е най важно.Освен него пожелавам на всички, които се занимават със звукозапис и звукообработка да прочетат, разберат и вникнат добре в основни понятия като digital clip, digital over и sample over. Как някои устройства дефинират 0 dBFS и защо клипват там, а други не. Каква е разликата между работа на 0dBFS и 0dBFS+. Колко броя "samples in a row" дефинират въпросните стойности, при определени устройства от различен ценови клас.Какъв е принципа на работа на тези ,които използват interleaved sampleovers технологии и каква е практическата и ценова разлика между тях и други по-евтини. Как не само да спрат да "слухтят" а да се научат да чуват и да гледат индикаторите на нивоизмерителите и да ги разбират, и оттам записвайки оптимални нива със скъпи и евтини конвертори да отчетат разликите ако не могат по-слух поне вече зрително. А относно слухтенето ( удар на Валяка в десяткатас тоя термин), бих искал да задам въпрос - ясно е, че евтините монитори компресират определени честоти и няма как да се убедите в разликата между скъпо и евтино, щото без тая компресия евтиното ще ви скъса главата от кривоч, но в нетретирана стая как се ориентирате кое е точно директния сигнал след като имате ранни отражения ако не по-силни от него то поне в близка до неговата сила стойност? Ами стоящите вълни? Ами преценката между евтино и скъпо в такава стая как да стане. Е...ще трябва да се попрочете все пак... 4 Цитирай
7thString Отговорено Декември 3, 2012 Отговорено Декември 3, 2012 Предполагам именно това е идеята на автора на темата - знаещите да кажат как защото слухтенето в крайна сметка е единственото, което евентуално можем да извършим когато избираме даден дивайс - надали някой от тук ще оспори факта, че в който и да е магазин ще те пуснат да разкостиш едно устройство, да го бодеш с осцилоскопи и други уреди и т.н., за да си направиш извод. Очевадно питането по форуми и сайтове е крайно необективно и дори грамотни хора неведнъж са заставали на инат зад идеите СИ без да се обосноват, та остава слухтене. И четене на скромните данни, които производителя е решил да напише. Изненадващо е, че в спецификациите на фирми като RME и Apogee липсват неща като динамика, каквото и да е инфо за изкривявания... друг е въпросът пък дали фирмите, които снасят тези данни изобщо са ги мерили по някакъв начин, или са колкото да има. Цитирай
Mairomaster Отговорено Декември 4, 2012 Автор Отговорено Декември 4, 2012 Малко манджа стана, не мога да разбера даден човек по принцип ли говори, към даден човек в темата ли говори, към дадена извадка от форума ли говори. И за да не става допълнително объркване от моя пост, имам предвид постовете на няколко човека в темата, не на конкретен човек. И сега, какво? Еми аз си дадох предложенията, повече няма какво да направя. Освен да разтягаме локуми по изписаните "псевдо-офтопик" постове, което не е напълно безмислено де. А като цяло положението си е: Ми, старата песен на нов глас Един ще препоръча нещо, друг ще го оплюе, че е боклук и истината е само в [марка Х] щото само нея е пипвал и е доволен, трети ще каже, че берингер са боклуци и... "пиши хОй и да си ходим" @TelerigПоне на въпроса ти да се помъча да отговоря. За други не знам, говоря лично за себе си.В последната година и половина, изключително използвам слушалки за слушане, смесване и т.н. (причината за това е напълно различна тема). За критично слушане и откриване на Тънки детайли, по мнението на доста голям брой mixing и mastering инженери, слушалките са по-добрият източник, сигурно си има добра причина за това. Освен друго, със слушалките се решават и проблемите с акустика за които спомена.Та понеже ми се налага да работя толкова много на слушалки, взел съм си AKG K601. Едни от най-добрите мониторни слушалки на пазара в момента са. Та поне аз така съм си решил проблема с monitoring-a.Относно качеството на конверторите, мисля че наистина гледаш малко тежко на нещата. Предлагам ти следното. Избери някакво парче което имаш, което според теб е уникално като детайли и т.н. Вземи най-добрия интерфейс с който разполагаш и за който мислиш, че е наистина качествен. Направи loop - от изходите към входовете и прекарай парчето през loop-a. Прати ми оригинала и аз ще направя същия loop тест с Focusrite Scarlett 18i6, доста слаб интерфейс по твоите стандарти. След това ще сравняваме 3-те файла (оригинал, минал през единия интерфейс и минал през другия). Така може да се добие някаква представа за AD/DA конверторите на 2-та интерфейса. Мисля че ще е интересно. Цитирай
misterj Отговорено Декември 4, 2012 Отговорено Декември 4, 2012 но в нетретирана стая как се ориентирате кое е точно директния сигнал след като имате ранни отражения ако не по-силни от него то поне в близка до неговата сила стойност? Ами стоящите вълни? Ами преценката между евтино и скъпо в такава стая как да стане. Е...ще трябва да се попрочете все пак... За всеки проблем си има решение. Импортваш си референтен микс, слушаш и сравняваш. Има хора, които правят чудесни миксове и през нормални колони. Но започва да ми прилича като приказката за яйцето и кокошката. Цитирай
blr Отговорено Декември 4, 2012 Отговорено Декември 4, 2012 Идеята за темата ми дойде, покрай заформилите се тия дни спорове тук: http://forum.muzikant.org/topic/128158-rme-focusrite-or-motu/ Та предлагам, тук да дискутираме така често срещаните теми от рода на: -има ли наистина съществена разлика между AD/DA конвероти за 10 бона и по-евтините такива -същият въпрос, но относно студио монитори -въпроса за смисъла от записването със семплиращи честоти над 44.1 kHz -вярно ли 320 bit/s mp3 е наистина ужасно спрямо wav или просто една маса народ се самозалъгва .... -всякакви подобни теми, стига да не се отклоняват твърде много от темата За да не бъда обявен за голословен разтегател на локуми ще се опитам да отговоря конкретно на зададените въпроси, въпреки че това не е възможно: "-има ли наистина съществена разлика между AD/DA конвероти за 10 бона и по-евтините такива" "-същият въпрос, но относно студио монитори" Така зададен, въпросът наистина е без отговор. Колко по-евтини? Ако се сравняват с бюджетни такива, предназначени за домашна заигравка, разликата ще е повече от съществена, както по отношение на измеримите параметри, така и в качеството на вложените материали и изработката. Сравнението с изделия от същия ценови порядък вече трябва да се прави за конкретните модели. Няма как да се каже, че всичко за, да речем 5 бона, ще е по-зле или същото... В общия случай, отговорите на тези въпроси принадлежат на маркетолозите, не на музиканти и аудио инженери. "-въпроса за смисъла от записването със семплиращи честоти над 44.1 kHz" АD конвертирането е процес на дискретизация, т.е. една непрекъсната функция се апроксимира с дискретна такава. Колкото повече са възможните нива на дискретизация на стойностите на функцията (бит-резолюция) и на аргумента и (семплираща честота) толкова по-точна ще бъде апроксимацията. С две думи, колкото повече-толкова повече. "-вярно ли 320 bit/s mp3 е наистина ужасно спрямо wav или просто една маса народ се самозалъгва" Абсолютно вярно. Не съм чувал толкова смачкано аудио, но мога да се обзаложа, че ще е наистина ужасно. "-всякакви подобни теми, стига да не се отклоняват твърде много от темата" Без ни най-малко да искам да обиждам автора (ще помоля да няма засягане, не е това целта), поставени са няколко не особено смислени въпроса. Никак не е учудващо, че темата не намира посока. Такава не е зададена от автора и. В момента, в който се намеси факторът цена (за серийно произвеждани изделия), влизаме на територията на маркетинга, а това няма много общо с инженерство или музициране. Явно, и тук истинският въпрос е "Има ли хубаво и евтино и кое е то?" Всяка втора тема във форума поставя точно този въпрос и за жалост, в 90% от случаите, отговорът е разочароващ за питащия. 1 Цитирай
7thString Отговорено Декември 4, 2012 Отговорено Декември 4, 2012 "Има ли хубаво и евтино и кое е то?" Всяка втора тема във форума поставя точно този въпрос и за жалост, в 90% от случаите, отговорът е разочароващ за питащия. Разочарованието най-често идва от липсата на дефиниция какво е "хубаво" и какво е "евтино" - един твърди, че може да си говори с прилепите нощем и едва ли не получава душевна криза като чуе нещо под 10 бона, или не на определена фирма, която си е заплюл за най-добрата. За друг пък, мама и тате имат 3 къщи в Драгалевци и като отвори каталога, търси най-високата цена и купува - всичко останало е боклук. Трети едвам е събрал заветната голяма сума, за да си купи нещо наистина хубаво и не може да си пречупи душата пред себе си и да каже, че нещо по-евтино е хубаво, защото вътрешно ще се почувства глупак Без да конкретизирам и без да целя да засегна никого, в такива теми, обикновено отговарящите изпадат в някоя от 3те групи. В крайна сметка това е просто една тъпа кутийка с електроника и не мога да разбера хората наченките на, едва ли не, издигане в култ - тези неща са за да свършат конкретна задача - или ти вършат работа, или не - също като китарите - надали някой китарист по света е станал добър и известен благодарение на това, че мама и тати са му купили най-скъпата китара в магазина и "най-добрия" лампов амп. Трето, Mairomaster, купи си монитори и забрави за микс/баланс/мастеринг със слушалки. Вкъщи си направих проба да миксирам едно парче веднъж със слушалки, веднъж - с монитори и да се опитам да постигна що-годе еднакъв резултат - резултата е трагедия - винаги със слушалки разцепвам сцената тотално в двете страни, което звучи отвратително и изкуствено на колони, защото губиш представа за phase cancellation, който се случва после, като пуснеш микса на колони. Също, не знам защо, когато съм със слушалки имам тенденция да напомпвам всичко твърде много с компресори - впоследствие на слушалки не мога да усетя колко отвратително звучи Цитирай
blr Отговорено Декември 4, 2012 Отговорено Декември 4, 2012 (Редактирано) Разочарованието най-често идва от липсата на дефиниция какво е "хубаво" и какво е "евтино" ... Разочарованието идва от вярата на много хора, че със закупуването на звукова карта за 300 лв ще превърнат стаята, в която се намира домашният им комютър в звукозаписно студио. Не визирам автора на темата, става въпрос за неизброимите теми в този раздел за избор на звукова карта и още куп коментари тук и там. Колкото и да се обяснява, че хубаво и евтино не принадлежат на едно изречение (с всички условности на това какво е евтино), няма файда. Опитите за намиране на звукова карта на цената на два резервоара бензин, която магически трансформира хола в студио и притежателят и в Dave Pensado и Bob Katz в едно, продължават Редактирано Декември 4, 2012 от blr 1 Цитирай
7thString Отговорено Декември 4, 2012 Отговорено Декември 4, 2012 (Редактирано) Всъщност точно Пенсадо застава зад тезата, че "300 лв ще превърнат стаята, в която се намира домашният им комютър в звукозаписно студио" Също, надали някой очаква да "превърне стаята си в звукозаписно студио", а да има използваем DAW, с който да може да обработва и записва на някакво приемливо ниво. А темата е подтикната от бюджет около 1000 лв, а не 300, което слага съвсем различни карти на масата, но винаги се намират хора да кажат в тоя случай, че минимума е 1001 лева, а 999 и надолу всичко е боклук Лично за теб какъв е минимумът на цената на един интерфейс, за да влиза в рамките на достойнството ти да го използваш? Аз мислех, че зависи от брой на каналите, туй онуй, но явно съм в грешка Хубаво е тези неща да ги уточним, за да сме наясно с параметрите, около които се върти всеки в темата, когато коментира "хубост" и "цена" Редактирано Декември 4, 2012 от 7thString 1 Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Декември 4, 2012 Отговорено Декември 4, 2012 Официално смятам да прекъсна участието си в темата. Времето ми е нужно за по-смислени неща. Бъдете здрави! 4 Цитирай
blr Отговорено Декември 4, 2012 Отговорено Декември 4, 2012 (Редактирано) Лично за теб какъв е минимумът на цената на един интерфейс, за да влиза в рамките на достойнството ти да го използваш? Аз мислех, че зависи от брой на каналите, туй онуй, но явно съм в грешка Хубаво е тези неща да ги уточним, за да сме наясно с параметрите, около които се върти всеки в темата, когато коментира "хубост" и "цена" Защо усещам сарказъм, който не мисля, че съм провокирал? Ако все пак въпросът не е провокативен, няма минимум на цената, още по-малко връзка с достойнството ми или който и да е елемент от егото ми. Все пак предлагам да не се оси*а тотално темата с лични обръщения. Ако има логична аргументация за или против нещо, което съм написал, разбира се, другото, особено когато се правят опити за хаплив език е меко казано ненужно и неуместно. Надявам се, че бях достатъчно учтив, с което смятам да приключим комуникацията с теб, както в тази, така и във всички бъдещи теми. ПП: Сега видях и какво е написал Parni_Valjak над мен и се присъединявам. Успех и от мен. Редактирано Декември 4, 2012 от blr Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.