Jump to content
Българският форум за музиканти

ef86 преамп


Recommended Posts

Eдно проектче, което започнах през лятото и сега си играя с него :).

---

Ползвам го основно като преамп преди аудио интерфейс и gr4.

Получавам малко по-ярък и изразителен тон, без да използвам параметрични еквалайзери преди буустер, както обикновенно правя при симулации, за да изкарам тон който ми харесва.

В случая, особено с китара с mapple neck fretboard, тона се получава без такива еквалайзери и в общи линии ми харесва :)


---
Eто демо на ефекта.
п.п. извинявам се за грешките и клишираното свирене
[media]

---

Към края на клипа е тона без преампа, със същите настройки на gutar rig и китарата (04m00s).

Този тон по-тъмен тон, мога да постигна и през преампа, като намаля малко тон пота на китарата.

---

Захранването на преампа леко издъхва, претоварвам малко едното трафче с второто, което ми повишава на 300v и дефакто под товар имам 4,5 волта на отоплението, но работи... :P
---
Имам идея, почерпена от книга, да пробвам да взема изходния сигнал от катода.

//Designing Tube Preamps for Guitar and Bass - Merlin Blencowe, глава Effect Loops,  стр.256

Сега, стандартно е взет от анода, и се налага да преминава през доста голям резистор от няколкостоин килоома, за да получа използваемо напрежение на изхода.

Но, предполагам се губи нещо осезаемо от яснотата високите и цялостната динамика на сигнала.
---

Дали ще стане по-добре от катода?
Не съм на вълна поялник, не знам кога ще седна да го пробвам :)
Иначе предполагам, добро преампче би станало и с ecc83, 6н2п, дори с една ламБа

---
п.п. нойс гейта на гр4 доста е*ва майката на динамиката, но карай....как изчезва състейна тук таме.. то си иска и да натискаш де. :P


 

Редактирано от emosms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Но, предполагам се губи нещо осезаемо от яснотата високите и цялостната динамика на сигнала.

---

Дали ще стане по-добре от катода?

 

 

Зависи какво храниш след тази лампа. Тоест какви са възможностите на входа на следващото устройство. Ниският изходен импеданс е винаги хубаво (дори задължително) нещо.

 "По-добре" е толкова относително нещо, че едва ли някой ще може да ти отговори. 

Аз лично бих използвал пентода за входна лампа + катоден повторител за изход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ще включвам след него ... амп, аудио интерфейс, друг китарен ефект, нищо особено.

т.е. устройство, в което директно може да се включи китара, с входен импенданс поне 500к.

---
Ако трябва да правя катоден повторител, ще трябва да си изработя тотално нова джаджа, с друг корпус за две лампи, с друго захранване.

Или може би с 1бр. ecc83, като първия триод е преампа (но с по-малко усилване), пак на високо анодно напрежение, а втория ще е катодния повторител.

---

п.п. махнал съм керамичния изходен кондензатор, който се вижда на една снимка, и изрових някакъв навит стирофлексен.

С керамичния имаше ужасни шумове, струва си да експериментираш с различни decoupling capacitors :) 

(не до вманиачаване..)

Редактирано от emosms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги съм се чудил защо е тази мания да се прави предусилвател само с една лампа. В твоя случай, особено когато в "стъклото" имаш само един усилвателен елемент, е да не кажа доста компромисно решение. Разбира се ако държиш всичко да е all tube. Иначе алтернативи за сваляне на импеданса с "песъкливи" елементи бол. 

 

То стана като аудиофилски форум малко хехе:)

 

ПС: Скоро пуснах в този раздел един проект който в момента е на стендбай - мързи ме да си направя платките. Говоря за хайфи преамп с по 1 лампе на канал. Виж му топологията. За мен тя е оптимална, но това мое мнение. Може ти да имаш други изисквания. Знам ли :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря :)

Няма да мога да направя нова джаджа скоро :(, няма кога, имам и един зарязан проект, който не тръгна и сега е ужас..

---

Иначе да речем - еталонен саунд за 'нафращяни' звънтящи високи, як гейн и състейн при свирене с натиск и същевременно възможност за сравнително чист тон в ниските, без замазване, дори акорди, ако китарата се пипа леко:

---

п.п. предполагам най-добрия вариант е да разуча съответния гиър на човека за този концерт, и да си го купя :P, но няма да е сега

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сори, ама в записа на Коцен няма нито 'нафращяни' звънтящи високи, нито як гейн, нито състейн. Човекът си държи яко тона и това е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има доста приятни високи, искрящо и звънтящо като звънчета, като разбиване на стъкло, абе не мога да ги опиша точно.

Не знам как му викат на саунда, не се изразявам правилно.

Иначе нямам предвид свистящи високи тип ссссссс ('хайфи пищялки') и др. които могат да се получат от недобър саунд с дисторшън.

---

Наистина, доста зависи от пръстите, но като натиснеш, динамиката на сигнала пробива и определено си има доста гейн и състейн.

Налага се и употреба на нойс гейт, поне в симулацията.
 

Редактирано от emosms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.