emosms Публикувано Ноември 30, 2012 Share Публикувано Ноември 30, 2012 (Редактирано) Eдно проектче, което започнах през лятото и сега си играя с него . --- Ползвам го основно като преамп преди аудио интерфейс и gr4. Получавам малко по-ярък и изразителен тон, без да използвам параметрични еквалайзери преди буустер, както обикновенно правя при симулации, за да изкарам тон който ми харесва. В случая, особено с китара с mapple neck fretboard, тона се получава без такива еквалайзери и в общи линии ми харесва ---Eто демо на ефекта.п.п. извинявам се за грешките и клишираното свирене[media] --- Към края на клипа е тона без преампа, със същите настройки на gutar rig и китарата (04m00s). Този тон по-тъмен тон, мога да постигна и през преампа, като намаля малко тон пота на китарата. --- Захранването на преампа леко издъхва, претоварвам малко едното трафче с второто, което ми повишава на 300v и дефакто под товар имам 4,5 волта на отоплението, но работи... ---Имам идея, почерпена от книга, да пробвам да взема изходния сигнал от катода. //Designing Tube Preamps for Guitar and Bass - Merlin Blencowe, глава Effect Loops, стр.256 Сега, стандартно е взет от анода, и се налага да преминава през доста голям резистор от няколкостоин килоома, за да получа използваемо напрежение на изхода. Но, предполагам се губи нещо осезаемо от яснотата високите и цялостната динамика на сигнала.--- Дали ще стане по-добре от катода?Не съм на вълна поялник, не знам кога ще седна да го пробвам Иначе предполагам, добро преампче би станало и с ecc83, 6н2п, дори с една ламБа ---п.п. нойс гейта на гр4 доста е*ва майката на динамиката, но карай....как изчезва състейна тук таме.. то си иска и да натискаш де. Редактирано Ноември 30, 2012 от emosms Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikifena Отговорено Ноември 30, 2012 Share Отговорено Ноември 30, 2012 Но, предполагам се губи нещо осезаемо от яснотата високите и цялостната динамика на сигнала. --- Дали ще стане по-добре от катода? Зависи какво храниш след тази лампа. Тоест какви са възможностите на входа на следващото устройство. Ниският изходен импеданс е винаги хубаво (дори задължително) нещо. "По-добре" е толкова относително нещо, че едва ли някой ще може да ти отговори. Аз лично бих използвал пентода за входна лампа + катоден повторител за изход. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
emosms Отговорено Декември 1, 2012 Автор Share Отговорено Декември 1, 2012 (Редактирано) Ами ще включвам след него ... амп, аудио интерфейс, друг китарен ефект, нищо особено. т.е. устройство, в което директно може да се включи китара, с входен импенданс поне 500к. ---Ако трябва да правя катоден повторител, ще трябва да си изработя тотално нова джаджа, с друг корпус за две лампи, с друго захранване. Или може би с 1бр. ecc83, като първия триод е преампа (но с по-малко усилване), пак на високо анодно напрежение, а втория ще е катодния повторител. --- п.п. махнал съм керамичния изходен кондензатор, който се вижда на една снимка, и изрових някакъв навит стирофлексен. С керамичния имаше ужасни шумове, струва си да експериментираш с различни decoupling capacitors (не до вманиачаване..) Редактирано Декември 1, 2012 от emosms Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikifena Отговорено Декември 1, 2012 Share Отговорено Декември 1, 2012 Винаги съм се чудил защо е тази мания да се прави предусилвател само с една лампа. В твоя случай, особено когато в "стъклото" имаш само един усилвателен елемент, е да не кажа доста компромисно решение. Разбира се ако държиш всичко да е all tube. Иначе алтернативи за сваляне на импеданса с "песъкливи" елементи бол. То стана като аудиофилски форум малко хехе ПС: Скоро пуснах в този раздел един проект който в момента е на стендбай - мързи ме да си направя платките. Говоря за хайфи преамп с по 1 лампе на канал. Виж му топологията. За мен тя е оптимална, но това мое мнение. Може ти да имаш други изисквания. Знам ли 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
emosms Отговорено Декември 1, 2012 Автор Share Отговорено Декември 1, 2012 Благодаря Няма да мога да направя нова джаджа скоро , няма кога, имам и един зарязан проект, който не тръгна и сега е ужас.. --- Иначе да речем - еталонен саунд за 'нафращяни' звънтящи високи, як гейн и състейн при свирене с натиск и същевременно възможност за сравнително чист тон в ниските, без замазване, дори акорди, ако китарата се пипа леко: --- п.п. предполагам най-добрия вариант е да разуча съответния гиър на човека за този концерт, и да си го купя , но няма да е сега Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikifena Отговорено Декември 1, 2012 Share Отговорено Декември 1, 2012 Майна, тия копелета знаят как се свири! Тук пръсти трябват и цял живот свирня. 2 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
L.K. Отговорено Декември 1, 2012 Share Отговорено Декември 1, 2012 Сори, ама в записа на Коцен няма нито 'нафращяни' звънтящи високи, нито як гейн, нито състейн. Човекът си държи яко тона и това е. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
emosms Отговорено Декември 2, 2012 Автор Share Отговорено Декември 2, 2012 (Редактирано) Има доста приятни високи, искрящо и звънтящо като звънчета, като разбиване на стъкло, абе не мога да ги опиша точно. Не знам как му викат на саунда, не се изразявам правилно. Иначе нямам предвид свистящи високи тип ссссссс ('хайфи пищялки') и др. които могат да се получат от недобър саунд с дисторшън. --- Наистина, доста зависи от пръстите, но като натиснеш, динамиката на сигнала пробива и определено си има доста гейн и състейн. Налага се и употреба на нойс гейт, поне в симулацията. Редактирано Декември 2, 2012 от emosms Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.