Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

^

Линкчето горе за шеллака е добро, но не решава нищо. Достатъчно е да питаш Гугъла за French polish или Shellac и ще изкара тонове линкове. Което, от нашето географско положение, абсолютно нищо не значи ! Дори и да се намери някакви (уточнявам - "някакви", защото има доста видове и съответно - доста рецепти за тях ) люспи шеллак, къде може да се намери горепосочения поропълнитер "пумис", или някое от маслата ? В най-добрия случай, импровизирайки и побългарявайки, можем да скалъпим "някакво" подобие на шеллак. :thumbdown: А като погледна сайтовете на западните магазини, какви неща имат, напарво ми се къса сърцето ! :P

 

Ето, оплакнете очите, щото май само това можем да направим:

https://vault2.secured-url.com/frenchpolish...c_Polishes.html (разни видове шеллак)

http://www.woodcraft.com/depts.aspx?DeptID=4044 също

http://borma.ru/page533345 (руснаците също имат "мат`риал)"

 

А у нас още като питам за полиуретанов грунд, ме гледат учудено, какво остана за поропълнители и др... :wallbash:

  • Отговори 199
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено (Редактирано)

pumice е пемза (дето се търкат петите с нея :godbless: ), по-точно пемза стрита на прах. А маслата - аз като гледах, само зехтин се използва - екстра върджин :godbless:

А шеллак (препоръчително на люспи), доколкото съм чувал трудно се намира, евентуално в магазините за художествени материали или от чужбина.

Редактирано от fluti
  • 2 weeks later...
Отговорено

защо питаш и тук същото??

не ми се сърди за многото критики, надявам се да са полезни :greenangel:

 

не бях разгледал добре снимките, но ми е странно дали удобно ще се свири на гриф с релефна боя и как ще се огъват струни на същия фингърборд

освен това съм 1100% сигурен че тази боя трепе голяма част от тона на дървото - китарите (ако не знаеш) се боядисват със подходящи бои и лакове, с цел да звучат и изглеждат добре едновременно и да имат добра АКУСТИКА

автомобилни бои и лакове ширпотреба от типа на лазурен, яхтен, акрилен и тн НЕ СТАВАТ за китари

 

също добре е магарета и други чаркалаци да не са боядисани с тялото - ами ако се наложи регулировка или смяна?

  • 2 weeks later...
Отговорено

всичко търпи регулировка :icon_shithappens: магареатата са боядисвани прахово ... т.е. няма проблеми с движението.

под този слои боя има лаково покрите така че и за звЪка не се притеснявай :)

грифа още не е полиран .. само там ми е проблема че ще се получи гладка повърхност която отразява светлината ..

Отговорено (Редактирано)

2 години след пускането на първия пост, да споделя впечатления.

 

*Говоря за електрически китари

 

Спрейовете НЕ СЕ полират добре. За добра политура трябва или акрилен лак с втвърдител, или полиуретанов лак.

То ест - трябва пистолет и компресор.

 

За боята, спрейовете стават, въпреки че акрилен спрей и отгоре полиуретанов лак може да не стане много добре, а полиуретанова боя трудно ще намерите.

 

Дори дървото да изглежда много твърдо, то често има движения в себе си и освен ако не правите прозрачен финиш или не ползвате много твърд лак, желателно е да напръскате с грунд/кит на същата основа като боята/лака.

 

При полиране, очевидните дефекти(примерно ако нещо се е залепило по лака) внимателно се изшкурват с водна шкурка(аз използвам 1500-2000 за целта). Всякакви ефекти тип "портокалова кора" за зашкурват ВНИМАТЕЛНО също, докато изчезнат(гледа се отблясъка срещу силна светлина).

В противен случай, полирайки лак, който е леко вълнист, ще получите много лъскав леко вълнист лак - полирането не е шкурене и няма да изчисти неравностите по повърхността на лака. Ако искате китарата да стане "джам" - шкурене обикновено трябва.

 

Полирането става много по-добре с полирмашинка. Има някои места, който се полират на ръка(труднодостъпни).

Можете да постигнете идеален резултат и на ръка, но ще отнеме много повече часове.

 

При работа с водната шкурка, не прекалявайте с водата. Ако вода попадне в някой отвор, ше издуе дървото отдолу(по посока на жилките). След това, ако изшкурите дървото, като изсъхне то ще спадне и ще стане вдлъбнатина.

Затова, действайте внимателно и така, че повърхността да е леко мокра, но да не се стичат струи по нея.

 

Като шкурите, внимавайте около и по ръбовете - при малко невнимание може да изтъркате лака там лесно, и да стигнете до боята.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено

- Почти по темата:

 

Някой може ли да сподели марка добър полиуретанов ГРУНД, и естествено, откъде в София може да се закупи ???

 

Питах по "по-марковите" магазини, но само учудени погледи срещнах. Ако бях питал за "поропълнител", може би щяха да са още- хо- учудени ! :-)

Отговорено (Редактирано)

^ Преди известно време бях в подобна ситуация като твоята. Всички ме съветваха да грундирам преди да лакирам , икъде не намерих грунд.

Накрая дадох да ми лакират китарата и самият лак го използваха като грунд, първите няколко ръце. Не знам с грунд в действителност как става, но при мен стана добре и мисля че няма забележки, (ако има,те нямат връзка с грундирането)

Редактирано от ultramega
  • 1 month later...
Отговорено

да споделя как аз работя със спрейове

1. за максимален ефект пръскам със спрея от разстояние около 20-30 см.

2. полирането се прави не със водна шкурка а с много по фина 2000-3000 която може да се намери в магазините за

златарски пособия другия начин колкото и смешно да ви изглежда е пиличка от комплект за 1 лев точно такава като на жена ви за нокти

 

 

----------------

Locked Оn : The Hives - Return The Favour

  • 3 months later...
Отговорено

Че те точно шкурката 1000-2000-3000 се води водна... Мисля, че 800 също приспада в тая графа, но за нея не съм сигурен...

 

Поздрави,

Влад

  • 2 months later...
Отговорено

Отне ми повече време да прочета цялата тема отколкото да махна лака от китарата :yes:, но така и не разбах ако искам след махането на боята само да я покрия с прозрачен лак, така че да остане естествения цвят на дървото с какъв точно лак да бъде и каква основа преди него? Става въпрос за българска полуакустична електрическа китара.

Отговорено
Отне ми повече време да прочета цялата тема отколкото да махна лака от китарата :), но така и не разбах ако искам след махането на боята само да я покрия с прозрачен лак, така че да остане естествения цвят на дървото с какъв точно лак да бъде и каква основа преди него? Става въпрос за българска полуакустична електрическа китара.

 

Акрилен прозрачен лак

Отговорено (Редактирано)

Без основа и на няколко слоя. Ако искаш да се вижда истинското дърво. Трябва да си изшкурил много финно преди това!

Редактирано от dandilov
Отговорено

Бе не е баш така, ма нейсе. Грундираш най-добре с леко разреден лак, но може и с лака итселф. Всеки междинен етап се зашкурва с водна шкурка, което говори, че трябва да изчакваш всеки слой ад засъхне - примерно 1 ден. За да стане кадърно ще ти трябват поне едно 4-5-6 ръце. Аз не бих ползвал акрилен лак, защото съм го ползвал не малко пъти и нещо не ме радват резултатите, които се получават. Ако имаш пари, мерак и време да стане качествено си купи шеллак (мисля, че на шипка 6 имаше) и се разрови - някъде имаше линк с туториъл как се бачка с шеллак. Резултатът гаранция ще бъде чуден, а звукът ще бъде в пъти по-добре отколкото с акрил (това е акустичен инструмент все пак :icon_shithappens: )

 

Поздрави,

Влад

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.