Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

В повечето от миксовете които правя последно време, имам следния проблем. При самото миксиране всичко е наред, баланса и звукът на отделните инструменти ми харесва. Когато започна да вдигам нивото при мастерирането обаче, за да достигна комерсиално ниво, често имам нужа от лимитиране от рода на 6dB. Това обаче започва да се отразява доста зле на snare-a, губи се атаката на ударите. Отделно, в по-малка степен, започва да страда и целият микс, но проблемът се забелязва най-вече при snare-a.

Моята теория за проблема каква е. Поради същността си, snare-ът има доста високи peak-ове. За да се вдигне целият микс до приемливо ниво, лимитерът започва да ограничава най-напред peak-овете на snare-a, тъй като са най-високи и за това влиянието му се усеща най-много при snare-a.

Четох доста из интернет и открих някои хитри похвати, но все още имам чувството, че нещо ми обягва. Това са решенията за които съм мислил, но все още не са ме довели до приемлив за мен резултат:

 

-Добър баланс на инструментите в микса като ниво - мисля че го имам.

 

-Добър честотен баланс.

 

-Използване на high pass на всички писти (особено силно на Reverb писти), за да се ограничават излишните съб-ниски честоти, които иначе биха отнели headroom. Това го правя винаги.

 

-Контролиране на low end-a. Винаги следя ниските честоти да са възможно най-изчистени, да няма пречкане между отдели инструменти и т.н. Това постигам с EQ, a често и със side chain compression от касата към ниските на бас китарата. Само че при конкретния проблем със snare-a, не мисля че проблема е в ниските, тъй като при принудително ограничаване всички ниски под 100Hz примерно, преди лимитера, само за пробата, звукът на snare-a не се подобрява.

 

-Компресиране на snare-a. Винаги го използвам, но не помага за дадения проблем, тъй като оставям атаката на компресора дълга (30ms примерно) и началният peak избива преди това. Ако намаля атаката пък, положението става още по-зле (все пак използвам компресор за подчертаване на атаката).

 

-Ограничаване на peak-овете на snare-a с лимитер. Що годе същата история, само където предимството е, че крайният лимитер, не влияе толкова много на останалите инструменти.

 

-Ограничаване на peak-овете на snare-a с clipper. За целта използвам GClip. По този начин мисля, че постигам най-добър резултат. Само че, в някои случаи на големи peak-oве, трябва да клипна сигнала доста тежко и пак се прецаква работата.

 

За мастеринга използвам Ozone 5. Използвам най-вече maximizer-a (който си е един вид "умен" limiter) и евентуално съвсем лека, незабележима, multiband компресия. При по-шумните парчета се опитвам да достигам нива до -6db RMS (BS.1770-2) на най-шумните моменти (мисля че това е около -9dB RMS при другия популярен стандарт). Само че за достигането на подобни нива, често трябва да пожертвам част от звука на snare-a.

Очаквам мнения по въпроса.

 

МОЛЯ темата да не се отклонява в посока "Ей за това е гадна съвременната музика, какви са тези ненормални нива", "Тоя Ozone е супер гаден" и т.н.

Отговорено

Да те питам: vst ли ползваш и кое точно? В смисъл дали правиш барабаните от vst на аудио трак и тогава да ги миксираш или дирекно както си ги писал ги смесваш???

Отговорено

Изведи Snare в отделен бус и компресирай спрямо останалия микс, така, че когато бие Snare, да изскача реално над целия микс - колко и как точно, там е магията :)

 

Също имаше един чалъм да разцепиш сигнала на две, като от една страна правиш този компресиран вариант, който се връща в мастер канала, и отделно от него, миксираш некомпресирания трак с барабанчето, така, че да има peak.

 

Целта е да изравниш долу горе нивото на другите инструменти с импулса на барабанчето ПРЕДИ да смачкаш микса - разликата не трябва да е кой-знае колко голяма.

Отговорено

http://www.gearslutz.com/board/so-much-gear-so-little-time/724968-loosing-snare-drums-brick-wall-limiters.html

Ако ще е от полза имам една тбаличка и тма пише така:

Компресора на соло барабана да е с атака - 1-5мс ; 0,5с релийз, 5-10:1 рейшио ( :D ) ; 5-15db гейн. Без лимитер. Дано свърши работа, ако не - по-разбиращите ще посъветват :)

Следя темата, че е интересно :)

Успех.

Отговорено

@aarab

Без значение дали са редени барабаните или живи, проблема си го има. Може би с ползването на добри семпли, не е чак толкова изразен.

В темата от gearslutz има доста добри съвети, благодаря.

Що се отнася до настройките, мисля че тази къса атака почти сигурно ще довърши барабанчето още преди мастерирането.

 

@7thString

Мисля че говориш за parallel compression. Аз лично никога не съм бил голям фен, но доста се използва по принцип. Трябва по-често да взема да пробвам.

 

@misterj

Ето тук са някои от по-добрите ми мискове:

 

Парчетата, при които не съм максимално доволен от snare-a са All or Nothing, Breathe to Aspire и Accident. При последната, самият записан барабан също не е кой знае колко плътен.

Отговорено

Сега си поиграх малко с parallel compression и помогна доста, само че имам чувството, че започва да звучи доста overprocessed. Но все пак, това ми е единствената възможна опция в момента.

Отговорено

Да, ползвай паралел компрешън. Аз понякога слагам компресори на всички барабани: каса, соло, томове, оувърхеди и румове. След това вкарва така компресираните барабани в обща група, където ги компресирам вече заедно. Дали с паралелна или не е въпрос на избор. Забелязал съм, че колкото повече смачкаш нещата на ниво миск, толкова по-малко ще се променят в мастерирането. Също така може да пробваш при микса да сложиш един или няколко компресора и лимитер в края, за да не се налага да гадаеш как ще звучи след мастера.

Отговорено

^^В посочените 3 примера, само Breathe to aspire е с редени барабани. Там ползвам един вид семпъл. Иначе в разни проекти съм пробвал и с повече, смесени заедно, но сякаш не помага чак толкова, конкретно за този проблем.

 

^Като пробвах с паралелна компресия снощи, както казах доста разлика направи. В паралелния bus мачкам сигнала яко с компресор с доста бърза атака. За предотвратяване на каквито и да е peak-ове от този bus, след компресора използвам и лимитер. Само че като се сумират нормалната и паралелната писта в drum bus-a, резултата все пак е доста прилично увеличаване на peak-a на snare-a. Явно паралелния bus си допринася солидно за това, въпреки якото компресиране и лимитиране. Естествено звука става досат по-плътен, но в някакъв момент, поради clipper-a на drum bus-a, ударите на барабанчето започват чуваемо да кривят. Може би трябва да се търси някакъв компромис.

Относно смесването с компресори и лимитер на master bus-a, не съм голям фен. Обичам да си чувам всичко както си е, а не примерно винаги да трябва да внимавам дали нещо не бива лимитирано, или да се чудя защо звучи смачкано, а да се оказва, че е по-високо в микса и master компресора го тъпче. От някакво време на сам, поради липса на време и поради повечето опции които имам, започнах да правя мастерирането направо в микс сесията. Така ако при мастерирането нещо започне да се прецаква като звук, винаги имам опцията на момента да оправя микса.

В последно време доста се промени представата ми за мастерирането. Преди ми изглеждаше напълно логично и нормално, това което се прави навсякъде по света. Миксира се дадено парче в дадено студио и след като микса е завършен се изпраща някъде другаде за мастериране. Да ама при проблеми като дадения, имам перфектен (за мен) микс, всичко си звучи екстра, но се оказва че в този си вид, парчето не може да бъде мастерирано достатъчно силно, без да се скапе звукът. И се съмнявам, че който и да е mastering инженер би могъл да помогне кой знае колко, просто естеството на проблема лежи в самия микс, въпреки че ако се слуша просто микса, не се чува никакъв проблем. Та така, явно винаги трябва да се смесва, с идеята че дадения микс ще трябва да се мастерира в даден момент и да се мисли за последиците от това.

Отговорено

Мисля, че с този стил музика се занимава доста успешно един модератор тук. Да се надяваме да изкаже мнение.

По принцип един добре звучащ микс не би трябвало да се развали при професионално мастериране..

Отговорено

Има едно нещо, наречено магнетофонна лента ....... Та от доста хора (особено рокаджии) чувам, че продължава да се записва на лента в някакъв момент от микса. Лентата омекотява пиковете и прави звученето на рок музиката истинско ........ И по лични наблюдения говоря, че има значителна разлика ...........

 

От друга страна малко хора могат да си позволят и чисто поради физическа невъзможност, а не само финансова да смесват и записват на лента ......... Така че според мен проблемът ти е в мастеринга, а не в смесването, освен ако още във финалния микс нямаш някакви пикове или нещо, което да омазва ситуацията ................

Отговорено

vane, по-скоро тези, които ползват въпросната лента не могат да си обяснят процеса и да го възпроизведат в дигитално студио или с нужните за целта инструменти a.k.a. компресор/лимитер... тази джаджа винаги е била най-големия бич за човек, който иска да запише, защото повечето хора си мислят, че просто с въртене наляво-надясно ще успеят да натамънят звука на ухо, ама не става баш тей :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.