Jump to content
Българският форум за музиканти

много кофти звук при


Recommended Posts

Привет! Имам Marshall avt20 и Epiphone Les paul Special II и Squier Strat.

Искам да усиля усилвателя до край но не мога да мина и половината, защото се чува някакво ужасно пище много пискливо и имам чувствтото, че направо ще си спукам тъпънчетата. Не мога да разбера от какво се получава, и с двете китари е така..... какво да правя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвах да намаля високите, но не помага. Пробвах да намаля гейна, но като усиля усилвателя още и пак се появява. Така ли е по принцип или нещо от усилвателя е проблема (понеже съм го взел 2-ра ръка и може вече да се е... ;) )

 

BabyThomas, имаш предвид джем в раздел джем ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Микрофония е твоя проблем - резултат от кофти китара, кофти адаптери, набримчен усилвател, кофти настройки и малко, резонантно помещение. Трябва да почнеш да махаш фактори от този списък за да изчезне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Горното - т.нар. feedback.

 

Или пък докато решиш проблема, си вземи по-дълъг кабел и като свириш дръж китарата така, че адаптерите да са на няколко метра от усилвателя. Не се приближавай много до него с китарата когато е така надут. При мен поне това е моментното/временно решение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност, като спомена, има два вида - единия е такъв като твоя, другия е контролиран и желан - като струните почват да резонират от звука на усилвателя: taka

;)
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Ами, нагласяш си звука, оставяш китарата усилена и с пуснати струни, и почваш да усилваш усилвателя докато почне да изкарва звук, но точно преди да стане такъв гаден и пищящ. После пробваш да натиснеш някоя позиция, като заглушаваш другите струни, и с вибрато, и пак гледаш къде точно в силата на усилвателя е мястото между липсата на микрофония и нежеланата такава :) Отново важат всички фактори, които ти изброих, затова особено на сцена е бая трудно, защото зависи и от мястото на сцената, на което си :)

 

и
- забележи, че вече след като си усилил усилвателя, микрофонията се контролира с потенциометъра на китарата. Колкото по-бързо се научиш да го използваш като потенциометър а не като копче On/Off, толкова повече звуци ще отключиш на китарата :) Също на различните адаптери - нек/бридж/мидъл микрофонията е различна. Редактирано от 7thString
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или Сатриани - как си играе с тремолото и feedback-a. :)

 

Викат му sweet spot, 'дето заставаш на определено разстояние от усилвателя и когато състейнваш дадена нота, се получава една слаба микрофония, която изтънява нотата и звучи като тия artificial/pinch harmonics.

 

От 0:28 натам, като започне солото - така звучи г/д. Не знам, обаче, Ваньо дали не го прави неговото с ефект, или пък го пипа това парче дърво толкова изкусно, че не се забелязва как го обръща на harmonics. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.