Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Нищо не е чел, иначе щеше поне да знае какво е тоника, субдоминанта и доминанта. Ама нали всички искат да са веднага писатели, не читатели... Това е въпрос на нивото на човек, който НИКОГА не е изсвирил един тон през живота си. Метъл тресните не се броят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май ще трябва да обърна внимание и на другите ладове... Значи в хармоничен минор доминантата е мажорен септакорд? Мислех че във всяка мажорна гама първата, четвъртата и петата степен са мажорни, а във всяка минорна минорни, и че в двата лада има по един умален акорд, явно има изключения. Ще опитам да си наваксам пропуските до колкото мога, благодаря ви за разясненията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

@Fats...

 

Явно нещо си набрал, ама това момче, което за разлика от други се държи културно и просто задава въпроси, не виждам с какво го заслужи.

Ако ти можеш само с четене да разбереш всичко в елементарната теория (или каквото и да е) - жив и здрав, има хора дето не могат. Факт.

Очевидно е, че момчето е на ниво "четене", а не практикуване на теорията. И съответно, не е разбрал каквото е чел.

 

Какъв ти е проблема? Момчето си обяснява нещо не както трябва, според това как е чел и как е разбрал... Чудо голямо, толкова е успял сам.

Очевидно, за да разбере трябва да му се обясни - на нивото, на което той разбира.

Ти с какво конкретно му помогна? С изречението "чети елементарна теория" ??? Все едно му каза "бери ягоди".

Верно ли това е най-доброто, което можеш да изкоментираш по конкретната тема, с което да добавиш към вече написаното и да си полезен?

 

Па като не ти е "на нивото" на броя тонове дето ти свириш - защо се хабиш да му пишеш? Това как НИКОГА, па нищо, па всички... какъв коефициент на полезност има?

Редактирано от Viara Ivanova
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждам, че доста усилия си положила да заклеймиш мен, вечно мърморещия изверг. Що не вземеш да прочетеш още веднъж всичко написано от началото на темата до тук, може и да разбереш какво искам да кажа. Ако се налага, прочети два пъти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То се вижда кое ощипаният. И по-възможност запази поученията си за някой друг. Какво искам и какво мога не е твоя работа. Ако има да казваш нещо на питащия, казвай. Не се занимавай с мен, не е здравословно, пищят уши.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боже, много неприятно взема да се получава в тази тема, да можех бих я изтрил... Познанията ми са малки, никога не съм го оспорвал но не знаех че съм разбрал някой неща погрешно и се радвам че го разбрах. Беше ми доста страно да разбера това с мажорната доминанта защото не си бях дал сметка че в хармоничен минор тя е такава, построих си акордите според степените и сам видях че се получава мажорна. Просто навремето бях спрял да чета след натуралния минор и въобще не познавах другите ладове и си живях в заблуда годинки наред че степените са еднакви във всеки вид минор... Не съм на ниво само четене, по-скоро продължих да си правя музика без да чета по-напред в материята, натуралния минор ме устройваше и още си ме устройва, ползвам си простички прогресиики, най-често цикъла е първа, седма шеста и пета степен и така си правя лесните песнички, без да претендирам че съм велик композитор : ) ) ) Но определено се интересувам как работи музиката и бих искал да знам повече неща, важното е че вече знам за зловещата ми грешка заради която дойдоха глупостите дето написах в началото тук :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Фатс, няма нужда да се засягаш, па и да заплашваш. Едно, че съм ти на 1/4 от килата, ами и ще е доста срам да те бие жена. ;)

 

Какво искам и какво мога не е твоя работа.

Не е моя работа, прав си, но ти го правиш моя работа, драги, с изцепките си.

Това не ли ти го писа собственоръчно?

"Нищо не е чел, иначе щеше поне да знае какво е тоника, субдоминанта и доминанта. Ама нали всички искат да са веднага писатели, не читатели... Това е въпрос на нивото на човек, който НИКОГА не е изсвирил един тон през живота си. Метъл тресните не се броят. "

Твоя работа ли е съфорумника newwave колко тона е изсвирил през живота си?

Редактирано от Viara Ivanova
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като става дума, за народна музика, може ли да се обадя?!

Похвален е интересът на колегата newwaveq към нашенската музика! Ушенцето в нея е най-важното! Ако си наясно и с теорията, нещата се постигат много по-бързо! Ако не си (като мен), в пъти повече свирене и ушенцето, започва да командва ръцете. Наистина във фолклора има много характерни хармонични схеми, но има и хармония - ум да ти зайде. Колкото повече се упражняваш с тях, толкова по-бързо се ориентираш, а след време дори не знаеш в коя тоналност свириш и само се кефиш.

Опитите със фолклора могат само да те обогатят, но не задълбавай много, че риска от пристрастяване е голям! Успехи!!! :virtuoz:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте пак !

Имам един хармоничен въпрос...

Вчера в една кръчма чух ето тази песен :

http://ww.vbox7.com/play:01d5b505

Та акордите ми станаха ясни , но ме изненада едно си мажор 7 ...

И въпроса ми е следния :

Тая песен в ла минор ли е или е в ми мажор...

Тоя въпрос ме мъчи цяла нощ и не мога да си обясна какво прави тва си там , в идеалнта ла минорна хармония .

Ако някой може да ми обясни и има желание , ще му бъда много благодарен. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Основната тоналност е ла минор.

Началото на куплета, направено в ми мажор, внася допълнително напрежение и става красиво.

Щом е приятно за ухото няма да се вдяваш. Вчера слушаме със сина в колата някакво радио и пуснаха някаква песен, тип "носа, носа". И моя юнак каза: абе тия освен тия четири акорда друго не знаят ли?

За църковното пеене най-голяма заслуга има св. Йоан Дамаскин. Дамаскин - сиреч арабин. А арабите хич не могат да пеят, кво да ги правиш хората. Обособил е 8 гласа (под глас разбираме лад), значи 8 лада, четири основни и четири производни. Отделно всеки глас има четири подвида. Два от тези гласове - втори и шести се наричат страдателни. Там хиатуса е на голяма почит.

Папа св. Григорий Двоеслов е решил да махне от църковното пеене втори и шести глас. Вероятно това е основната причина западната музика да се препъва, като чуе мелодия по на изток от балканите.

Ето затова и ти се чудиш, щото се опитваш да оковеш музиката в собствените си познания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Ето затова и ти се чудиш, щото се опитваш да оковеш музиката в собствените си познания."

Прав си , явно още нямам нужните познания.

Благодаря за разяснението !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъкмо слушам "Йовано, Йованке" от проекта на Найджъл Кенеди с Кроке бенд "East meets east". Феноменален музикант, но на места има лек проблем с неравноделния размер. Песента е издокарана много добре, но не може да се играе, защото тук-таме липсват времена от тактовете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.