emosms Публикувано Май 12, 2012 Публикувано Май 12, 2012 (Редактирано) Разучавам тука нещо, и много неприятни акордови разположения... чудя се, възможно ли е изобщо, да си пуснеш ръката от грифа и да хванеш този акорд на произволна позиция, без да си редиш пръстите поне 2,3 секунди . То има и по разтеглени, това е горе долу събрана, прилична пръстовка, с разположение "паяк".. - - - Коя е най-гадната акордова пръстовка, която сте срещали ? ? ? Редактирано Май 12, 2012 от emosms Цитирай
7thString Отговорено Май 12, 2012 Отговорено Май 12, 2012 (Редактирано) За мен - едни разчеквания от сорта -0- -5- -3- -7- -5- -0- което би трябвало да е някакво изкелиферчено Ре, но не ми стига музикалната математика да го сметна Dm6 що не го хващаш просто като -1- -0- -2- -0- -x- -x- Редактирано Май 12, 2012 от 7thString Цитирай
emosms Отговорено Май 12, 2012 Автор Отговорено Май 12, 2012 (Редактирано) Твоя е дериват на Dmin7 някакъв, add5# или 7bb, не знам. п.п. може да е add b6, малката секста пак дава някаква "минорност" по-скоро си мисля за варианти без квинта, тя е ясна, и става моя> -6- -4- -x- -5- (-5-) - квинта в баса става, но много дърварско и замазано ми звучи Tвоя: -5- -3- -x- -5- Но губиш точно интересния ефект от 5 и 5# с пУлвин тон браждене За акорди със свободни струни> много дрънкащо за случая и по принцип (кухаренко.. ) и те обвързват с тоналност, не се мъча да ги помня, рам-а не ми стига Редактирано Май 12, 2012 от emosms Цитирай
7thString Отговорено Май 12, 2012 Отговорено Май 12, 2012 Акорда дето ти показах е абсолютно същото обръщение на Dm6 изместен с една струна нагоре X 6 - E# 4 - B 7 - A 5 - D 1 - E# 0 - B 2 - A 0 - D Разбира се, ако имаш някакви други високо по грифа и ти е по-близо, може да е по-удобна твоята пръстовка, ама аз с моите къси пръсти предпочитам да си мръдна ръката до началото на грифа отколкото да се чекна А тоя дето го постнах аз, е от едни латино сериали - създава драма с отворените струни там дето забременява Изолда Цитирай
emosms Отговорено Май 12, 2012 Автор Отговорено Май 12, 2012 (Редактирано) Просто е ужасно - смени на акорди , прекалено много такива .. http://www.4shared.com/mp3/0yC8DGrY/06_Beautiful_Love.html Иначе звучи добре, акордите се преливат един в друг, лееко по-дисонантно от стандартното. най обикновен джаз стандарт Редактирано Май 12, 2012 от emosms Цитирай
elasticman Отговорено Май 12, 2012 Отговорено Май 12, 2012 Първо обръщение на Bb maj7(b5) или (#11) абе лидийско настроение -x- -5- -3- -7- -5- -х- ето го в начално разположение -x- -3- -2- -2- -1- -х- Хубаво става като се използват акорди като този в различен контекст.Тоест хващаш си някаква такава структура която те кефи как звучи и търсиш нови приложения в някаква хармония. Ето тук си има и Ми-та горе и доло.И направо си звучи хубав Е-7(b5) -0- -5- -3- -7- -5- -0- След това може да запазим същата структура и да и намерим място в един А алтерован например. -3- -2- -5- -3- -0- -х- И да се разреши в някакъв D-6/9 или нещо от сорта.Защо не и този. -1- -0- -2- -0- -x- -x- или пък -0- -0- -2- -3- -5- -x- Което пак си е D и F maj(b5) върху него.И така 2 Цитирай
Лими Отговорено Май 16, 2012 Отговорено Май 16, 2012 (Редактирано) Рядко ми се налага да свиря "разчепени" акорди, но в този аранжимент на ми се наложи да изсвиря няколко съвсем нови за мен акорди(от 2:28 и от 3:40 до края), които така и никъде другаде не свиря. Целта ми беше да запазя бас линията и едновременно с нея да изсвиря пиано-рифчето. Редактирано Май 16, 2012 от Лими Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.