Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Разучавам тука нещо, и много неприятни акордови разположения...

2m2e3qb.jpg

чудя се, възможно ли е изобщо, да си пуснеш ръката от грифа и да хванеш този акорд на произволна позиция, без да си редиш пръстите поне 2,3 секунди :(.

То има и по разтеглени, това е горе долу събрана, прилична пръстовка, с разположение "паяк"..

- - -

Коя е най-гадната акордова пръстовка, която сте срещали :) ? ? ?

Редактирано от emosms
Отговорено (Редактирано)

За мен - едни разчеквания от сорта

-0-

-5-

-3-

-7-

-5-

-0-

което би трябвало да е някакво изкелиферчено Ре, но не ми стига музикалната математика да го сметна :)

 

Dm6 що не го хващаш просто като

-1-

-0-

-2-

-0-

-x-

-x-

Редактирано от 7thString
Отговорено (Редактирано)

Твоя е дериват на Dmin7 някакъв, add5# или 7bb, не знам.

п.п. може да е add b6, малката секста пак дава някаква "минорност"

по-скоро си мисля за варианти без квинта, тя е ясна, и става моя>

-6-

-4-

-x-

-5-

(-5-) - квинта в баса става, но много дърварско и замазано ми звучи

Tвоя:

-5-

-3-

-x-

-5-

Но губиш точно интересния ефект от 5 и 5# с пУлвин тон браждене :)

За акорди със свободни струни> много дрънкащо за случая и по принцип (кухаренко.. :P ) и те обвързват с тоналност, не се мъча да ги помня, рам-а не ми стига :)

Редактирано от emosms
Отговорено

Акорда дето ти показах е абсолютно същото обръщение на Dm6 изместен с една струна нагоре :)

X

6 - E#

4 - B

7 - A

5 - D

 

1 - E#

0 - B

2 - A

0 - D

 

Разбира се, ако имаш някакви други високо по грифа и ти е по-близо, може да е по-удобна твоята пръстовка, ама аз с моите къси пръсти предпочитам да си мръдна ръката до началото на грифа отколкото да се чекна :D

 

А тоя дето го постнах аз, е от едни латино сериали - създава драма с отворените струни там дето забременява Изолда :D

Отговорено (Редактирано)

Просто е ужасно - смени на акорди :crying:, прекалено много такива ..

http://www.4shared.com/mp3/0yC8DGrY/06_Beautiful_Love.html

Иначе звучи добре, акордите се преливат един в друг, лееко по-дисонантно от стандартното.

най обикновен джаз стандарт :(

Редактирано от emosms
Отговорено

Първо обръщение на Bb maj7(b5) или (#11) абе лидийско настроение :)

 

-x-

-5-

-3-

-7-

-5-

-х-

 

ето го в начално разположение

 

-x-

-3-

-2-

-2-

-1-

-х-

 

Хубаво става като се използват акорди като този в различен контекст.Тоест хващаш си някаква такава структура която те кефи как звучи и търсиш нови приложения в някаква хармония.

 

Ето тук си има и Ми-та горе и доло.И направо си звучи хубав Е-7(b5)

 

-0-

-5-

-3-

-7-

-5-

-0-

 

След това може да запазим същата структура и да и намерим място в един А алтерован например.

 

-3-

-2-

-5-

-3-

-0-

-х-

 

И да се разреши в някакъв D-6/9 или нещо от сорта.Защо не и този.

 

-1-

-0-

-2-

-0-

-x-

-x-

 

или пък

 

-0-

-0-

-2-

-3-

-5-

-x-

 

Което пак си е D и F maj(b5) върху него.И така :)

Отговорено (Редактирано)

Рядко ми се налага да свиря "разчепени" акорди, но в този аранжимент на

ми се наложи да изсвиря няколко съвсем нови за мен акорди(от 2:28 и от 3:40 до края), които така и никъде другаде не свиря. Целта ми беше да запазя бас линията и едновременно с нея да изсвиря пиано-рифчето. Редактирано от Лими

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.