Cutthroat Отговорено Май 4, 2012 Отговорено Май 4, 2012 ^Само да вметна, че контекстът в който са ми говорили за посока е бил точно псевдоаудиофилски, езотеричен и мистичен, а не от гледна точка на конструкцията и наличие на комутатори, конектори и активни елементи. Иначе нямаше да го споменавам. Цитирай
blr Отговорено Май 5, 2012 Автор Отговорено Май 5, 2012 Ако се опитаме да анализираме аудиофилските мистики ще открием, че някъде дълбоко в тях има доза истина или поне нещо, почиващо на научна основа. Нещо като конспиративните теории, пълна дивотия, но някъде може да се открие и зърно истина. Да вземем кабелите за озвучителни тела. Връзката между съпротивление и дисипация на енергия (по-просто казано загуба на мощност), например е нещо добре известно, изчислимо, измеримо и не на последно място-чуваемо. Ако приемем, че в сравнителен тест, дори и човек без „златни уши” може да долови разлика в силата на звука от 0.5 dB и знаеки, че почти винаги, неопитният слушател възприема по-силния сигнал, като по-качествен, лесно бихме могли да демонстрираме „разлика в звученето” на два кабела. Достатъчно е да подберем кабели с разлика в съпротивлението от около 0.25-0.3 Ома (за ОТ с номинален импеданс от 4 Ома), което за меден кабел със сечение от 2x1 мм^2 е от порядъка на 7-8 метра. Примерът може да Ви се стори малко екстремен, но го приемете като илюстрация, въпреки че съм виждал и по-зле. Оттук нататък, вече започват спекулациите, мистиките, сребърните кабели, специалните геометрии, ултра-линейно изтеглената, супер-дупер чиста мед и подобни дивотии. Цитирай
7thString Отговорено Май 5, 2012 Отговорено Май 5, 2012 (Редактирано) Въпросът ми по аудиофилските мании, а и не само е следния тест - идвам ти на гости, сядам в хола на фотьойла ти, и ти пускаш някаква музика. Аз, без да виждам колоните казвам - ооо, това са Бьозе с еди какви си говорители; виждам(Чувам!!!), че явно ползваш кабел със сребърна сърцевина и златно покритие, така по слух - към 3м от колоната до усилвателя. В усилвателя ти чувам, че ползваш съпротивления Акме, кондензатори с корпус от костенурка и лампи 6л6, така като чувам, малко им е ниско анодното напрежение. Това, което не ми харесва е, че чувам, че жаковете от предусилвателя са сребърни, не златни - трябва да ги смениш, щото губят динамика. Когато някой каже нещо такова и познае, ще повярвам П.П. Подобен род чекиджийство е характерен за всички занимания, до които съм се допирал - фотография, компютри, скално катерене, планинарство и т.н. Редактирано Май 5, 2012 от 7thString 3 Цитирай
blr Отговорено Май 5, 2012 Автор Отговорено Май 5, 2012 (Редактирано) Въпросът ти е по-скоро риторичен и няма много общо с написаното по-горе. Ставаше въпрос за това, какво ще стане ако ми дойдеш на гости и проведем правилно, сравнителен тест на сляпо, между кабели от железарията със сечение на проводниците 2.5 мм^2 и дължина по 2 метра и такива от същата железария със сечение 1 мм^2 и дължина по 10 метра примерно и по-важно, до какво води това. Редактирано Май 5, 2012 от blr Цитирай
7thString Отговорено Май 5, 2012 Отговорено Май 5, 2012 (Редактирано) Същностния въпрос не е в сравняването на А и Б а дали ти, чисто психолигически би бил задоволен/незадоволен от една аудио система, чиито параметри не знаеш - т.е. дори в лабораторни обстоятелства да можеш да определиш разлика(сещай се за вица за идеално кръглия кон във вакуум), в нормални, практически условия тази разлика да не ти прави никакво впечатление. Иначе аз за себе си съм почти сигурен, че разлика няма да усетя Виж за китарата съм забелязал, че когато свиря с 2 еднакви кабела, но единия 2-3 метра, другия примерно 20м, има чуваема загуба във високите Редактирано Май 5, 2012 от 7thString Цитирай
blr Отговорено Май 5, 2012 Автор Отговорено Май 5, 2012 Явно пишем в различни теми или на различни езици. Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Май 5, 2012 Отговорено Май 5, 2012 Спорът е на неадекватна плоскост Качеството на материалите и тяхното влияние върху качеството няма нищо общо с олигофренията на аудиофелационистите. Има сериозна разлика между инженерните решения и алабалистиките на аудиофелационистите. Едното е научно, технологическо, на базата на свойствата и параметрите на материалите, ОБЕКТИВНО, докато другото е базирано на СУБЕКТИВИЗЪМ. Да приравниш материалознанието (в случая металознанието) с неадекватните спазми на аудиофилския мозък е подмяна на същността. Разбира се, че различните материали, компоненти, конструкции имат различно влияние върху крайния резултат. Това съответствие се изучава дълги години за да бъде ВЯРНО. Това, обаче, което хора, с никакви знания, се опитват да си обяснят , че и на други да обяснят, е как интуитивно са открили магическите влияния и как им говорят звездите. Последното обаче в 99.9% от случаите е НЕВЯРНО. Влиянието на дебелината, вида на материала , дължината са ФИЗИЧЕСКИ обясними, основни неща, които се учат в началното училище. Блр залита в още нещо. Въздигането на първичните усещания във аксиоми. За да се коментират параметри, трябва да се има опит с тях. Когато чуя как някой чувал половин децибел разлика, още повече в комплексен сигнал, разбирам, че няма представа за какво говори. Бога ми, над 40 години работя с музиканти и хайфисти и тези, които наистина чуват и разбират какво чуват мога да ги преброя на едната, хайде на двете си ръце. Ушите на всички са направени по един начин. Да, има различни, но има физиологични ограничения, които не позволяват ушите да са инструмент. Главно, защото сами за себе си ушите не вършат работа. Те работят с мозъка и с това което е вътре в него. Интерпретацията на звуците е в зависимост от моментно състояние, възпитание, обучение и редица други неща, които НЕ СА ЕДНАКВИ при различните хора. Затова не може да се отнесат към всички. Превъзнасянето на човешките възможности се прави от хора, които нямат друго освен интуиция. Аудиофелационистите са именно такива. Или още по-зле. Освен всичко казано, има още нещо, което ми дава основание за горния коментар. А това е дългият ми опит с измервания и сравнения на субективните възприятия на хората и обективните резултати. В изключително редки случаи има някакво покритие между тях. 5 Цитирай
blr Отговорено Май 5, 2012 Автор Отговорено Май 5, 2012 Когато чуя как някой чувал половин децибел разлика, още повече в комплексен сигнал, разбирам, че няма представа за какво говори. Продължаваме да не се разбираме, нито по отношение на целта на темата, нито за конкретния пример. Не мисля, че се изразявам толкова сложно, но май ще трябва да си променя стила на писане, щом няколко души разбират Б, когато аз пиша А, още повече, че го написах най-малко два пъти. Ок, заменяш "половин" с децибел и половина, три или друго произволно число, което смяташ за удачно , това не е важно, същността не се променя. Ако пък ще е по-безпроблемно, бихме могли да коментираме "феномени" без връзка с аудиотехниката и тяхното използване от умели маркетолози, пак нищо не се променя. ПРИНЦИПЪТ на съзнателната (не осъзнатата, а съзнателната) обработка на възприятията е еднакъв и в аудиофилията и във "фотофилията", ако щеш и в парфюмерията и... в модата. Изброените също претендират (и донякъде с право) да имат корени в т. нар. инженерните науки. Що се отнася до връзката между обективни, в смисъл на измерими, параметри и човешки възприятия, проблемът е в недостатъчните ни познания за мозъчната биохимия. Психоакустиката е прохождаща наука, за разлика от физиката, както и психосоматиката в сравнение с медицината, биохимията или физиологията. Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Май 5, 2012 Отговорено Май 5, 2012 На едно мнение сме, че има съзнателни манипулации, които се използват от маркетолози, търговци, политици, аудиофелационисти и т.н. Казвам само, че истината е на друго място. По-скоро ИСТИНСКОТО. Цитирай
7thString Отговорено Май 5, 2012 Отговорено Май 5, 2012 Когато някой ме пита какъв компютър имам, се чудя кой параметър точно иска да знае. А някои хора просто казват "Мак", и с това задоволяването на егото им е пълно 2 Цитирай
L.K. Отговорено Май 5, 2012 Отговорено Май 5, 2012 Предпочитанията на хората са променливи и най-важното - манипулируеми. Психоакустиката далеч не е прохождашща наука. Класическите музиканти и композитори отдавана са открили кое и как въздейства на публиката и са го използвали в произведенията и интерпретациите си. Днес инструментариумът е по-различен, но човеците са си същите - гладни за емоции и забавления любопитни и мързеливи индивиди. Цитирай
blr Отговорено Май 5, 2012 Автор Отговорено Май 5, 2012 На едно мнение сме, че има съзнателни манипулации, които се използват от маркетолози, търговци, политици, аудиофелационисти и т.н. Казвам само, че истината е на друго място. По-скоро ИСТИНСКОТО. На друго място е, да. Точно това се опитвам да обясня от ден и половина в тази тема, но не ми се получава. Съвсем просто е: -Възможно ли е аудио кабел да бъде "филтър"? Да. Това значи ли, че трябва да се купуват "магически" кабели? Не! -Грамофоните микрофонични ли са? Да. Това значи ли, че трябва да се купуват магически конуси, полусфери, композитни вибрационни абсорбери, "магически" мебели...? Не! . . . -Гадно ли е около нас да витае миризма на пот, чесън и престояла урина? Да! Това значи ли, че трябва да си купуваме последния крясък на т.нар. висша парфюмерия? Не! А ето ти обратен пример: Известно ли ни е, че огромната луна и слънце близо до хоризонта са зрителна измама? Да. Това пречи ли ни да се наслаждаваме на изгревите и залезите им? Не. 1 Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Май 5, 2012 Отговорено Май 5, 2012 (Редактирано) Ето, че се получи... то "не е лесно да утепаш мечка", както се казваше в майтапите едно време. (особено ако си басист ) Редактирано Май 5, 2012 от Parni_Valjak Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.