interman Публикувано Март 31, 2012 Публикувано Март 31, 2012 Здравейте. Някой може ли да ми препоръча подходящи струни за свирене на джаз, не само като марка, но и като дебелина? До момента свирих предимно с фендер 10-46, но искам да пробвам нещо различно за по плътен тон, нещо като Уес Монтгомъри (на ясно съм, че тонът му до голяма степен е повлиян от техниката с палеца). Цитирай
PlamenM Отговорено Април 1, 2012 Отговорено Април 1, 2012 http://www.juststrings.com/guitarflatwound.html Мисля че може да се намерят и в България. Цитирай
Tozi Отговорено Април 1, 2012 Отговорено Април 1, 2012 Здравейте. Някой може ли да ми препоръча подходящи струни за свирене на джаз, не само като марка, но и като дебелина? До момента свирих предимно с фендер 10-46, но искам да пробвам нещо различно за по плътен тон, нещо като Уес Монтгомъри (на ясно съм, че тонът му до голяма степен е повлиян от техниката с палеца). Да прав си най-важното нещо е как звукоизвличаш. Джазовите китаристи обикновено предпочитат дебели струни - 12, 13 даже и 14 сет. Някои обаче свират и с по -тънки - Мйк Стърн например. Скофийлд преди свиреше с 13 а сега мисля че сложи 11. Пат Матини ползва 11. Звука зависи още от китарата, усилвателя и помещението в което свириш. Някои ползват томастик (Бенсън) а други нормални (Матини, Стърн, Скофийлд). Пробвай да си поиграеш и с тонконтрола на китарата. Стиви Рей Вон е свирил с 13ки но не звучи джазово - отново - важно е какво и как свириш. Аз свиря с 12 и 11 сет ДаДарио. 1 Цитирай
kitaratapesho Отговорено Април 1, 2012 Отговорено Април 1, 2012 (Редактирано) Здрасти! Уникалният звук на Wes Montgomery се дължи на няколко фактора: 1. Техниката на свирене с предната част на палеца. 2. Дебели flatwound струни. 3. Полуакустични джаз китари с голямо тяло. 4. Лампови усилватели Fender, а в последните години от кариерата му и някои модели транзисторни усилватели. Техниката му на свирене с палец е направо за отделна тема... Wes е свирил с много дебели гладки (flatwound; известни още в Бг като "Томастик") струни. Най-често това са били Gibson HiFi flatwound strings, с дебелина E=.014, B=.018, G=0.25 (навита), D=.035, A=.045, E=.058. Китарите, които Wes е използвал са най-вече вариации на модела Gibson L-5. Няколко от тях са били custom изработка. Албумът The Wes Montgomery Trio е записан с Gibson L-7 и усилвател Fender Deluxe, които Kenny Burrell му е дал назаем за записите. Barney Kessel пък му е дал назаем един Gibson ES-175 за записите на албума The incredible jazz guitar of Wes Montgomery (Wes дори е с точно тази китара на обложката, въпреки че единственото парче от албума, което е записал с нея е In your own sweet way). Wes най-често е свирил с усилвател Fender Deluxe и по-рядко с Fender Twin. В по-късните години е използвал наравно ламповите усилватели, както и транзисторни Standel Custom. Ако трябва да се обобщи, характерният звук на Wes идва от комбинацията палец, дебели струни, полуакустична джаз китара с голямо тяло и лампов усилвател. Повечето джаз китаристи използват подобна конфигурация (доста от най-големите са силно повлияни от Wes и свирят и с палец. Adam Rogers например е свирил само с палец около 4 години). При избора на струни за добър джаз тон има няколко фактора - гладки (flat) или навити (round), дебелина и материал. За класически джаз тон (тип Wes Montgomery) удачен вариант са flatwound струните. Най-често използваните са D'addario и Thomastik. По-рядко, но също популярен избор са GHS Flatwound и La Bella Flatwound. D'addario Chromes са изключително твърди струни (направени от сплав с хром), които имат характерен плътен и "тъмен" тон с много ясно изразени баси. Повечето китаристи, свирещи с такива предпочитат комплекти .011 и 0.12, въпреки че някои свирят и с по-тежките комплекти (Ed Cherry например използва комплект .015). Thomastik Jazz Swing са изключително меки струни, с типичен "среднист" тон, с меки баси и ясни високи. Комплект .013 от тази серия на усещане е много по-мек от комплект D'addario Chromes .011 например. В общият случай, джаз китаристите ползващи тази серия струни се насочват към по-дебелите сетове - .012 и .013. George Benson има своя версия на тези струни - Thomastik G. Benson Jazz, които са само в два варианта на дебелина - .012 и .014. Много е важно и на каква китара ще сложиш струните. На една от китарите ми (Gibson ES-175 - китара с плътен тон в ниския регистър) струните D'addario Chromes .013 дават толкова забасен тон, че ми е почти невъзможно да направя така, че 6 струна да не "бумти". За сметка на това пък с Thomastik Jazz Swing .013 китарата звучи супер в ниския регистър. Поздрави, Петър Редактирано Април 1, 2012 от kitaratapesho 5 Цитирай
interman Отговорено Април 1, 2012 Автор Отговорено Април 1, 2012 Мерси много за информацията. Иначе въпросните струни ще ги слагам на Fender Strat American deluxe, която като цяло вади по-пронизващ тон (с предимство на средните и високите най-вече), поне такива са ми наблюденията. Играя си и с потенциометрите на китарата, но ми се струва, че се получава едно заглъхване освен омекотяването на тона, което гледам да го избегна. Но определен ще пробвам flatwound с по-дебел сет. Цитирай
Off Beat Отговорено Април 2, 2012 Отговорено Април 2, 2012 ...................... И аз благодаря за интересното четиво. Изброените китаристи са едни от фаворитите ми, сравнителния анализ между тях е изключително полезен! Цитирай
Stranen Отговорено Април 16, 2012 Отговорено Април 16, 2012 е те как бендват с тия струни 13-14? мн дебели направо бас Цитирай
Tozi Отговорено Април 16, 2012 Отговорено Април 16, 2012 Много просто - повечето НЕ бендват и НЕ правят вибрато. Изкляюение прави Скофийлд. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.