enuffZnuff Публикувано Март 19, 2012 Публикувано Март 19, 2012 http://dynamicrangeday.co.uk/about/ http://productionadvice.co.uk/loudness-war-infographic/ Цитирай
MR_STENCH Отговорено Март 19, 2012 Отговорено Март 19, 2012 Обаче Metallica си държат първото място със зверски ос**ния Death Magnetic който си звучи общо взето все едно е прекаран през китарен Overdrive. Всъщност,,, по-зле защото клипването нямаше да е така остро Цитирай
blr Отговорено Март 20, 2012 Отговорено Март 20, 2012 (Редактирано) Eто и още нещо по темата от един от големите в бранша: Редактирано Март 20, 2012 от blr Цитирай
7thString Отговорено Март 20, 2012 Отговорено Март 20, 2012 Всеки си гледа от собствената камбанария, но не всичко е черно и бяло. - На фона на останалите напомпани песни, пускайки едно "динамично" парче, се гарантира отпадането му от всякакви класации, а в крайна сметка комерс песните са там не за да са качествени, а за да се катерят по разни чартове, кифлите и кифльовците с най-новия супер мега гига як i-боклук да ги слушат на макс в тролея и т.н. - В крайна сметка трябва да се прави разлика между слушане на система за 2-3к в добре направено помещение от аудиофил, койта да се разлива на дивана, слушайки детайлно парчетата, и две черва, завряни в ушите и мп3 плейъра, пътувайки в раздрънкан трамвай с 50 пенсии, които се надвикват да споделят новините от живота си. Така или иначе there's no way on earth да се насладиш на динамика - трябва да е напомпано за да чуваш каквото и да е освен пиковете на соло барабанчето и фуса. - В примера, който пича даде, на екрана се вижда ясна разлика, но през слушалки за комп и декстоп тонколонки, разликата е в полза на напомпаното парче. Ако някога бих се захванал с мастериране като професия, най-важната и последна стъпка би била да преслушам нещата си на клиентски устройства - mp3, тонколонки за 10лв, автоуредба... в крайна сметка хората в този бранш трябва да си набият в главите, че крайния клиент в много малко случаи има активни студийни монитори, референтен усилвател и студийна контролна стая, нали така? Крайния клиент иска да си тръгне от дискотеката със заглъхнали и пищящи уши, иска като мине с колата покрай пичките, "бийта" да им разтърсва полите и околните витрини да дрънчат и... така 1 Цитирай
blr Отговорено Март 20, 2012 Отговорено Март 20, 2012 (Редактирано) Всъщност, това което Katz и други големи имена в звукозаписа искат е да се премине към loudness normalization и да се въведе стандарт в звукозаписната индустрия за нормализираната сила на записа. Това, според мен е разумна идея. От една страна, много по-голяма част от динамиката ще се запазва, от друга прачета от различни албуми ще звучат еднакво силно (или почти еднакво), което би било добре за потребителите на мобилни устройства и автомобилни ситеми. Сегашната ситуация наистина е извън контрол. Аз например вече не си пускам тунера на голямата ситема, просто защото не понасям невероятното смачкване, което се получава, като към компресираната музика се добави и още компресия от студиото на радиостанцията. Резултатът наистина обезмисля всичко по-качествено от кухненско радио за възпроизвеждане на FM. Не, че това е начин за качествено възпроизвеждане на музика, но за мен вече е неслушаемо. Редактирано Март 20, 2012 от blr Цитирай
MR_STENCH Отговорено Март 20, 2012 Отговорено Март 20, 2012 Никой не отрича необходимостта от компресия при мастеринга. Просто има продукти в които наистина е прекалено, дразнят и трябва да си глух или да работиш с ъглошлайф слушайки ги за да не забележиш бруталните изкривявания... като с всичко останало - просто не бива да се прекалява. 1 Цитирай
7thString Отговорено Март 20, 2012 Отговорено Март 20, 2012 Ми докато оценката на музиката е парична, няма как да се стандартизира. Може би решение е до известна степен двойното издаване - неведнъж съм попадал на "radio mix" версии на песни, които са "толкова" напомпани, колкото да звучат по радиоточката, а оригинала си е ОК. Цитирай
blr Отговорено Март 20, 2012 Отговорено Март 20, 2012 (Редактирано) Ми докато оценката на музиката е парична, няма как да се стандартизира. Може би решение е до известна степен двойното издаване... То и сега се прави в случаите, когато нещата се издават и на винил. Почти винаги, виниловото издание е мастерирано с доста по-малко мачкане. Що се отнася до паричната оценка, мисля че в момента нещата са стигнали до фаза, в която това по-скоро пречи на продажбите. Не забравяй, че не само у нас, музика на дискове се купува от малко по-узрялото поколение, което има и малко повече "уши" за тези работи. Между другото, бях чел статия по въпроса, която не можа да установи корелация между смачкването на звука (средната сила) и продажбите. Редактирано Март 20, 2012 от blr Цитирай
7thString Отговорено Март 20, 2012 Отговорено Март 20, 2012 Аз веднага ще ти кажа къде е релацията - прави се прослушване, кифлата, която са наели да отсява първа цедка преслушва всичко пратено на слушалките, с които си говори с тъпкача си по скайп парчетата и директно в кофата заминават тия, които на фона на другите звучат "вяло". А на фона на 10 напомпани на макс парчета, ако пуснеш едно парче с хубава динамика, то веднага ще потъне в слушалките. Съответно и по останалите стъпала, за да тръгне да се върти едно парче и да носи пари, трябва да направи впечатление, а не да потъва Това, разбира се, когато говорим за този комерсиален модел в музиката. Ъндърграунда и youtube звездите си имат други начини на успех, но и там, преглеждайки 5 напомпани парчета, 6-тото нормално ще изглежда потънало. За съжаление "трендовете" налагат тези правила - забелязали ли сте надписите по уредбите и аудио системите? "мега-гига-ултра-тен-таймс-бас-бласт-бууст"... никой не го е еня за чист, динамичен саунд... за съжаление Цитирай
enuffZnuff Отговорено Март 20, 2012 Автор Отговорено Март 20, 2012 (Редактирано) То и това е целата на loudness war - "Да звучим колкото може по-силно от всички!Нашата песен да се откроява над всичко останало!"Но компресията , например в последния RHCP ми идва доста в повече.Толкова са напомпани и смачкани ударните инструменти, че понякога е трудно да се различат отделните перкусии.Всичко се слива в едно от изкривяване.Да не говорим какво се случи, когато си рипнах диска на mp3ka за да го слушам в колата.При компресия на 320 kbps , абсолютно нищо не се разбираше .Забелязвам , че и доста неща от новия джаз звучат с нисък RMS.Много български радиостанции отказват да ти завъртят песента , ако RMS-a е над - 11 db. В този случай се питам , какъв е смисълът? Редактирано Март 20, 2012 от enuffZnuff 1 Цитирай
blr Отговорено Март 20, 2012 Отговорено Март 20, 2012 (Редактирано) @ 7thString Не съм съгласен нито с това, което си предложил, като сценарий, нито като резултат, но ме мързи да споря. Не знам нищо за наети кифли, тъпачки, цедки... не знам как точно си представяш, че работи тази индустрия, но определено решенията не се взимат въз основа на отсятото "кифли", поне в смисъла визиран от теб. От другия край мирише рибата. @ enuffZnuff Много добре си го усетил. Тая липса на headroom се транслира в още повече изкривявания след компресиране (по отношение на поток от данни), т.е. превръщане в mp3 etc. Eто тук се обяснява с примери: Лека нощ. Редактирано Март 20, 2012 от blr Цитирай
7thString Отговорено Март 21, 2012 Отговорено Март 21, 2012 (Редактирано) enuffZnuff е усетил и друго което аз ти казах и ти не искаш да приемеш - "слабия" материал изпада в "цедката" на радиостанциите, в цедката на класациите по света и т.н. Там е и ролята на кифлите, които споменавам - нали не си вярваш наистина, че всеки демо запис, който пристигне в радиото се преслушва и анализира подробно от комисия лауреати в индустрията Колкото до "не се разбира музиката" Забелязали ли сте колко малоумни текстове се лансират напоследък - дали изобщо някой има нужда да разбира каквото и да е - нещо шуми, някакъв ъглошлайф наподобява някаква мелодия, хората "денсят" и се кефАт и споделят у фейсо. Не съм забелязал напоследък нови песни да се коментират с "леле, колко як текст". За съжаление това е положението при масовия слушател. Всъщност дали е за съжаление - ние сме в ролята на сбръчканите пенсии дето критикуват "младото" и викат "ейй едно време какво беше". В крайна сметка по-умни от нас хора ги определят тези неща и по тази причина са червиви от пари. Предприемачи им викат и работата им е да разберат какво искат слушателите. Искат лайна? Правят се лайна. Прости пазарни правила. Дали ще има пазар за ценители - ще има, ако има ценители. Редактирано Март 21, 2012 от 7thString Цитирай
enuffZnuff Отговорено Март 21, 2012 Автор Отговорено Март 21, 2012 (Редактирано) Аз също не съм фен на този метод.Това води до уеднаквяване на групи и изпълнители(ако щете и на стилове)"Албумите на Джъстин Бийбър звучат по-мощно от музиката на Моторхед".Не съм скептик, но дали ще се родят албуми -шедьоври откъм звук като "Empire"- Queensryche,"Dr.Feelgood" - Motley Crue ,"Nevermind"- Nirvana , "Black album "- Metallica ,албумите на Тото.Смятам , че именно в запазването на динамиката на звука,води до разпознаването на работата на даден продуцент и банда.Пределно ми е ясно, че нищо няма да бъде както преди .Наясно съм и , че всичко което може да се измисли като стил, то се е появило.А дали наистина това иска "драгия слушател"? .Знаем, че масата се манипулира и каквото и пуснеш 300 пъти , това ще харесва и слуша! Редактирано Март 21, 2012 от enuffZnuff Цитирай
7thString Отговорено Март 21, 2012 Отговорено Март 21, 2012 Туй вече е загадка - ще се разбере след време Най-малкото, забележи, че повечето съвременна музика е толкова електронно и изкуствено изродена, че човек така или иначе е изтръгнат от всякаква реалност - гласовете - с един тон ефекти и разни нарочно преебани стъпкови autotune дивотии, китарите - като в стругарски цех, барабаните - електронни - на кое да има динамика - то е родено мъртво... Цитирай
Jordan_J Отговорено Март 21, 2012 Отговорено Март 21, 2012 Наскоро се запознах с един известен финландски китарист и в едно от писмата му ми направи голямо впечатление следното. На въпроса ми - какъв стил свири и към какъв звук се стреми, той ми отговори: "... Too many records today sound more like Pro Tools and not much like the bands themselves. I like the more natural and dynamic sound of the 70's and 80's recordings ..." Като се замисли човек, доста мъдрост има в това ... Да си призная честно - и аз взех да гледам назад във времето и да търся повече динамика в свиренето и звученето. Започна да ми харесва да съм "немодерен" откъм звук и стил. По-трудно се работи по този начин, но удоволствието от работата и самоопределянето е най-важната цел. 2 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.