Jump to content
Българският форум за музиканти

МИДИ синхронизация между PC хардуер.


MEDELLIN

Recommended Posts

Приятели здравеите ! Звукозаписа ми страда от известния проблем със синхронизацията между външен хардуер и компютър. Смесвам три синтезатора в AKAI MPC и от там изкарвам траковете и редактирам в Samplitude. Обаче някои от траковете винаги идват по късно записани. Просто Мидито от компа има проблеми с външен хардуер. Решавам за момента проблема като опитвам няколко пъти да запиша проблемния трак докато тръгне в синхрон. Това е адска мъка защото записвам по един трак на веднъж. Имам АДАТ и отделно 8 аналогови входа на MPC-то но нямам адат нито входове на картата ми която е малка M-Audio 192. Така че не мога да записвам 8 трака на веднъж. Компа ми е добър - интел 4 ядра 3,3 с 4гб РАМ. Но проблема е световноизвестен така че не става дума за комп. Специално за случая има изработени системи sync-lock, но са доста скъпи и не съм сигурен че ще имам място да го ползвам с моита карта. Този вариант го оставам резервен.

 

Идеята ми е да ви попитам кои вариант ще е наи сигурен за успешна синхронизация - да взема някакъв мултитрак рекордър,хардуерен, на които само да записвам аудиото (по 8 трака на веднъж) от MPC-to и след това да го прехвърлям на компа ИЛИ да взема по голям и добър интерфеис като RME Multiface 2 и да ползвам неговия АДАТ и по тоя начин дори пак да дава закъснение поне 8 трака на веднъж ще са винаги в синхрон.

 

Но от прочетеното в нета правя заключение че между два хардуера проблем с МИДИ времето няма, всичко е в синхрон. Докато между хард и комп е почти стандарт да дава проблем, дори и с добра карта (много хора се оплакват). Та искам да знам ако това е истина тогава направо скачам на външен мултитракер.

 

С RME ще са в синхрон първите 8 трака но после може да се наложи играчка да вкарам в същия синхрон останалите 8 или повече тракове и пак рискувам главоболия, тъи като дефакто пак ще ползвам мидито чрез компа. От друга страна РМЕ са едни от наи добрите и качеството ще е лукс. А разбирам че някои от мултитрак рекордерите записват тънко, променят ...Незнам . Насочил съм се на тракер от тоя тип TASCAM 2488 NEO http://www.thomann.de/gb/tascam_2488_neo.htm.

 

Другия вариянт е от рода на ALESIS HD. Но те се намират трудно а сегашните модели нови са много скъпи. И казват че те искали ежемесечна подръжка която била солена ..

 

Също имам на предвид че като записвам през АДАТ или аналогови изходи всичкия сигнал записан ще е в МОНО. Това ще промени цялостния запис ако в оригиналия вариянт има стерео сигнали. Някои се оплакват че качеството от запис от моноизходите е по лош и предпочитат да записват по един трак на веднъж но от стерео изходите.

 

Ако има някои с опит в тая свера ще съм благодарен да помогне :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз използвам този http://www.thomann.de/gb/motu_midi_express_128.htm . КОлкото до проблема ти със стерео каналите.От 8 моно ще станат на 4 LR .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто Мидито от компа има проблеми с външен хардуер.

......Но от прочетеното в нета правя заключение че между два хардуера проблем с МИДИ времето няма, всичко е в синхрон. Докато между хард и комп е почти стандарт да дава проблем, дори и с добра карта (много хора се оплакват).

Би ли обяснил, какви са тези проблеми, защото аз не съм се срещал с такива - особено при външен хардуерен модул. МИДИ е елементарен протокол, който практически не използва ресурси на компютъра и не ми е създавал проблеми между компютър и синт никога - още от времената на Атари...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе и аз нищо не разбрах...... с миди се занимавам от почти 20 години, със САмплитуда съм от поне 13-14...последно записвах 48 трака едновременно (с две RME 9652) , и после 20-тина овърдъб.....да беше казал проблем с някой друг софтуер -разбирам, ама два трака със Самплитуд......не е възможно.

Не виждам каква е драмата с това миди. Ако записваш на външния секвенер, какъв ти е проблема да запаметиш на дискета сесията като миди, и да я импортнеш в Самплитуд...... после да си рутираш миди траковете към синтовете, и да запишеш по отделно АУДИОТО през аудиокартата? НЕ би трябвало да има драма. Елементарно решение е да си вземеш аудиокарта с АДАТ входове, и да записваш мултитрак. Вариант е и да си вземеш Делта 1010 ЛТ..... и да си записваш 8 аналогови входа едновременно.

Ае поздрави, и успех!

Редактирано от VSTi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еи мерси много за хубавите отговори приятели ! Нормално е да не ме разбирате ако сте нямали тоя проблем. Затова се опитах да обясня по подробно.

 

Предполагам че нямате проблема точно заради това което VSTI казва че записвате много трака едновременно. И така всичко е в синхрон.Но понеже аз нямам в момента тая възможност записвам по един трак на веднъж. Но като дам РЕК от писито не подава миди сигнала точно на време към MPC-to, тръгва леко по късно и трябва да пробвам няколкои пъти. Освен това дори и да е в синхрон записаните уеив са със закъснение и не са по метронома на Samplitude ... Което е също неприятно и дава грижи. Просто няма точен синхрон между външния секуенсър и софтуера. Има специално разработени системи по тоя проблем ето - http://innerclocksystems.com/New%20ICS%20Products.html

 

Само че не съм сигурен че ще мога да вградя тая система в моята верига. Затова за сега я оставям , но тя изглежда перфектна все пак.

 

VSTI бях ти гледал саита скоро, продаваше някакви интересни инструменти та затова .. Поздрави за интелигентния труд и сърцатата работа - яко студио ! Вариянта с експорта на МИДИ в Семплитюда го знам но тои дори и не съм го пробвал защото ще е играчка да запиша 15-20 мидита в аудио, голямо нагласяне ше пада, а мен ми трябва сигурно НО и бързо. Че да ми остава време и за правене на музиката :) .

 

Явно оставя варианта с АДАТА и нова карта. Предпочитам АДАТ пред 8 аналога щото не мога да си позволя още 8 кабелаци да ми се мотаят наоколо ... :)

 

Да разбирам ли че моно сигнала не променя качеството си ако го направя в два трака и им дам ляв и десен PAN - това равнозначно ли е на оригиналния му стерео сигнал ?

 

Има ли смисъл вместо карта с АДАТ да купя мултитрак рекордер и да записвам всичко от MPC-то на него ?

 

Мерси за отделеното ценно време !

Редактирано от MEDELLIN
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече не мога да разбера нищо. Опитваш да подкараш заедно АДАТ карта и аналогова карта ? Искаш да плейнеш едно миди, и да разделиш инструментите на бас, барабани и тн.?Пан-ирай , ако имаш един стерео трак , крайно L-R

Редактирано от enuffZnuff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече не мога да разбера нищо. Опитваш да подкараш заедно АДАТ карта и аналогова карта ? Искаш да плейнеш едно миди, и да разделиш инструментите на бас, барабани и тн.?Пан-ирай , ако имаш един стерео трак , крайно L-R

 

Не се опитвам да правя нищо с АДАТ. Аз още нямам АДАТ. По горе писах какво имам.

 

Смятам да купя не АДАТ карта а интерфеис с АДАТ, РМЕ вероятно, и да си свържа АДАТА му към АДАТА на MPC-to. Това е.

 

Да, едно миди е достатъчно за мултиттрак експортване. 8 канал, на всеки по един инструмент, както е записано в MPC-to.

 

Значи ако саунда е стерео като го експортна моно (както ще е през адата) трябва да го дублирам и да панна двете писти за да звучи пак като стерео , така ли да разбирам ?

 

Мерси за помоща !

Редактирано от MEDELLIN
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мислиш, че като панорираш сигнал в ляво и същият го "сложиш" в дясно ще стане стерео ли?

Я помисли пак :blush:

 

Не, задал съм го като въпрос. Дефакто, незнам и чакам някои с опит да каже . Там където нямам опит не се изказвам, само търся помощ.

 

Кажи ако имаш решение на задачата. Има ли начин стерео сигнала да се запази като изкарваш през АДАТ ? Сигурен съм че има, или ако няма не е фатално защото повечето големи студия работят по тоя начин. Няма как те да не са в час ...

 

Специално аз като сравнявам кикове, синтове от моно на стерео има ушевадна разлика. Записа ще звучи по тесен и центриран ако обърна стереото на моно. Разбира се не всички звуци са стерео в оригинал , за тях не говорим.

Редактирано от MEDELLIN
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да караме поред.

1ви вариант:

Задаваш ЕДНО И СЪЩО МИДИ ТЕМПО в Семплитюд и в МРС

Задаваш ЕДНО И СЪЩО PPQ в Семплитюд и МРС(или задаваш същото ppq в Семпл., както е в МРС)

Нагласяваш Семплитюд да изпраща МТС или MIDI clock през съответния МИДИ интерфейс

слагаш синхронизацията в МРС в режим slave

Натискаш play на МРС, след това даваш R в семплитюд.

Записваш без проблеми и разминаване потраково

 

2ри вариант

правиш нов проект в Семплитюд

импортваш МИДИ файла, като му задаваш опцията separate channels to tracks(или нещо подобно беше) и опцията да използва тайминга от МИДИ файла

Създаваш аудиотракове по броя на МИДИ траковете

Даваш соло на първия МИДИ трак, маркираш за запис първия аудиотрак и натискаш R

Като свърши, даваш соло на следващия МИДИ трак (като изключиш солото на предишния, естествено), маркираш за запис следващия аудиотрак (като размаркираш предишния, естествено) и пак записваш без проблеми

Повтаряш, до изчерпване на МИДИ траковете

 

Що вечно се пробвате да правите нещата по-сложно, отколкото трябва? Като малко четене, разбиране на прочетеното и здрав разум са всичко, от което имате нужда...

Редактирано от presly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

presly, мерси за двете предложения. Кратко и ясно си ги написал, както трябва.

 

Аз ползвам първия вариянт. И то от 4г .. Виж аз имам опит . В тоя случаи проблема не е от не знаене на нещо технически защото ако беше така вобще нямаше да си иазкарам музиката и нямаше да преживявам от това сума ти време . Ти си дал варианта да позлвам Семплитюд като slave, аз досега ползвах него като мастер и MPC като slave. Пре седмица четох от човек с моя проблем че взел да ползва обратния вариянт MPC master, сега карам точно така но пак се появява закъснението, макар че като че ли малко по на рядко. Не виждам логически каква разлика ще има между двата вариянта ..

 

Много съм ти благодарен за описания втори вариянт които смятам още утре да пробвам. Вкусен ми изглежда ... Но само ме опасява да не е голяма играчка .. Ще опитам утре де и ще пиша как е ... Еии много ше се радвам ако се отърва от тоя вирус. Мерси много !

 

Обаче сега се сетих - миди фаиловете четох във форум не хващат pitch командите ако са ползвани по време на записа и други подобни изменения като tune ... Четох го не знам дали е така. Ако е вярно тоя вариянт ще отпадне просто ...

Редактирано от MEDELLIN
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еи приятели здрасти пак. Един последен въпрос имам преди да си купя интерфеис с АДАТ. Ако изкарвам траковете записани в MPC-то към Samplitude през ADAT , записаните тракове в софтуера ще бъдат ли с ефектите които са ползвани в MPC-to. И също ще са хванати ли и ефектите които ползват различните звуци на синтезаторите записани в MPC-то. Примерно повечто звуци от синтовете ми са с лек ривърб, някои имат дилеи и тн ... Тези ефекти ще бъдат ли записани когато се експортва 8 моно трака наведнъж през АДАТ или ще се получат само сухи звуци без оригиналните ефекти към тях?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.