Jump to content
Българският форум за музиканти

BB King Trill is gone improvisation


V.Vichev

Recommended Posts

Преди половин година ей това така си ми дойде от вътре да го изсвиря, знам че не е кой знае какво. . .. ама никой нито еднин коментар не забоде и са фърлих в трисмислие, бе направо страдам от раздвоение на разстроението

 

 

 

дайте коментари моля

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвет: Не трябва винаги да се свирят Rambling - случайни неща, каквото ти дойде на ръцете по пентатониката.

Напиши си хармонията на лист хартия - 12 тактова Блус схема. Отбележи за всеки акорд терцовия му тон. Свири го на силно време, с предварение или закъснение.

Ако парчето и в Си, забележи, че 9-тия такт е Сол7.

За да го подчертаеш изсвири арпеж: Си(терцов тон), Ре(квинтов), Фа(септимов), Ла(нонов) и До#(11#). След това пак се върни на познатата пентатоника. Ще прозвучи свежо.

Така ще покажеш ниво, разнообразие, познание, защото прилагаш Lydian Dominant - подходяща скала за чужд на хармонията акорд. Това е Ре Мелодичен минор, започваща от 4-тата и степен Сол.

Успех!

Редактирано от travelcaster2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

travelcaster2 . . Огромно благодаря, точно от това имах нужда. . . повече от година се наблюдавам, че съм се забутал в пентатоника и не мърдам никъде. . . сега ще поровя да прочета, срам ме е да си призная, но съм много назад със солфежа.

Редактирано от V.Vichev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледни, ако имаш време и това. Мастър клас на Robben Ford. За Умалената гама. Той я прилага доста пестеливо в блуса, но директно обяснява 1-2 нейни приложения. Снимал съм всички теми от Мастър класа. Виж ги.

http://www.youtube.com/watch?v=LpiS389KE1A&feature=channel_video_title

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледни, ако имаш време и това. Мастър клас на Robben Ford. За Умалената гама. Той я прилага доста пестеливо в блуса, но директно обяснява 1-2 нейни приложения. Снимал съм всички теми от Мастър класа. Виж ги.

 

Супер, много благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На никого ли не му прави впечатление, че китарата се разминава ритмично с бектрака?

 

Вичев, опитай да учиш тези неща на чиста китара, без ефекти. Така ще оправиш динамиката и звукоизвличането като цяло. Тази мазна кръчмарска бленда впечатлява само начинаещи ентусиасти.

В блуса и особено при Б.Б.Кинг има т.нар. суинг - клатене на единия ритъм около другия, забавяне и забързване в границите на фразата. Изсвири си ритъма на китарата и изтананикай соловата партия да го усетиш. Тактуването много помага, по-скоро е незаменимо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.