Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Преди половин година ей това така си ми дойде от вътре да го изсвиря, знам че не е кой знае какво. . .. ама никой нито еднин коментар не забоде и са фърлих в трисмислие, бе направо страдам от раздвоение на разстроението

 

 

 

дайте коментари моля

Отговорено (Редактирано)

Съвет: Не трябва винаги да се свирят Rambling - случайни неща, каквото ти дойде на ръцете по пентатониката.

Напиши си хармонията на лист хартия - 12 тактова Блус схема. Отбележи за всеки акорд терцовия му тон. Свири го на силно време, с предварение или закъснение.

Ако парчето и в Си, забележи, че 9-тия такт е Сол7.

За да го подчертаеш изсвири арпеж: Си(терцов тон), Ре(квинтов), Фа(септимов), Ла(нонов) и До#(11#). След това пак се върни на познатата пентатоника. Ще прозвучи свежо.

Така ще покажеш ниво, разнообразие, познание, защото прилагаш Lydian Dominant - подходяща скала за чужд на хармонията акорд. Това е Ре Мелодичен минор, започваща от 4-тата и степен Сол.

Успех!

Редактирано от travelcaster2
Отговорено (Редактирано)

travelcaster2 . . Огромно благодаря, точно от това имах нужда. . . повече от година се наблюдавам, че съм се забутал в пентатоника и не мърдам никъде. . . сега ще поровя да прочета, срам ме е да си призная, но съм много назад със солфежа.

Редактирано от V.Vichev
Отговорено

Погледни, ако имаш време и това. Мастър клас на Robben Ford. За Умалената гама. Той я прилага доста пестеливо в блуса, но директно обяснява 1-2 нейни приложения. Снимал съм всички теми от Мастър класа. Виж ги.

http://www.youtube.com/watch?v=LpiS389KE1A&feature=channel_video_title

Отговорено

Погледни, ако имаш време и това. Мастър клас на Robben Ford. За Умалената гама. Той я прилага доста пестеливо в блуса, но директно обяснява 1-2 нейни приложения. Снимал съм всички теми от Мастър класа. Виж ги.

 

Супер, много благодаря

Отговорено

На никого ли не му прави впечатление, че китарата се разминава ритмично с бектрака?

 

Вичев, опитай да учиш тези неща на чиста китара, без ефекти. Така ще оправиш динамиката и звукоизвличането като цяло. Тази мазна кръчмарска бленда впечатлява само начинаещи ентусиасти.

В блуса и особено при Б.Б.Кинг има т.нар. суинг - клатене на единия ритъм около другия, забавяне и забързване в границите на фразата. Изсвири си ритъма на китарата и изтананикай соловата партия да го усетиш. Тактуването много помага, по-скоро е незаменимо.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.