evans Публикувано Май 27, 2006 Публикувано Май 27, 2006 Може да е тъпа темата,ама скоро си мислих по тоя въпрос, за да станеш добър джаз пианист,трябва ли да минеш първо през класиката?Само знам ,че Джарет е бил първо класик и след това се е орентирал към джаза,вие какво мислите? Цитирай
eXile Отговорено Май 27, 2006 Отговорено Май 27, 2006 Хм, според мен каквото и да правиш първо трябва да минеш през класиката. Все пак тя е основа, ако има правила в изкуството - те са в класиката, а и да иска човек да наруши едно правило той първо трябва да го научи. Не, че не можеш и да я пропуснеш де, все пак познавам хора, които не са помирисвали класика, но са добри музиканти, но е един много сериозен плюс. Техниката можеш да я развиеш по много начини, но класиката развива повече начинът на мислене. Цитирай
NoSoul Отговорено Май 27, 2006 Отговорено Май 27, 2006 Подкрепям напълно! Замисли се - музиката не е нещо с което можеш да правиш компромиси ОСОБЕНО с клавишен инструмент. Мини през класиката. От начало наистина е досадно, после ти доставя много повече удоволствие от която и да е друга музика. Цитирай
miro Отговорено Май 27, 2006 Отговорено Май 27, 2006 Ще спомена имената на петима култови пианисти Чък Кърия,Хърби Хенкок,Кийт Джарет,Джо Завинул,Ян Хамер.До един са с класическо музикално обарозование!Кърия-Джулиърд скуул;Завинул-Виенска консервтория,Бъркли/една седмица/;Хамер-Пражка консерватория,Бъркли...Тия са едни от имената дето са формирали съвременния джаз.Определено имат класическа основа.И логично е да мислим,че ако нямаха тая основа не биха били същите.Но,от друга страна,щом някой е измислил топлата вода не можем ли да се учим директно от него,а не на ново да минаваме всички стъпала?В крайна сметка само времето показва как стоят нещата! Цитирай
TeeRexX Отговорено Май 28, 2006 Отговорено Май 28, 2006 Хм, според мен каквото и да правиш първо трябва да минеш през класиката. true!!! Цитирай
Topsun Отговорено Май 28, 2006 Отговорено Май 28, 2006 истината е,че просто трябва да се профилираш доста за да си добър джаз пианист.започва се с класика разбира се,но колкото по-рано успееш да спреш да я свириш и да започнеш с джаза (като имам в предвид стандарти,които са като едни по-интересни етюди),толкова по-добре,защото малко или много имаш поле за изява на твоя мисъл,започващ да импровизираш,докато класиката е една рамка...и от там на сетне всичко е слушане на музика... Цитирай
midnight sound Отговорено Май 28, 2006 Отговорено Май 28, 2006 Абсолютно подкрепям това твърдение! И примерите които могат да бъдат дадени са неизброими,не само за пианисти,ами за всякакъв тип инструменталисти.Проблемът е че класическата музика те задължава да изпълняваш всичко точно така,както изисква дадения автор,което автоматично изключва импровизационното мислене и възможността да свириш така както на теб ти харесва и ти идва отвътре...но от друга страна развива много други качества като:техника,концентрация,индивидуален стил....за един добър музикант е важно да проследи развитието на музиката чрез опознаването на различните епохи и композитори,което би му дало една много по-широка музикална култура.... Цитирай
midnight sound Отговорено Май 28, 2006 Отговорено Май 28, 2006 Обещавам скоро да ви бъда нагледен пример!!! Цитирай
evans Отговорено Май 28, 2006 Автор Отговорено Май 28, 2006 (Редактирано) вярно е класиката си е велика и немога да кажа ,че ми е досадна,вярно още свиря по кратки призведения,но всичко с времето си.Важното е ,че преподавателя ми е много добър трябва да се слуша много и класическа музика и най-важното да се свири Редактирано Май 28, 2006 от evans Цитирай
Topsun Отговорено Май 28, 2006 Отговорено Май 28, 2006 Обещавам скоро да ви бъда нагледен пример!!! ае да се направиммайтапче Цитирай
midnight sound Отговорено Май 29, 2006 Отговорено Май 29, 2006 ае да се направиммайтапче Е да,ако бях написала че ще правя вита баница,нямаше да реагираш така Освен ако не си баничар... И като споменахме Хърби Хенкок-той има невероятни преработки на класически произведения...ще спомена най-любимата ми-2-ра част на Концерт за пиано и оркестър-сол мажор от Равел....там той запазва цялостната структура на частта,както и партията на оркестъра,разликите са в каденците и солата...невероятно е....Това което исках да кажа е,че за да започне класиката да ти носи удоволствие трябва да си посвирил доста време за да можеш да преминеш към художествено ценните неща Цитирай
evans Отговорено Май 29, 2006 Автор Отговорено Май 29, 2006 ае да се направиммайтапче Е да,ако бях написала че ще правя вита баница,нямаше да реагираш така Освен ако не си баничар... И като споменахме Хърби Хенкок-той има невероятни преработки на класически произведения...ще спомена най-любимата ми-2-ра част на Концерт за пиано и оркестър-сол мажор от Равел....там той запазва цялостната структура на частта,както и партията на оркестъра,разликите са в каденците и солата...невероятно е....Това което исках да кажа е,че за да започне класиката да ти носи удоволствие трябва да си посвирил доста време за да можеш да преминеш към художествено ценните неща също така други пример е Гершуин,за мен това е най-великия композитор,той смесва класиката с джаза.Леле навремето колко хора са му завиждали,ама кой си е велик си е велик Цитирай
stan4oo Отговорено Май 29, 2006 Отговорено Май 29, 2006 Прави сте, но мисля също така, че има и доста изключения. В момента се сещам за две: Charlie Parker, Jaco Pastorious... Гениални музиканти и двамата, най- много си приличат по .. наркотиците А и великите музиканти афроамериканци, още от началото на 20- ти век те на дали са имали класическо музикално образование. Не искам да ме разбирате погрешно, абсолютно съм съгласен с това което казвате. Аз лично също преди да се преориентирам към джаз свирех много класика в музикалното училище и мисля, че е много полезна. Но ми се щеше някак си учителите ми да не бяха ме ограничавали само в класика. Защото по едно време се усетих, че аз мога да свиря само по ноти и не мога да извадя нищо по слух. А там където има ноти, няма банкноти А откакто започнах да се занимавам с джаз си развих много повече слуха и мисленето Цитирай
AlFiA Отговорено Май 29, 2006 Отговорено Май 29, 2006 Може да е тъпа темата,ама скоро си мислих по тоя въпрос, за да станеш добър джаз пианист,трябва ли да минеш първо през класиката?Само знам ,че Джарет е бил първо класик и след това се е орентирал към джаза,вие какво мислите? В момента в който чета темата ти си мисля че имаше една преподавателка която е била в музикалното училище и сега работи на частно, за да подпомага дъщеря си, която в момента е концертираща. Та тя почваше децата преди да научат каквото и да е - с джаз. Интересен комерсиален похват. На мен ми я похвалиха по случай че детето им вече свирило джаз! Може би се очакваше от мен да хълцам от удивление... Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.