rocker_vn Публикувано Ноември 27, 2011 Публикувано Ноември 27, 2011 здравейте, от известно време ми се е зародила идеята за лампово камионче с кабинет симулация. потърсих малко в нета но не попаднах на подходящите отговори на въпроса ми и искам да го задам тук. както съм написал в заглавието на темата - как се захранват ламповите камиончета, и с какви напрежения работят лампите??? чувал съм тук там за едни малки лампи, даже един човек от форума дето си продаваше ефекта правен от Галин даваше с него и резервна лампа от този тип (за съжаление се продаде докато ми се отдаде възможност да го купя аз). какви са тези лампи и те на по ниски напрежения ли работят или такава схема може да се реализира и с ЕЦЦ83 ? известно ми е до някъде че се захранват с променливо напрежение 12 волта, от там отоплението е ясно, но анодните напрежения ...с повишаващ траф ли, с някакви импулсни магии ли....? Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Ноември 27, 2011 Отговорено Ноември 27, 2011 Бай Манго към жена си, за детето :Нек гледа, нек се учи! Цитирай
rocker_vn Отговорено Ноември 27, 2011 Автор Отговорено Ноември 27, 2011 (Редактирано) да де но макар да не е 300-350 волта а 182, и да е изкарано извън "настъпи кутийката" трябва още 2 жици за отоплението - значи не е отговор на въпроса ми на този траф не са му малки размерите. как влизат 12 волта и подгряват и захранват с високо напрежение е въпроса Редактирано Ноември 27, 2011 от rocker_vn Цитирай
MR_STENCH Отговорено Ноември 27, 2011 Отговорено Ноември 27, 2011 (Редактирано) С малък повишаващ трансформатор вътре в кутията или импулсен захранващ източник като да речем този: http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2056/117829406618787737671322409466mBtToPWgmH7bwxPa3VCM.JPG Редактирано Ноември 27, 2011 от MR_STENCH 1 Цитирай
rocker_vn Отговорено Ноември 27, 2011 Автор Отговорено Ноември 27, 2011 благодаря ти колега, точно такъв отговор очаквах Цитирай
MR_STENCH Отговорено Ноември 27, 2011 Отговорено Ноември 27, 2011 (Редактирано) Аз лично бих предпочел варианта с трансформатор. Единственият проблем е, че трудно се постигат изправени напрежения по-големи от 305 - 310V при използване на стандартни мрежови трансформатори свързани "на обратно".. Импулсният вариант също си има предимства. Камиончето може да се захранва директно с постоянен ток 12V, което го прави вече доста универсално. Примерната схема има един недостатък, че отоплителните вериги ще са свързани с нулевият потенциал, което няма да позволи "повдигане" ако е необходимо. Но има достатъчно схеми с пълно галванично разделяне на високото напрежение от входното така че това не е проблем. Редактирано Ноември 27, 2011 от MR_STENCH Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Ноември 27, 2011 Отговорено Ноември 27, 2011 Моят отовор е професионален. Така трябва да бъде направено захранването. Що се отнася до размера, той зависи от мощността която се черпи от схемата. Няма да преподавам урок по математика, но размерите на трафчето за конкретния случай са не повече от 50х45х40 мм, Това НЕ Е голям траф! При специално предвиден "плосък" трансформатор, единият размер ще слезне под 35..30 мм. А това вече съвсем не е голям трансформатор. Различните видове комбинации с два трансформатора се правят , понеже има "off the shelf" серийни трафчета със съмнително китайско качество и сравнително евтино. Но комбинацията скъп лампов проект с калпав ефтин трансформатор не си подхожда. Няма да обяснявам какви са проблемите на евтиното решение. Най-малкото, защото явно не се търси качественото решение. А що се отнася до размерите, дали два трафа ще са по-малки от един? Цитирай
Gregg Отговорено Ноември 27, 2011 Отговорено Ноември 27, 2011 Ако ще се ползва външно захрванване се прави един трансформатор 7-10 Вата, с две вторични - за високото и за отопленията, който се събира спокойно в стандартна кутия за адаптер. Има няколко такива прототипни бройки, които съм продавал тук във форума. Единият извод е маса, другия високото напрежение, третия изправеното напрежение за отопленията (няма нужда от "повдигане"). Силно препоръчвам отоплението не само да е изправено, но и да е стабилизирано. Особено при субминиатюрните лампи. Другият вариант беше споменат по-горе с траф "на обратно". Третият е с импулсно вътре в ефекта, друг е въпроса за качеството на това импулсно, защото повечето, които се въртят из нета вкарват доста шум и са проектирани за съвсем други цели. Цитирай
metalhammer Отговорено Ноември 27, 2011 Отговорено Ноември 27, 2011 Силно нежелателно е да минава високо напрежение по външен кабел. Трансформатора трябва да си има отделна намотка за анодно и отделна за отопление и най добре да си е вграден в изделието. 1 Цитирай
Gregg Отговорено Ноември 27, 2011 Отговорено Ноември 27, 2011 Ежедневно ползваме кабели с високо напрежение към мрежата. Стига кабелът да е читав няма проблеми. Иначе наистина по-добре всичко да е на едно място, но ако се търсят минимални размери е възможно да се направят някакви компромиси. Цитирай
Baby Thomas Отговорено Ноември 28, 2011 Отговорено Ноември 28, 2011 Има лампи, които работят на 12 волта. Така са проектирани, използвани са за автомобилни аудио системи преди бая вече години. Чел съм за китарни проекти с такива, ако те интересува такъв вариант потърси инфо. Цитирай
a_panov Отговорено Ноември 28, 2011 Отговорено Ноември 28, 2011 rocker_vn, Моето предложение е да не си правиш лампово камионче а да си купиш готово такова. Минах през етапа "направи си сРам" и сега си купувам всичко готово, направено. Има и нискобюджетни, има и високобюджетни, има и кастъм шопове. Но ако разбираш от електроника и имаш свободно време бих се радвал и на най-малкия ти успех! Цитирай
Gregg Отговорено Ноември 28, 2011 Отговорено Ноември 28, 2011 Има лампи, които работят на 12 волта. Така са проектирани, използвани са за автомобилни аудио системи преди бая вече години. Чел съм за китарни проекти с такива, ако те интересува такъв вариант потърси инфо. Пробвал съм и с такива лампи - 12U7 (не12AU7/ECC82!), но повече от един лек овърдрайв с тях не става. Цитирай
rocker_vn Отговорено Ноември 28, 2011 Автор Отговорено Ноември 28, 2011 Има лампи, които работят на 12 волта. Така са проектирани, използвани са за автомобилни аудио системи преди бая вече години. Чел съм за китарни проекти с такива, ако те интересува такъв вариант потърси инфо. като бях малък баща ми имаше москвич 403 или 405 не помня вече точния модел но и двата са еднакви приличат на порше малко с едни кръгли фарове такива...та, в него имаше радио което беше лампово но работело на 250 волта, за целта са решили да използват нещо като реле и малко магии за да го повишат, малко след това са започнали да го правят с електронни елементи само (може би импулсно)...но това са много стари технологии и едва ли ще ползвам точно тях. хареса ми идеята за миниатюрен, вграден траф,..колко ще е миниатюрен незнам точно че 2 лампи им трябва поне 0,6А за отопление, че и анодното... благодаря ви на всички които ми дадохте насоки. за сега няма да захващам да правя нищо подобно преди да си завърша до край усилвателя. в крайна сметка може и да се спра на нещо готово. интересни предложения е реализирал и изпипал колегата Галин - чиста,драйв,соло бленда със симулация за директно включване към пулт - ето това ми трябва. къстъм педалиерата на Бонев още повече ми допада даже Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.