Jump to content
Българският форум за музиканти

Проблемче


emkata98

Recommended Posts

Ами първо искам се извиня ако пиша на грешното място но не знаех къде точно да пиша.. Нека да премина към проблема. Значи аз съм начинаещ с китарата ии понеже отначало свирех каквото ми дойде та реших да отида на уроци за да науча обикновените неща,акордите как се настройва и така нататък.Научих акордите как се настройва но тогава дойде проблема-нотите. Знам ги по петолинието но така и не разбрах това нещо с октавите в такъв смисъл къде точно се намират по петолинието и къде се свирят по грифа на китарата..Молбата ми е ако можете да ми ги обясните много ще ви бъда благодарен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Октавата е интервал (разстояние) между два тона и това разстояние е 12 полутона (или прагчета на китарата).

Освен октавата има и други интервали - все ще се наложи да ги научиш.

 

Не може да се изведе общовалидно правило как изглежда октава, изобразена на петолиние заради хроматичните знаци - диез и бемол.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емка, защо ли виждаме себе си преди 15 г. в тези твои проблеми. Човече, имаш табулатура. Нотите са кошмар за китара специално и други прагови, струнни инструменти. Специално има значение и как си настроил (какъв е строя на китарата).

Lord Shredulous ти е предложил единия, стандартния вариант на изобразяване на тона Ми в някои негови "октави" (трите Ми2, които виждаш) спрямо едното Ми1, което Ми1 ти е свободната горна струна, просвирена сама. Има редица други строеве, специално на китара, които променят този тип изглед на октавите. С времето ще го разбереш.

В нета има табулатури - бол! Включително и с нотите им, особено ако позлваш програмата Guitar Pro. :)

Успех и търпение и ПОСТОЯНСТВО му е майката. С фуния никой не налива знания и опит в главата и пръстите.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове