Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено
Не бих казал, че е толкова лесно. Отне ми 2 дена чертане на платка, вече втора ревизия на платката и много време...

 

Имах предвид прекопиране на оригиналната платка, което ще стане по-бързо, но общо взето не е за 1 час работа.

 

Сигурно си сбъркал-отоплението не може да го вдигнеш със 70-80в.

 

Няма проблем да се вдигне с толкова, иначе някои марки лампи (включително от скъпите) поставени като КП горят на момента.

  • Отговори 174
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено (Редактирано)

Gregg, в каква схема горят лампите и на кой производител? Според каталога на Philips Ukf max = 180V и доколкото знам в Marshall-ите напрежението на катодите в повторителя е по-ниско и не се налага да се повдига отоплението. Може би някои лампи ново производство не отговарят на спецификациите.

 

Аз в момента си правя един 18W усилвател с EL84 (предусилвател "плекси" тип) и Uk на катодният повторител ми е около 160V.

Пробвах да повдигна отоплението спрямо маса (с 10V), но намалението на брума беше незначително.

След правилно свързване на масите, усилвателят стана много тих.

Само в "плекси" канала, поради голямото усилване, се чува шума от първите две лампи и може би от анодните резистори.

 

Ако има интерес мога да пусна в друга тема как върви работата по усилвателя.

Редактирано от christov64
Отговорено (Редактирано)

Различните марки 12АХ7/ЕСС83 имат различни спецификации за максимално допустимата разлика отопление/катод и затова някои горят веднага, други след известно време, а трети не (въпреки че може да е надвишено това съотношение). Освен това може една и съща марка лампи от една партида да издържат на злоупотреби, а от друга не. Това особено важи за усилватели с по-голямо напрежение в преампа като СЛО, Меса и т.н.

Общо взето най-известните марки лампи по-ново производство, които се ползват масово имат проблеми с КП, затова е добре да се повдига отоплението спрямо маса, дори да имате изправено и стабилизрано напрежение за отопленията, както и да се добави една елементарна защита на КП (която не отменя повдигането спрямо маса).

Интересното е, че китайските лампи (които лесно се познават по металните "пластини" вътре) издържат без проблеми на подобни натоварвания.

Редактирано от Gregg
Отговорено

Подава се от намотката за отопление на трафа, а потенциалът му спрямо масата на усилвателя се повдига (определя) с резистивен делител.

Отговорено

тоест значи мога да използвам оригиналният тример, или с кондензатори?

 

втория вариант имах предвид точни стойности на съпротивленията плюс кондензатори

 

не мога да намеря полевия J175 :(((

някой може ли да ме насочи към негов аналог/заместител или инфо от къде да си го купя???

Отговорено (Редактирано)

Има го в Комет Електроникс, София и Пловдив. Работят и с куриери.

Редактирано от g_vayov
Отговорено (Редактирано)

благодаря, поръчах си от там утре ще е при мен :)

 

какво съм направил до сега:

 

монтирах трафовете, куплунга, буксите и ключетата на шасито

прекарах кабелите за отоплението на лампите (още не е свързано към захранването)

направих релейната схема върху монтажна платка (стана по хубаво отколкото очаквах) и я закрепих и свързах с ключетата (с буксите за футсуич още не съм, чакам J175 за да прилюча с нея окончателно)

направих нещо като изправителен блок (пак на монтажна платка)

 

с нетърпение очаквам да ми пристигнат потенциометрите и кондензаторите за да подхвана вече и самата схема.

 

имам въпрос - да изправя ли отоплението или само с усукани кабели ще стане работата или да изчакам да видя резултата като го подкарам и после да му мисля за изправяне???

 

захранващия траф е оригиналния от МВ3-то, мисля че няма нужда да тествам тока за отоплението тъй като си остават същия брой лампи. или греша ако не го тествам???

високото напрежение ми е 260волта някъде и ми се струва ниско, или уреда ми не е наред нещо.

Редактирано от rocker_vn
Отговорено (Редактирано)

Мисля си нещо... Тези реленца не е ли по-добре да бъдат на усилвателната платка вместо на управляващата. Ще се скъсят сигналните вериги и ще е по-малко влиянието между тях.

 

ПП След успешния пуск може да си направиш истински платки. Не са чак толкова скъпи (проектирането им е тънката работа,)а добавят един по друг изглед на изделието.

Редактирано от g_vayov
Отговорено

Тъй, тъй... Безброй са камъните подводни...

Може и реленцата да се разделят, да се ползват такива с по един превключващ контакт. Особено RE4 ми се набива в очите, едната група комутира обратната връзка на крайното стъпало, а пък другата изхода на тон коректора. Вериги коренно различни като импеданс и ниво на сигнала.

Отговорено

Най-добре е да се използват reed релета с по един контакт и да се използва нова логика за управление. Тогава може да се оптимизира топологията и да се получат добри параметри. Но тогава пък се повишават изискванията към захранването на релетата...

 

 

Ако започнем да коментираме всяко отделно конструктивно решение, ще трябва да основем една сериозна конструкторска фирма. А сериозните фирми се характеризират със сериозно отношение към кадровите ресурси. Което поставя резонни въпроси за ангажираността на специалистите.

Ама тук не ставаше ли въпрос за направи сам, а не да направим заедно. Или нещо не съм разбрал?wink.gif

Отговорено (Редактирано)

Ебаси романа сте заформили тук... :girl_witch: за едно МВ...или Енгл...сори!

Само да не стане накрая" много баби-хилаво дети" :greenball:

 

п.с.

Колега рокер що не си поръча усилвателче едно да ти направят съфорумниците -мисля че ще ти излезе по-евтино и по-бързо! :thumbs_up:

 

:cheers2:

Редактирано от rockfire

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.