Overdrive Отговорено Април 29, 2006 Отговорено Април 29, 2006 и кво е фийдбек??? обратна връзка (демек микрофония) Цитирай
roadrunner Отговорено Април 29, 2006 Автор Отговорено Април 29, 2006 ясно.ми 6е пробвам да уплътна с не6то.с пластелин дали 6е стане??? :think: Цитирай
docc Отговорено Април 29, 2006 Отговорено Април 29, 2006 В по-голямата част от случаите,описаното "мърдане" на адаптера не води до проблеми,или поне не до такива,които не могат да се пренебрегнат.Логичен подход за стабилизиране е ,да се "подсили" напрежението на пружинките,служещи за коригиране височината на адаптерите: нови,по-дълги и мощни;втора пружинка;"подложка" - напр. гумена,пластмасова,или др. тръбичка,с подходящ външ. диаметър и отвор. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Април 29, 2006 Отговорено Април 29, 2006 (Редактирано) Фийдбек и микрофония са две различни неща. Микрофония е нежелан ефект - от звука в говорителите, трептението се предава в адаптерите( в резултат на недобре хванат адаптер/хлабави намотки в адаптера/ недобре фиксирани механични части в адаптера), и се получава гадно писукане. Фийдбек е обратна връзка - като държиш струните няма обратна връзка, а като ги пуснеш - тя за 1-2 секунди се появява( в резултат на раздвижването на струните), и е по- приятна от микрофонията - просто говорителя кара самите струни да трептят, и обикносено тази обратна връзка е с честота равна на честотата на някоя от струните. Обратната връзка е желателен ефект, присъщ на най-скъпите китари. Тази връзка често се използва като ефект в по-тежката музика, а и може да се използва за удължаване на тона на струната, чрез приближаване на китарата кък говорителя на усилвателя. За да е налице този ефект, е желателно адаптера да е здраво фиксиран спрямо дървото на китарата - аз моите ги фиксирам с парчета гума, залепени отстрани в дупката за адаптер, на самото дърво. Освен това, фийдбек-а е по-слаб като амплитуда - все едно свирите някой тон, а не ви проглушава ушите като микрофонията. Защо има фийдбек само при най-добрите китари? Защото за да има фийдбек не трябва да има микрофония! Редактирано Април 29, 2006 от Evtim Djerekarov Цитирай
roadrunner Отговорено Април 29, 2006 Автор Отговорено Април 29, 2006 Фийдбек и микрофония са две различни неща. Микрофония е нежелан ефект - от звука в говорителите, трептението се предава в адаптерите( в резултат на недобре хванат адаптер/хлабави намотки в адаптера/ недобре фиксирани механични части в адаптера), и се получава гадно писукане. Фийдбек е обратна връзка - като държиш струните няма обратна връзка, а като ги пуснеш - тя за 1-2 секунди се появява( в резултат на раздвижването на струните), и е по- приятна от микрофонията - просто говорителя кара самите струни да трептят, и обикносено тази обратна връзка е с честота равна на честотата на някоя от струните. Обратната връзка е желателен ефект, присъщ на най-скъпите китари. Тази връзка често се използва като ефект в по-тежката музика, а и може да се използва за удължаване на тона на струната, чрез приближаване на китарата кък говорителя на усилвателя. За да е налице този ефект, е желателно адаптера да е здраво фиксиран спрямо дървото на китарата - аз моите ги фиксирам с парчета гума, залепени отстрани в дупката за адаптер, на самото дърво. Освен това, фийдбек-а е по-слаб като амплитуда - все едно свирите някой тон, а не ви проглушава ушите като микрофонията. Защо има фийдбек само при най-добрите китари? Защото за да има фийдбек не трябва да има микрофония! оооо екстра.и аз 6е си ги напраа така адапторите с малко вътре6на гума от колело примерно.и мерси за информацията.не знаех 4е тва се казва фийдбек.аз много го използвам тва ама се си му викам микрофония назад съм о6те с материала и се у4а все пове4е и пове4е от такива като вас. RESPECT!!! Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Април 29, 2006 Отговорено Април 29, 2006 Само внимавай да не влизат адаптерите твърде трудно, да не ги счупиш. С лек натиск трябва да влизат. Цитирай
docc Отговорено Април 30, 2006 Отговорено Април 30, 2006 Фийдбек и микрофония са две различни неща. Защо има фийдбек само при най-добрите китари? Защото за да има фийдбек не трябва да има микрофония! Feedback и Микрофония са две понятия за едно и също нещо!Дължи се на създаване на "акустична обратна връзка"(и името даже е такова)м/у звукоизлъчващите елементи(високоговорители) и звукопоемащите такива(микрофони,адаптери,пиезо елементи...).Води до,както беше посочено,увеличаване на амплитудата(съотв. енергията)на сигнала в определен честотен диапазон(по-широк,или тесен - в зависимост от условията на акустичната среда).Когато този процес е "спонтанен",със сравнително широк честотен диапазон и съответно - трудно контролируем,следва бързо и прогресивно нарастване на амплитудата(и енаргията),което се изразява в нежелан акустичен(а често и технически) резултат.А когато състоянието на "акустична обратна връзка" е изкуствено предизвикано и съответно контролирано - коригиранe на нивото на "правия"сигнал(с Volume;Gain;филтриране...) и интензивността на "обратната връзка"(най-често - промяна на местоположението на "приемателя"),се прдизвиква звуков ефект с "полезно" приложение(т.н. feedback ефект).За да се разграничат "полезният" от "нежеланият" резултат, с времето понятията Микрофония и Feedback са се обособили като определения за едното и другото(но много често,Feedback се използва и в двата случая,като се пояснява какъв е FB-ка). Съществуват високо- и нискочестотни обратни връзки(извън чуваемия спектър),които не касаят стандартно използваните и обособени звукоприемащи устройства,но пак се наричат "микрофонии". Практически,Feedback ефект може да се постигне с всяка една китара. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Април 30, 2006 Отговорено Април 30, 2006 Това е чисто технически анализ на обратните връзки. Аз говоря за фийдбек-а в по- китарен смисъл . Разликата е, че при фийдбек - той се опражда от трептения на струните, а при микрофония - от недобре направени/сглобени адаптери. Обикновено при повечето китари прага на нежеланата микрофония е по-нисък от този на желаната такава, затова с лоши адаптери хубав музикален фийдбек не може да се постигне, защото в момента, в който спрете да свирите(дори с ръка на струните), гадната микрофония веднага избива. При музикалния фийдбек, микрофонията се поражда от трептението на самите струни(ако ги заглушавате с длан, няма микрофония). Хубавото е, че може да се регулира честотата на тази микрофония(може да оставите само една струна незаглушена, и да я натиснете на някое прагче, има голяма вероятност микрофония да стане на този тон). Друг плюс на музикалния фийдбек е, че неговата амплитуда не е твърде голяма, поради факта, че опънатата струна не може на практика да бъде раздвижена от говорителя прекалено силно. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.