Jump to content
Българският форум за музиканти

МАЛКО ПРОБЛЕМЧЕ


roadrunner

Recommended Posts

В по-голямата част от случаите,описаното "мърдане" на адаптера не води до проблеми,или поне не до такива,които не могат да се пренебрегнат.Логичен подход за стабилизиране е ,да се "подсили" напрежението на пружинките,служещи за коригиране височината на адаптерите: нови,по-дълги и мощни;втора пружинка;"подложка" - напр. гумена,пластмасова,или др. тръбичка,с подходящ външ. диаметър и отвор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фийдбек и микрофония са две различни неща. Микрофония е нежелан ефект - от звука в говорителите, трептението се предава в адаптерите( в резултат на недобре хванат адаптер/хлабави намотки в адаптера/ недобре фиксирани механични части в адаптера), и се получава гадно писукане. Фийдбек е обратна връзка - като държиш струните няма обратна връзка, а като ги пуснеш - тя за 1-2 секунди се появява( в резултат на раздвижването на струните), и е по- приятна от микрофонията - просто говорителя кара самите струни да трептят, и обикносено тази обратна връзка е с честота равна на честотата на някоя от струните. Обратната връзка е желателен ефект, присъщ на най-скъпите китари. Тази връзка често се използва като ефект в по-тежката музика, а и може да се използва за удължаване на тона на струната, чрез приближаване на китарата кък говорителя на усилвателя. За да е налице този ефект, е желателно адаптера да е здраво фиксиран спрямо дървото на китарата - аз моите ги фиксирам с парчета гума, залепени отстрани в дупката за адаптер, на самото дърво. Освен това, фийдбек-а е по-слаб като амплитуда - все едно свирите някой тон, а не ви проглушава ушите като микрофонията.

 

Защо има фийдбек само при най-добрите китари? Защото за да има фийдбек не трябва да има микрофония!

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фийдбек и микрофония са две различни неща. Микрофония е нежелан ефект - от звука в говорителите, трептението се предава в адаптерите( в резултат на недобре хванат адаптер/хлабави намотки в адаптера/ недобре фиксирани механични части в адаптера), и се получава гадно писукане. Фийдбек е обратна връзка - като държиш струните няма обратна връзка, а като ги пуснеш - тя за 1-2 секунди се появява( в резултат на раздвижването на струните), и е по- приятна от микрофонията - просто говорителя кара самите струни да трептят, и обикносено тази обратна връзка е с честота равна на честотата на някоя от струните. Обратната връзка е желателен ефект, присъщ на най-скъпите китари. Тази връзка често се използва като ефект в по-тежката музика, а и може да се използва за удължаване на тона на струната, чрез приближаване на китарата кък говорителя на усилвателя. За да е налице този ефект, е желателно адаптера да е здраво фиксиран спрямо дървото на китарата - аз моите ги фиксирам с парчета гума, залепени отстрани в дупката за адаптер, на самото дърво. Освен това, фийдбек-а е по-слаб като амплитуда - все едно свирите някой тон, а не ви проглушава ушите като микрофонията.

 

Защо има фийдбек само при най-добрите китари? Защото за да има фийдбек не трябва да има микрофония!

оооо екстра.и аз 6е си ги напраа така адапторите с малко вътре6на гума от колело примерно.и мерси за информацията.не знаех 4е тва се казва фийдбек.аз много го използвам тва ама се си му викам микрофония ;) назад съм о6те с материала и се у4а все пове4е и пове4е от такива като вас.

RESPECT!!! :metalist:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само внимавай да не влизат адаптерите твърде трудно, да не ги счупиш. С лек натиск трябва да влизат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фийдбек и микрофония са две различни неща.

 

Защо има фийдбек само при най-добрите китари? Защото за да има фийдбек не трябва да има микрофония!

Feedback и Микрофония са две понятия за едно и също нещо!Дължи се на създаване на "акустична обратна връзка"(и името даже е такова)м/у звукоизлъчващите елементи(високоговорители) и звукопоемащите такива(микрофони,адаптери,пиезо елементи...).Води до,както беше посочено,увеличаване на амплитудата(съотв. енергията)на сигнала в определен честотен диапазон(по-широк,или тесен - в зависимост от условията на акустичната среда).Когато този процес е "спонтанен",със сравнително широк честотен диапазон и съответно - трудно контролируем,следва бързо и прогресивно нарастване на амплитудата(и енаргията),което се изразява в нежелан акустичен(а често и технически) резултат.А когато състоянието на "акустична обратна връзка" е изкуствено предизвикано и съответно контролирано - коригиранe на нивото на "правия"сигнал(с Volume;Gain;филтриране...) и интензивността на "обратната връзка"(най-често - промяна на местоположението на "приемателя"),се прдизвиква звуков ефект с "полезно" приложение(т.н. feedback ефект).За да се разграничат "полезният" от "нежеланият" резултат, с времето понятията Микрофония и Feedback са се обособили като определения за едното и другото(но много често,Feedback се използва и в двата случая,като се пояснява какъв е FB-ка).

Съществуват високо- и нискочестотни обратни връзки(извън чуваемия спектър),които не касаят стандартно използваните и обособени звукоприемащи устройства,но пак се наричат "микрофонии".

 

Практически,Feedback ефект може да се постигне с всяка една китара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е чисто технически анализ на обратните връзки. Аз говоря за фийдбек-а в по- китарен смисъл :) . Разликата е, че при фийдбек - той се опражда от трептения на струните, а при микрофония - от недобре направени/сглобени адаптери. Обикновено при повечето китари прага на нежеланата микрофония е по-нисък от този на желаната такава, затова с лоши адаптери хубав музикален фийдбек не може да се постигне, защото в момента, в който спрете да свирите(дори с ръка на струните), гадната микрофония веднага избива. При музикалния фийдбек, микрофонията се поражда от трептението на самите струни(ако ги заглушавате с длан, няма микрофония). Хубавото е, че може да се регулира честотата на тази микрофония(може да оставите само една струна незаглушена, и да я натиснете на някое прагче, има голяма вероятност микрофония да стане на този тон). Друг плюс на музикалния фийдбек е, че неговата амплитуда не е твърде голяма, поради факта, че опънатата струна не може на практика да бъде раздвижена от говорителя прекалено силно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.