Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

компресията изравнява нивата на звука намалявайки динамиката, чрез това изравняване се постига състейн, тя не е инструмент само за това. компресора е главен ефект в мастеринга и микса.

хоруса създава впечатлението за няколко инструмента свирещи заедно и омекотява звука.

фазер и флангер не мога да ги обясня ама не са едно и също

  • Отговори 30
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено
компресията изравнява нивата на звука намалявайки динамиката, чрез това изравняване се постига състейн, тя не е инструмент само за това. компресора е главен ефект в мастеринга и микса.

хоруса създава впечатлението за няколко инструмента свирещи заедно и омекотява звука.

фазер и флангер не мога да ги обясня ама не са едно и също

Под "същото ..." нямах в предвид , че е еднакво , а че пак е ефект за китара .

 

"компресията изравнява нивата на звука намалявайки динамиката, чрез това изравняване се постига състейн, тя не е инструмент само за това. компресора е главен ефект в мастеринга и микса. "

 

Уби ме ... "не е само за това" . А мастеринга и микса какво прави според теб ... И ако ти изравни динамиката НАПЪЛНО ще имаш един състейн ... мали ! Такива ла*** ще станат .

Отговорено

Човече, спри да пишеш. Тези, които ти правят забележка разбират и няма нужда да им обясняваш, не е ли така ?

 

Сега, съвет от мен: изтрийте ми поста, заедно с всички други боклуци писани в темата и нека всеки пост да съдържа правилно описание.

 

П.П. Има две важни неща по темата :

1. Термините са неизчерпаеми, ако навлезем както трябва в теорията на музиката, свиренето, записът, звукоизвличането електрониката и т.н

2. От "разбирачи" и "знаещи" глава не боли, но ние ли сме тези, които да лепваме етикети на всяка стока. Все ще се появи някой да каже "Маршал имат по-мек звук за разлика от Меса Буги, което създава впечатление за състейн и многогласие откъм високите" . Сори, ама последното, е пример за субективна преценка. Дерзайте. Здраве и успех.

Ники

Отговорено

RESPECT Ники.много си прав за си4ки тия не6та.идеята на цялата тая тема бе6е ROCKMAN... да ни помогне за най-основните термини за което евала 4е се е потрудил.аз ако бях въоб6те няма6е да се занимавам.има си ре4ници за тва,така 4е няма кво пове4е да си кажеме по тая тема :guitar: .ДЕРЗАЙТЕ!!!

Отговорено
Тази тема се превръща в мат'риал за Говорилнята, а има заложби даже да е пинната. Или по-сериозно, или наистина отива там. ;)

Не съм съгласен, смятам че е полезна за хората, които току-що хващат китарата... Навремето, когато почвах и аз съм се чудел какво мамка му е камионче, или пък кабинет...

Отговорено
Тази тема се превръща в мат'риал за Говорилнята, а има заложби даже да е пинната. Или по-сериозно, или наистина отива там. ;)

Не съм съгласен, смятам че е полезна за хората, които току-що хващат китарата... Навремето, когато почвах и аз съм се чудел какво мамка му е камионче, или пък кабинет...

Точно . Не че нещо , ама ми дойде идеята да го напиша когато видях поста " Извинете , ама какво е компресия ??? И с какво се прави ??? "

Отговорено

Version 1.1 Beta 2

 

-= A =-

@Автоматично Уа-уа : Още наречено Envelope Filter ... може да бъде два вида : да работи на темпо или по динамика

@ Амп - Усилвател

 

-= Б =-

@ Буустер - вид допълнение към ламповите усилватели предимно за да се достигне максималния им капацитет на изкривяване

@ Бос - производител на ефекти , не шеф ...

 

-= В =-

@ Вах - често се използва вместо Уах (Уа-Уа Педал)

@ Ваксинг на пикъпи – заливане с парафин на адаптери

-= Г =-

@ Гиър - съвкупност от инвертара на музиканта

 

-= Д =-

@ Дист (Дистортион / Дисторшън) – Устройство което преобразува звука от електрическата китара. Действа по един доста елементарен, но ефективен начин. Сигналът, който идва от китарата се усилва до такава степен, че на следващото ниво на усилване ( което в техниката е прието да се нарича "стъпало" ) той е прекалено силен и така се получават нелинейни изкривявания. Също така може да се използва и метода на дефазиране на сигнала. Дефазираният сигнал се наслагва върху основния. Така се постига по-голяма плътност на звука. Нелинейните изкривявания при повечето ефекти от този род се регулират чрез потенциометър DEEP, който всъщност регулира усилването на първото стъпало, като нивото на изходния сигнал не се променя съществено, което също може да се регулира - чрез потенциометър VOLUME. Посредством потенциометър с означение GAIN е възможно регулирането на входния сигнал, това всъщност е промяна на чувствителността. Полученият на изхода сигнал е правоъгълен.

@ Дънлоп - Производител на ефекти / перца / аксесоари за китара ...

 

-= Е =-

 

-= Ж =-

 

-= З =-

@ Зуум - производител на ефекти за китара/бас

 

-= И =-

 

-= Й =-

 

-= К =-

@ Компресия - удължаване дължината на звука на китарата / баса (създава допълнителен състейн) ... Прави се чрез компресор

@ Компресор - Редуцира динамичните граници като автоматично контролира силата на звука. Също - усилвател, който увеличава намалянето на сигнала, докато входния сигнал се увеличава над определена избрана стойност.

@ Клиий Звук - чист звук на китара / ако не се ползват изкривяващи ефекти / ...

@ Камионче - малките ефектчета в единичните кутийки

@ Кабинет - тонколоната на един усилвател за китара / бас

@ Комбо - не кола тип "комби", а кубе , т.е усилвател с говорител в една кутия

@ Кабинет/Спийкър симулатор - симулира кабинет/спийкър

 

-= Л =-

@ Лимитер - ефект , намаляващ силата на звука до определена стойност

@ Локинг-Трем(оло) - Заключващо се тремоло , най-често ФлойдРоуз

 

-= М =-

@ Мастър Аут - краен изход

 

-= Н =-

 

-= О =-

@ Овърдрайв - Това е подобен ефект на Distortion чийто принцип на действие е абсолютно същият, но разликата е в това, че тук отражението, което дава върху звука е изразено в по-малка степен.

@ Октавер - Позволява преместване спектъра на входния сигнал на октави или две по-ниско, или две по-високо от основния тон, при това остава да звучи и самия основен тон, като се създава впечатление за игра в октавите едновременно с два инструмента. Схемното устройството може да бъде както аналогово, така и цифрово; при различните му схемни изпълнения звученето му силно се отличава.

 

-= П =-

@ Педал - не хомосексуалист , а това , което се натиска на един процесор или камионче

@ Процесор - дигитален мултиефект

@ Пик - перо

@ Пикъп - адаптер

@ Питч-шифтър – ефект

@ Палисандър - това дето всички му викате "розово дарво"

 

-= Р =-

 

-= С =-

@ Спийкър – говорител

@ Състейн – дължина на тона

 

-= Т =-

@ Тремоло –

1.потърсете в гугъл картинки ( ключова дума за търсенето Guitar Tremolo)

2. Иначе наричано амплитудно вибрато. На слух тремолото се възприема така, както при бърза игра с потенциометъра за усилване на китарата (с честота няколко херца) връщайки го от едно положение в друго. Устройството реализиращо този ефект, представлява обикновен електронен регулатор на силата на звука, управляван от генерато, изработващ колебания с много ниска честота.

@ Tеле - не детето на кравата, ами модел китара на Фендер ...

@ ТалкбоксТози ефект практически почти на никого не е известен и много малко хора го използват, навярно един от най-необичайните ефекти. Неговото звучение напомня смес от човешки глас и звук на електрическа китара.

 

-= У =-

@ Уа-уа , Уах - Много разпространен ефект, придаващ на звученето на китарата известно сходство с човешки глас. Устройството е снабдено с педал, натискането и отпускането, на който регулира честотата на горната (изпъкналата) част на амплитудно-честотната характеристика за подчертаване на определен участък от спектъра на звуковия сигнал. Съществуват също устройства наречени AutoWah, където управлението се осъществява не от педал, а от специален вграден генератор.

-= Ф =-

@ Фейзър , Фленджър - И двата ефекта позволяват получаването на сложен нестационарен сигнал, в резултат, на което звука на китарата става обемен, "летящ", "въздушен". Ефекта FLANGER е реализиран, чрез добавяне в изходния сигнал копие на входния, изместен по време от порядъка на 1 до 10 милисекунди, при това времето на изместване постоянно се изменя. Phaser осъществява миксиране на изходния сигнал с копие на входния, изместен по фаза. Въпреки почти еднаквия механизъм на работа на двата ефекта, тяхното звучене значително се отличава на слух.

@ ФъзФейз - ефект , използван от Джими Хендрикс ... Дисторшън ...

 

-= Х =-

@ Хорус - Eфект, при който звукът от единичен източник на звук, се преобразува така, че сякаш идва от няколко източника. Характеризира се с времево закъснение и дехармонизиране. Забавянето на входа със слабо променящо се време между 15 и 35 милисекунди и миксирането с част от сигнала, който се връща обратно на входа, водят до вълнов, многозвуков ефект.

@ хармонайзер - ефект

@ Хъмбъкър - двоен адаптер

 

-= Ц =-

 

-= Ч =-

@ Чейн – подреждането на ефектите (камиончета най-често) в последователност , в която те са най-добре използваеми :happy:

-= Ш =-

 

-= Щ =-

 

-= Ъ =-

 

-= Ь =-

 

-= Ю =-

 

-= Я =-

Отговорено (Редактирано)

Знаете ли какво, Наистина е глупаво да се дават полуописнаия на разни неща в форумни теми, защото това обезмисля форума, всеки си дава накакви описания по свой начин- я разбрал, я неразбрал. Най култовата глупост беше "Reverb - ефект, който придава плътност на звука, все едно си увеличил ниските", явно този човек не разбира въобще понятия като отражение и реверберация. Предлагам веднъж щом стане готов сайта на музикант.орг, да се съберем 4-5 души, и да направим един речник, под форма на уеб страници, с търсачка..

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено
Знаете ли какво, Наистина е глупаво да се дават полуописнаия на разни неща в форумни теми, защото това обезмисля форума, всеки си дава накакви описания по свой начин- я разбрал, я неразбрал. Най култовата глупост беше "Reverb - ефект, който придава плътност на звука, все едно си увеличил ниските", явно този човек не разбира въобще понятия като отражение и реверберация. Предлагам веднъж щом стане готов сайта на музикант.орг, да се съберем 4-5 души, и да направим един речник, под форма на уеб страници, с търсачка..

Въх , помислих , че това за Ривърба аз съм го писал . Не знам кое е обезмислянето . Тебе някой нов като те пита примерно какво е Кабинет - ти му казваш "Търси , има писано " . Еми малко няма . Затова трябва речник на използвани побългарени наименования .

Отговорено (Редактирано)

ДА ама е глупаво да е ж форумна тема, защото темите потъват(ако не се пиннат) и хората си питат така или иначе, а и става боза, защото всички пишат в темата. Иначе еваларка за начинанието. Но бъди по- внимателен в правописа и описанията.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено
ДА ама е глупаво да е ж форумна тема, защото темите потъват(ако не се пиннат) и хората си питат така или иначе, а и става боза, защото всички пишат в темата. Иначе еваларка за начинанието. Но бъди по- внимателен в правописа и описанията.

Като не щете да потъва , казвайте още предложения за КРАТКИ описания , да го направим както трябва и да го пиннем .

Отговорено

@Евтим - не мисля, че няма да може да се ползва написаното тук за основа на речника със страници и т.н.

@Stratocaster - ти за потъване на темата и за интелектуално необременени младежи не се грижи, аз за това съм тука. :)

@RockMan - продължавай в същия дух, излишното ще го трия по-късно, още не съм си пил кафето с...пирона в ковчега. :metalist:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.