PlamenM Публикувано Април 26, 2006 Публикувано Април 26, 2006 Хай, джентс.... ровейки се из статиите на любим китарист намерих следното нещо Тък Андрюс и по-специално следния абзац: --------------------------------------- Tone settings: On guitars that don't have built-in preamps, tone controls only subtract, and this is conceptually the wrong point at which to do it. Therefore always run the tone control wide open. Better yet rewire your guitar to bypass it. It's amazing how much it colors the tone even when it's on 10. This also applies to the switch that combines the two pickups. At the risk of throwing away functionality of the guitar, bypassing that switch (and thus losing the use of the second pickup) will also clean up the tone somewhat. You'd have to experiment by rewiring back and forth to discover how much and where the tradeoff should be. The principle of minimum signal path, including wire and switches, is important as long as the signal is high impedance, which virtually every pickup is. --------------------------------------------------------------------------- Много съм далеч от разбирането на китарната електроника но замисляйки се за волюмето на китара без вграден преамп , за разлика например от фендър Блеки, Клептън модел , се чудя дали наистина тази функция на инструмента е полезна...в смисъл в повечето време потенциометърът е на 10 , намаляването води до промяна в звука в негативна посока ( или поне на мен така ми се струва)..изключение в случая наистина е горепосочения фендър които звучи супер добре манипулиран само от волюмето , но там си има преамп... И ми стана интересно, дали някой не е опитвал байпас на китарната електроника..? от друга страна Тък явно има идея да докопа максимално натуралния саунд на китара които в последствие обработва както пише по долу, сериозно... Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Април 26, 2006 Отговорено Април 26, 2006 Ми потенциометрите наистина не са оферта, но пък от друга страна всички така свирят, та нещо като традиция е този звук. Цитирай
niki123bg Отговорено Април 26, 2006 Отговорено Април 26, 2006 Китарката на аватара ми (Yamaha RGX420S) е фабрично с ключе за байпас на потенциометри/кондензатори и прочие. Щракаш го и бридж адаптера се свързва директно към изходната букса на китарата. Има известна разлика в звука - малко силен е и е по-малко орязан честотно. Особено се усеща на чиста китара. Цитирай
PlamenM Отговорено Април 26, 2006 Автор Отговорено Април 26, 2006 Китарката на аватара ми (Yamaha RGX420S) е фабрично с ключе за байпас на потенциометри/кондензатори и прочие. Щракаш го и бридж адаптера се свързва директно към изходната букса на китарата. Има известна разлика в звука - малко силен е и е по-малко орязан честотно. Особено се усеща на чиста китара. Хм, звучи интересно..а кои честоти горе долу се режат... Цитирай
niki123bg Отговорено Април 26, 2006 Отговорено Април 26, 2006 Ами моето субективно осещане е, че има повече високи, не съм се заслушвал особено много, нито съм го замервал. Разликата не е велика, но я има. Цитирай
Overdrive Отговорено Април 26, 2006 Отговорено Април 26, 2006 според мене потенциометрите "TONE" са абсолютно безсмислени, но те потъмняват звука и както се каза това си е нещо като традиция (почти) всички да свирят така и всички са свикнали на такова звучене. Особено не ми харесва на 4та позиция на страт - нек+мид двата тона паралелно и звукът се орязва откъм високи тотално, то и без това почти няма на това положене. Аз правя друго - ако е 250к и 33нф примерно вдигам потенциометъра до 500к или 1М и намалявам кондензатора до 22н - така нормалното звучене може да се постигне с TONE на 2-3, a нa 10 е с доста по светло и приятно звучене, особено на клиин Цитирай
wolfgang Отговорено Април 26, 2006 Отговорено Април 26, 2006 ...се чудя дали наистина тази функция на инструмента е полезна...в смисъл в повечето време потенциометърът е на 10 , намаляването води до промяна в звука в негативна посока ( или поне на мен така ми се струва).. ... Твърде субективно е дали тази промяна на звука е точно в негативна посока ... при намаляване от потенциометъра на китарата има известна утечка на високите честоти. ако същевременно засвириш с по-голяма атака - ефекта ще е като уплътняване на саунда и усещане за ниво като усилен пот. при изцяло ламповите ампове това дава възможност да придобиеш по-голяма динамичност и експресивност без непременно да усещаш някакви загуби в спектъра на аудио сигнала, като се има предвид, че честотни корекции се правят и на самия амп. за мен волюм пота на китарата е необходимо зло или както се казва: "всеки дефект - ефект" виж от друга страна тон пота е абсолютно неизползваем при мен, но това е по друга тема ;-) Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Април 26, 2006 Отговорено Април 26, 2006 Тон пот-а е необходим само при по-качествени адаптери. При лоши такива, почти няма нужда от него. Цитирай
разбойник Отговорено Април 26, 2006 Отговорено Април 26, 2006 Ето един линк по темата: http://www.seymourduncan.com/support/techtips.shtml Вижте последната статия от страницата, казва се Potentiometer Values, има и графики. Ами моето субективно усещане е, че има повече високи, не съм се заслушвал особено много, нито съм го замервал. Разликата не е велика, но я има. И моите впечатления са подобни. Ако предимно записваш или си от породата, която ползва винаги точно определен кабел "защото звучи най-добре" си струва да го имаш като екстра. В моя случай като се включи бандата и ми става все едно :green: Цитирай
the_gorer Отговорено Април 26, 2006 Отговорено Април 26, 2006 При мен потенциометрите винаги са подлежали на bypass - още от първата електрическа Кремона, която си купих преди 15 години, та до наши дни. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.