master_gamgee Публикувано Май 8, 2011 Публикувано Май 8, 2011 Извинявам се за ламерския въпрос, ама рядко ми се налага да работя с хора имащи нужда от корекция на тоновете и нямам много опит с Melodyne, та се сблъсках с проблем, който не разбирам. Ситуацията е следната - записвах малък женски хор + роял. 2 микрофона на рояла, 3 на хора, един за солист. По невнимание в процеса на записа сме пропуснали един проблемен пасаж, а вече няма как да презапишем и се налага да го оправя някак. Във въпросния пасаж (съвсем кратък) хорът не пее (така че спирам неговите писти), но при солистката има леко трепване, а в края на фразата вдигане на тона (фалшивеене). Опитах се да го прекарам през мелодина, обаче стана брада - в нейния микрофон леко се прослушва рояла и когато модифицирам малко гласа, с рояла се случва нещо много странно, започват да се чуват някакви много странни....да ги наречем дефекти (в тази ситуация съм спрял и пистите на рояла, на практика имам само една вокална писта включена). Впрочем и корекцията на гласа нещо не се получава - правил съм такива неща с други гласове, но в случая просто не става. А да, трябва да уточня че не сме записвали в студио, а в концертна зала, в която имаше и реверберация (която се хваща и от микрофоните). Някаква идея от какво може да е това и как да го оправя? Благодаря! Цитирай
presly Отговорено Май 8, 2011 Отговорено Май 8, 2011 опитай със спектрална корекция да изрежеш рояла и след това приложи мелодайна. Цитирай
bo_yan Отговорено Май 8, 2011 Отговорено Май 8, 2011 Можеш също и да пробваш с някой друг pitch shifter- в Кюбейза има, на Уейвс също..ама щом се прослушва пианото- тегава работа e Цитирай
VSTi Отговорено Май 8, 2011 Отговорено Май 8, 2011 всъщност аутотюн корекциите не винаги стават автоматично, първо виж в каква тоналност си, и след това дай вида на гласа, и т.н. ..... а при мелодайна си има няколко тънкости, свързани с формантите - т.е пак би трябвало да настроиш тоналност, глас, и други. Друго полезно нещо е да сложиш гейт, и да игнорираш прослушването на пианото, естествено ако е доста по-слабо от гласа. Но при всички положения , май каузата е загубена - принципно в класическата музика не се ползват такива корекции, просто защото се губи естествения звук от ансамбъла.... поздрави! 1 Цитирай
master_gamgee Отговорено Май 8, 2011 Автор Отговорено Май 8, 2011 аз фактически не искам автоматична корекция, нито да бърникам цялата композиция. аз чувам много добре какво е фалшиво и трябва просто да го сваля леко - то е една кратка фразичка от порядъка на секунда-две...и принципно номера се получава, само дето и пианото отдолу се разбутва...а гейт не върши работа - ролята на гейта е да пусне сигнала ако е над някакъв праг или да го спре ако е под този праг - само че пианото и гласа звучат едновременно в този критичен момент който искам да оправя, така че няма нищо за мютване, а и да мютна пианото, то си се чува леко в пистата на солистката (както казах по горе-записа е правен в концертна зала, има си акустика, ползвани са чувствителни студийни микрофони, а и не можеш да сложиш рояла в единия край на залата, а хора в другия че да не влизат в другите микрофони ... все пак след доста игра май е на път да стане работата - корекцията на гласа се получи без много дефекти по пианото, само остава леко да го потисна и май този номер със спектъра ще се получи, както ме посъветва Пресли... Цитирай
VSTi Отговорено Май 9, 2011 Отговорено Май 9, 2011 да, наистина спактъра е производен на звуковия материал, но може да се избере точния "цвят" за едит... Успех! Цитирай
master_gamgee Отговорено Май 9, 2011 Автор Отговорено Май 9, 2011 стана работата...и диригентката не можа да го познае Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.