Jump to content
Българският форум за музиканти

Проблем с Melodyne


Recommended Posts

Извинявам се за ламерския въпрос, ама рядко ми се налага да работя с хора имащи нужда от корекция на тоновете и нямам много опит с Melodyne, та се сблъсках с проблем, който не разбирам.

 

Ситуацията е следната - записвах малък женски хор + роял. 2 микрофона на рояла, 3 на хора, един за солист. По невнимание в процеса на записа сме пропуснали един проблемен пасаж, а вече няма как да презапишем и се налага да го оправя някак. Във въпросния пасаж (съвсем кратък) хорът не пее (така че спирам неговите писти), но при солистката има леко трепване, а в края на фразата вдигане на тона (фалшивеене). Опитах се да го прекарам през мелодина, обаче стана брада - в нейния микрофон леко се прослушва рояла и когато модифицирам малко гласа, с рояла се случва нещо много странно, започват да се чуват някакви много странни....да ги наречем дефекти (в тази ситуация съм спрял и пистите на рояла, на практика имам само една вокална писта включена). Впрочем и корекцията на гласа нещо не се получава - правил съм такива неща с други гласове, но в случая просто не става. А да, трябва да уточня че не сме записвали в студио, а в концертна зала, в която имаше и реверберация (която се хваща и от микрофоните).

 

Някаква идея от какво може да е това и как да го оправя?

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

всъщност аутотюн корекциите не винаги стават автоматично, първо виж в каква тоналност си, и след това дай вида на гласа, и т.н. ..... а при мелодайна си има няколко тънкости, свързани с формантите - т.е пак би трябвало да настроиш тоналност, глас, и други. Друго полезно нещо е да сложиш гейт, и да игнорираш прослушването на пианото, естествено ако е доста по-слабо от гласа. Но при всички положения , май каузата е загубена - принципно в класическата музика не се ползват такива корекции, просто защото се губи естествения звук от ансамбъла....

поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз фактически не искам автоматична корекция, нито да бърникам цялата композиция. аз чувам много добре какво е фалшиво и трябва просто да го сваля леко - то е една кратка фразичка от порядъка на секунда-две...и принципно номера се получава, само дето и пианото отдолу се разбутва...а гейт не върши работа - ролята на гейта е да пусне сигнала ако е над някакъв праг или да го спре ако е под този праг - само че пианото и гласа звучат едновременно в този критичен момент който искам да оправя, така че няма нищо за мютване, а и да мютна пианото, то си се чува леко в пистата на солистката (както казах по горе-записа е правен в концертна зала, има си акустика, ползвани са чувствителни студийни микрофони, а и не можеш да сложиш рояла в единия край на залата, а хора в другия че да не влизат в другите микрофони :D ...

 

все пак след доста игра май е на път да стане работата - корекцията на гласа се получи без много дефекти по пианото, само остава леко да го потисна и май този номер със спектъра ще се получи, както ме посъветва Пресли...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.