borilcheto Публикувано Април 23, 2011 Публикувано Април 23, 2011 (Редактирано) Здравейте! Имам странен и дразнещ проблем. Свиря от две години на китара. Когато започна да уча някое соло например последното соло на Fade to black, забелязвам, че след като съм го запомнил не мога да го направя в оригиналното темпо. Дори след 3 месеца упражнения. Левичар съм, но свиря със стандартна китара. Свиря скали основно пентатоника за развиване на бързина, но имам чувството, че от 5 месеца не съм мръднал и тъпча на едно и също място. Редактирано Април 23, 2011 от borilcheto Цитирай
serengeti Отговорено Април 23, 2011 Отговорено Април 23, 2011 Пробвай има една школа Guitar Gym.Само с пентатоники няма да стане - също провери си постановката - щом 5 месеца нямаш напредък не е наред нещо.Ако искаш опиши ми как се упражняваш точно за да ти дам някакъв съвет. Цитирай
borilcheto Отговорено Април 23, 2011 Автор Отговорено Април 23, 2011 Първо малко пентатоники. След това малко блус скали. И започвам да разучавам някоя песен например Smoke on the water - солото и от 5 месеца стоя на последното соло на Fade to black Пускам го бавно с метроном от гитарпро на части бавно се получава. Правя го 10 пъти подред без грешка и вдигам темпото с 5. Стигам до 100 и не мога да продължа. Накрая, след като съм се отчаял, правя някой блус на Скорпиънс или Minstrel Hall на Blackmore. Цитирай
Hillbilly Отговорено Април 23, 2011 Отговорено Април 23, 2011 Отвори си ушите,фен,не става само с учебници.. Първо малко пентатоники. След това малко блус скали. ,къде е разликата?Накрая, след като съм се отчаял, правя някой блус на Скорпиънс малии.. Значи тотално не си в час с понятието "блус" Вземи порови в Ютюб,преди да пишеш глупости,там също така има доста безплатни уроци. 1 Цитирай
Лими Отговорено Април 23, 2011 Отговорено Април 23, 2011 (Редактирано) Запиши се по възможност на видео, дори с уеб-камера, за да видим къде са ти проблемите! А, иначе нормално е за две години свирене да се затрудняваш с по-бързи сола! П.П. А това соло на Fade to black е толкова скучно и банално изтъркано клише, че не си губи времето с него! Научи нещо бързо щом искаш бързо, но с по-изразена мелодичност. Редактирано Април 23, 2011 от Лими Цитирай
serengeti Отговорено Април 23, 2011 Отговорено Април 23, 2011 Аз ще ти предложа да не обръщаш внимание на негативните мнения,всички сме били начинаещи все пак.Не знам къде живееш,но бих ти предложил да отидеш на няколко урока но задължително при педагог в читалище,не знам колко вървят в момента уроците но мисля че са 10-15 лв.При такава среща със сигурност ще ти обърнат внимание на постановката и т.н. 1 Цитирай
borilcheto Отговорено Април 23, 2011 Автор Отговорено Април 23, 2011 (Редактирано) Мерси за отговорите. Ще потърся педагог. Редактирано Април 23, 2011 от borilcheto Цитирай
trendkiller Отговорено Април 24, 2011 Отговорено Април 24, 2011 Отвори си ушите,фен,не става само с учебници.. Дам, със слушане се добива техника. Паганини цял живот е слушал само... Първо малко пентатоники. След това малко блус скали. ,къде е разликата? Flat 5 е резликата. да ти прилича на блус? @borilcheto: Добре правиш, че свириш с метроном. Продължавай и може би свали темпото още доста преди да се опитваш да свириш в оригиналното темпо. 5-6-10 месеца нищо не е за един истински музикант, някой неща отнемат години. Също така е добре да анализираш какъв е точно проблема - лява или дясна ръка (или пък и двете). Ако искаш да вдигнеш нивото на техника, свири по 1 упражнение за лява (всъщност дясна в твоя случай) ръка, по възможност нещо с hammer-ons и pull-offs, 1 упражнение за пикинг (свободни струни само е ок) и 1 за синхрон на двете ръце. По 10 минути на ден на упражнение (всеки ден) и не бързай да вдигаш темпото. Цитирай
Hillbilly Отговорено Април 24, 2011 Отговорено Април 24, 2011 Яз се пробвах да кажем,че требе да чуеш какво свириш,преди да гониш скорости и музиката е за свирене,не за четене (това последното не е моя мисъл)..,нема значение,спортистите сте друг филм. Христос Воскресе! Цитирай
trendkiller Отговорено Април 24, 2011 Отговорено Април 24, 2011 Това е ясно, но е за друга тема. Според мен, най-важното нещо, което може да се научи от систематичното свирене (practice routine един вид, без значение дали са упражнения) е способността да анализираш проблемите. Това става с влагане на повече умствена дейност, а не просто дрънкане. “I'd rather think for 5 hours and work for one than vice-versa” Abel Carlevaro Цитирай
serengeti Отговорено Април 24, 2011 Отговорено Април 24, 2011 За съжаление всяка тема от търсещ помощ в форума се превръща в спор или хокане.Така се дава пример и цикъла продължава.Моля помислете преди да поствате за да може обема да съдържа качествена и полезна информация.Съгласен съм и че аз не съм цвете за мирисане,но може да се опитаме да държим нещета в възходяща посока.Благодаря Ви 1 Цитирай
Hillbilly Отговорено Април 24, 2011 Отговорено Април 24, 2011 Това е ясно, но е за друга тема. Според мен, най-важното нещо, което може да се научи от систематичното свирене (practice routine един вид, без значение дали са упражнения) е способността да анализираш проблемите. Това става с влагане на повече умствена дейност, а не просто дрънкане. “I'd rather think for 5 hours and work for one than vice-versa” Abel Carlevaro Всеки човек е различен,тоест,не сме машини,като погледнеш един ББ Кинг (че е най-комерс го цитирам)прави музика от 3 тона - е някой ще надроби 303 за същото време и кво (бездушно)? Ся пък се замислих как неграта от преди век (е от 40-те) са седнали да (об)мислят джаз музиката Цитирай
spineless Отговорено Април 24, 2011 Отговорено Април 24, 2011 (Редактирано) И аз точно преди година се научих да свиря по-бързо точно с на Fade to Black солото, преди това на Paranoid. И бях доволен. Изтъркани са, ама доста научих от тях. До момента, в който разбрах че това въобще не е кой знае колко бързо. Голяма част от свиренето зависи от техниката и от перцето(Jazz III много хора казват, че са бързи перца, аз откакто ги ползвам се родих). Ако свириш легато и със слайдове, и не удряш всички тонове би трябвало да можеш да свириш много бързо. От друга страна ако се опитваш да удряш всеки тон, няма да стане толкова бързо, по-скоро техниката на дясната ръка е важна, която държи перото(при теб лявата), нивото на алтернейт и суийп пик-ване. Като отидох при педагог правех ето тези упражнения за начало. Постепенно увеличавай темпото и като стигнеш до 7ма позиция връщаш обратно. Споделям ги да ги правиш ако решиш: http://www.2shared.com/file/cOKRWr4B/Exercise_1.html http://www.2shared.com/file/rQdpGjXx/Exercise_2.html И натам свирех скали като тази, пак с постепенно увеличение на темпото. Това е G.мажор/E.минор: http://www.2shared.com/file/1_4N1whT/Exercise_3.html Редактирано Април 24, 2011 от spineless Цитирай
borilcheto Отговорено Април 24, 2011 Автор Отговорено Април 24, 2011 Мерси за упражненията. Свиря с перце на Джаксън 1.14. Не е със стандартна големина нито е като Джазз перцата. Средна работа :Д. Идеално ми е с него Цитирай
trendkiller Отговорено Април 24, 2011 Отговорено Април 24, 2011 (Редактирано) Serengeti, няма проблеми, никой не се заяжда в случая. @Hillbilly: Идеята ми беше, че в случая на borilcheto не му се получава нещо от техническа (двигателна?) гледна точка. Най-вероятно има определена причина за това, например неправилна постановка на някоя (двете ръце), напрежение в китката, ъгъл на перцето и т.н. Такъв тип неща се разрешават най-лесно като седнеш и се замислиш "добре, какво точно трябва да направя за да подобря синхрона/елиминирам напрежението etc etc" Anyways, схващаш ми тънката мисъл. Редактирано Април 24, 2011 от trendkiller Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.