Otveqn Публикувано Март 30, 2011 Share Публикувано Март 30, 2011 Според Вас, възможно ли е потенциометърът, който контролира гейн-а (или пък волюмъ) на един комбо китарен усилвател, да бъде изведен с кабел до волюм педал? При свиренето си винаги съм искал да мога да преминавам плавно между чист тон към тон с лек гейн, чак до тон с много гейн, като избегна рязката смяна, която е неизбежна при превключването на различен пресет на усилвателя или включването на някакъв дисторшън/оувърдрайв педал по веригата на сигнала. По време на свирене успявам донякъде да постигна това, като сменям между различни адаптери (които съм настройл на различна височина от струните за да са с различен аутпут) и най-вече използвайки тон-а и волюм-а на самата китара. Въпреки всичко, пак е доста ограничено. От към ефекти, Steve Morse решава варианта класически, като просто свири през повече от един усилвател. Звука отива към един dry амп, който си е винаги включен, и един wet,в който са ефектите. Ефектите реално са винаги включени, и той чрез волюм педали просто контролира силата на втория усилвател в микса, по този начин добавяйки точно толкова ривърб или дилей, колкото му трябва на момента. Не знам как точно прави плавните си преходи между малко гейн и много гейн, но ги прави много добре. Пример : . Качеството на звука е лошо, а записа тих, но според мен е безценен урок по импровизация И динамика при електрическата китара. Солото започва много! тихо и завършва доста по-силно. Това съм го пробвал, макар и само в репетиционна, и резултатите са добри. Просто използвах a/by box за да отведа един кабел в един усивател директно и втори кабел към волюм педал и от там към втори усилвател с леко различни пресети. Втория усилвател беше с повече гейн, което позволи едно соло, което започва с много тих акомпанимент и на почти чист звук да завърши в много по висок регистър и това да стане плавно като постепенно с волюм педала усилвах втория усилвател. Не беше идеален вариант, нито постигнах точно това, което си представях, но общия принцип определено работи. Та финално: ако се използва само един амп, възможно ли е според вас гейн потенциометър, или какъвто и да е друг всъщност (волюм, презънс, ривърб) от самия усилвател да се разглоби, да се изведе жица на няколко метра от усилвателя и да се върже за потенциометъра на волюм педал, който да стой наред с останалите камьончета и ефекти? Реално в тоя волюм педал самия сигнал няма да влиза, просто свирача ще може с крак да си върти врътките на усилвателя без да има нужда да посяга към амп-а или да има втори амп с вече готови настройки. Ясно е, че при едно свирене на живо, това ще прецака звукаря много, ако си играеш така със силата на звука си, но в някакви граници би било адски полезно (особено за ефектите, които няма да променят твърде много пространството, което заемаш в общия звук). Найстина се извинявам за тая словестна диария, ама тая тема ми се върти в главата буквално от години и много се надявам някой да може да потвърди, че не е толкова безумна.. или пък да сподели защо това е безмислено/ненужно/не може да стане. Благодаря много на всички, които са отделили време да прочетат, а тия дето имат съвет направо ги черпя бира :) Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Gregg Отговорено Март 30, 2011 Share Отговорено Март 30, 2011 За възможно възможно е, обаче въобще не е препоръчително. Няколко метра кабели и то точно от гейна са трагедия, откъдето и да го погледнеш, да не говорим ако ампа е с повечко гейн. Ако наистина това толкова много ти е необходимо може да се направи нещо примерно с моторизиран потенциометър, но зависи конкретно от ситуацията. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Fallenblood Отговорено Март 31, 2011 Share Отговорено Март 31, 2011 ами какво ще кажете за свързване на педала, регулиращ гейна, не към ампа, а към някой дисторшън педал? така кабелите във всеки случай ще са много по-малко. или примерно dry-wet педал? точно с това се занимавам в момента по поръчка на съфорумец - представлява външен бокс, в който се включват китара, ефект и volume педал. има си и минусите - при дистъри с висок гейн известно ниво на шум е неизбежно, както и че схемата работи само с една точно определена стойност на потенциометъра на volume педала. gregg, знаеш ли някъде във варна да се продават моторизирани потенциометри? или единствено от чужбина... 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
metalhammer Отговорено Март 31, 2011 Share Отговорено Март 31, 2011 Fallenblood защо веднага предлагаш алтернативно нецелесъобразно решение. Човека иска да свири с амп а не с дистър. Описания ефект се получава много класически с добра китара , добри адаптери и един хубав балансиран лампов амп. Вместо да се върти гейна - се върти волюм пота на самата китара - това е стандарт при китаристите със стаж доказано е десетилетия наред вече. Лично моя опит е , че гейн пота на ампа стои винаги на едно място почти не го въртя - като максимална екстра може просто да се сложат 2 гейна (в комплект с 2 волюма) които да са превключваеми с футсуич. С китара тип стратокастер с комбинация HSS се прави много добър баланс - на един и същи гейн само с превключване хъмбъкер - сингъл гейна драстично пада и баланса идва от раз (да не говорим за Морз който има повече на брой адаптери на мюзикмана си ). Трябва да се отбележи ,че слабоста на веригата е най слабата и брънка - затова трябва качествен амп с качествен кабинет , сносна китара и най вече добър китарист (за момента последното лично на мен ми убягва доста и е най трудната и дълга инестиция). И като послеслов хората отдавна са създали много добре балансирани хагейн ампвове които не мажат и не губят дефиницията на тона независимо от нивото на изкривяване - дори имат и много сносен клиин - е вярно не е като туин ревърб но с едно врътване на волюм пота имаш прекрасен летс ринг тон и обратно пота на макс - най потресаващи крънч пауър кордс саунд. Поздрави Дими. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Baby Thomas Отговорено Март 31, 2011 Share Отговорено Март 31, 2011 Имам два лампови преампа (по един от двамата изказали се по-горе - Gregg & Metalhammer) и тоя трик си върши 100% работа! Така е и на други качествени лампови АМР-ове, които съм пробвал. Много обичам да го ползвам волюма на китарата и тона си варира между хай-гейн и почти пърфект клийн - само от пота! Това че с Marshall Valvestate или Fender FM212 не става говори повече от ясно за въпросните играчки. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
docc Отговорено Март 31, 2011 Share Отговорено Март 31, 2011 Вариант. http://www.toneinprogress.com/ 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Gregg Отговорено Март 31, 2011 Share Отговорено Март 31, 2011 gregg, знаеш ли някъде във варна да се продават моторизирани потенциометри? или единствено от чужбина... На живо не съм виждал такива. Мисля, че от магазините Братан ще може да ти достави. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
liquid_death Отговорено Април 4, 2011 Share Отговорено Април 4, 2011 За тези неща протата ползват един волюм педал пред ламповия амп, за да ти е свободна ръката.Перфектно работи. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bratmito Отговорено Април 4, 2011 Share Отговорено Април 4, 2011 ^^ Поне при ламповите усилватели се получава идеално. Транзисторните искат по-чевръст крак или по-малко гейн. Хубаво е също да се разпредели кривенето между крайното стъпало и преампа, за по-добър контрол.(това е ако условията го позволяват). Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.