Jump to content
Българският форум за музиканти

Atari

Members
  • Мнения

    101
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Относно Atari

  • Рожден ден 08/11/1981

Previous Fields

  • Инструмент
    китара

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Добрич

Atari's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

9

Обществена Репутация

  1. Ако си спрял избора си на тези двете - мога да ти кажа две думи. Този модел на Yamaha - FG700S e един от най-популярните - аз лично имам по-стария им модел 403S, с който са почти идентични и FG720S, която е същата като дърво, но с разни красоти. Звучат специфично (а и двете ми ямахи си звучат като ямаха, но различно) и са определено различни от Takamine, но са много удобни и много прилични китари за свирене на акорди, но за fingerstyle бих потърсил някоя китара с по-малко тяло от това на Yamaha FG (те по принцип са някакво medium-jumbo - по-големи са от dreadnought). Не че не стават, но просто се губят, хубавият бас е чуден за акорди, но като свириш с пръсти всичко започва леко да мътнее, поне такива са ми впечатленията. Малките тела помагат за доста по-ясен и фокусиран звук при свирене с пръсти. За Takamine със солид топ не мога да кажа много - свирил съм на две Takamine, но май не бяха със солид топ, едната прекрасна, другата мисля че беше G320 или нещо такова, с много неудобен за мен гриф и глухо тяло. Ако ще ти е от полза - грифовете на Takamine са поне на усещане, не съм мерил, по-тесни от тези на Yamaha. Телата им са по-малки (dreadnought) и би трябвало да са по-добре за fingerstyle, но само гадая. Ако търся китара за фингърстайл до 500-550лв бих погледнал и Epiphone, мисля че се продават в БГ, а EL-00 ми изглежда, без да съм я пробвал на живо, само по ревюта - идеална за този стил, от друга страна пък dreadnought размер китара, ще е най-универсална. При всички положения е хубаво да пробваш, акустичните китари се различават доста повече една от друга, от колкото електрическите, а и да си помислиш, дали не можеш да намериш някоя на старо. Новите китари със масивен топ искат година-две "отваряне", за да разкрият истинския си звук.
  2. Има десетки теми във форума за избор на акустични китари, а колкото теми има - още толкова марки китари. Хубаво е първо да се чете. Акустична китара не се купува онлайн, освен ако не си пробвал същата и имаш доверие на производителя от към стабилно качество на производство. Това по принцип, но от думите ти може да се заключи, че тепърва започваш да свириш на китара или още си на етап желание и си чул някакви неща, които си говорят хора с повече опит. Акустичната китара в повечето случаи свири, колкото са ти възможностите и техниката на звукоизвличане. И най-скъпата китара да си купиш, ако не можеш да свириш, няма да изкараш от нея "кристален звук". Затова си вземи някоя удобна и евтина китара на старо, останалите пари дай за уроци. А ако просто ти трябва съвет според това, което си написал - Yamaha F310 - 250 кинта нова и не я търси в Амазон и Ebay. Ами в някой от българските онлайн магазини, ще ти излезе по-евтино.
  3. След като си решил да е нова китара за тази цена - избирай, коя от трите ти пасва като гриф, защото включени всички ще звучат еднакво. Акустично разликите няма да са големи, но лекотата на свирене може да е доста различна, а така спестяваш я посещение при лютиер, я нерви от опити да я сетъпваш при всичката пипкавост на тази работа, когато има и пиезо намесено. Високият екшън на акустична китара (нещо доста често срещано) е гадна работа и вкарва излишни напрежения в ръката, по-добре си го спести.
  4. Екшънът е наистина нисък за акустична китара, особено ако не свириш предимно с пръсти, така че наистина може да се наложи да разхлабиш леко truss-rod-a, но на малки стъпки, изчаквай известно време след завъртане и мери relief-a при настроена китара. Би трябвало 1/4 оборот да свърши работа. По-принцип настройката на truss-rod-а не е за оправяне на проблеми с екшъна, но при тебе най-вероятно ще реши проблема с бръжденето. Ако ли не - тогава може да изрежеш вложка от фурнир или пластмаса по очертанията на мостчето и да я пъхнеш в слота на мостчето, като внимаваш да не е прекалено тясно или много хлабаво и самото мостче да прилепва хубаво върху нея. В ютюб има доста видеа, в които показват как се решава този проблем. Имай предвид, че 0.5mm вложка ще вдигне екшъна с 0.25mm. Ще е хубаво да пробваш няколко дебелини, за да не вдигаш излишно високо екшъна. Ако си намериш ново мостче нещата стават още по-лесно - махаш старото, слагаш новото виждаш, колко трябва да се свали, пилиш 1mm на всеки 0.5mm, които искаш да свалиш. Всъщност най-добре е да я занесеш на лютиер, ако не ти се експериментира - виждам че си от София, а там има доста добри - дори и най-евтината китара би засвирила по-добре, ако я пипне лютиер.
  5. Старите струни водят до какви ли не странности в звука, затова сменяй струни сравнително често - фабричните струни са 12-ски при Ibanez. Изборът на размер е свързан с доста условности, които няма как да се отгатнат и са си личен избор. По-дебелите струни звучат по-добре, с по-тънките се свири по-лесно. А проблемът с фрет-бъзз-а може да е от много неща (прекалено нисък екшън, неравни прагчета, липса на neck relief) и свалянето в Eb само го усилва. Можеш да хванеш една линйка и да видиш, колко ти е екшъна в стандартна настройка - според Ibanez трябва да е: Acoustic 2.8-3.2mm 2.0-2.4mm Провери и дали имаш лека извивка към тебе на грифа - хващаш на 1-во прагче и на 14-то едновременно и проверяваш дали струната на 7-мо ще има разстояние между прагчето и струната. Ако има си добре, ако няма - седни и прочети малко как се настройва truss-rod. Но по принцип доста акустични уестърн китари бръждят по малко - не са като електрическите и не е драма за умиране.
  6. Тази тема, за да се похвалиш с новите струни ли я пусна? За акустична "уестърн" китара струни 9-тки са извращение, дори 10-тките се опъват като ластици и нямат никакъв звук, но ако свириш предимно на електрическа - разбирам донякъде. Аз лично ползвам 12-ски, за мен са добър компромис. Колкото до марките - ползвал съм Elixir 80/20, Yamaha, D'addario, Gibson фосфор-бронз. И ги класирам напълно субективно 1.Gibson, 2.D'addario, 3. Elixir, 4. Yamaha. Трябва да подчертая, че имам две уж еднакви, като дърво Ямахи, но звучат различно и съответно еднакви струни на тях звучат различно - ако някои бяха добри за едната, то за другата не съвсем. Така че, работата не става с даване на акъл, ами с проба на конкретната китара, свирене, слушане и харесване.
  7. Ако търсиш класическа китара с масивен капак - погледни новите китари на Кремона, мисля че базовите им учебни модели са на много добра цена в България и са с масивен капак. Казанлък ти е наблизо и можеш директно от завода да си я купиш.
  8. Да, обикновено така пишат описанията си производителите. Изрично гледай да пише solid, ако не пише значи е ламинат.
  9. Така става по-ясно, какво искаш да направиш. Кубенцето в случая едва ли ще ти е проблем. Акустичните китари се купуват според това как звучат акустично и всяка акустична има характерен "звук", който не се променя с цъкването на копче. Озвучаването (предаването на истинския им звук) е сериозно и скъпо предизвикателство. "Електрическата" част на акустичните се слага за удобство при свирене на живо и е един къде сериозен, къде не чак толкова компромис спрямо звука, за разлика от електрическата китара, където не е само китарата, а цял комплекс - усилватели, ефекти, адаптери, микрофони и т.н, и всички те влияят на звука. Разбирам, че ти омръзва една китара, но в случая си помисли хубаво - нужна ли ти е електроника на акустичната китара (или въобще акустична китара, щом търсиш гъвкавост и разнообразие) и дали не е по-добре да си вземеш още една електрическа - примерно, ако китарата ти в момента е с единични адаптери - огледай се из базара и си вземи някоя с двойни и/или различна конструкция/дърво. А можеш просто да си купиш една обикновена хубава акустична китарка и да си свириш без да се занимаваш с включвания, кабели, усилватели и т.н., определено ще си получиш разнообразието, а и е добро предизвикателство.
  10. Първо трябва да си изясниш разликите между акустична и електрическа китара. Определено нещата са различни. В общия случай на акустичната китара рядко ти е нужен cutaway, защото едва ли ще въртиш бесни сола нагоре по грифа. Хората, които си взимат китара с cutaway обикновено знаят защо я взимат така. Хубаво е китарата да е с масивен горен капак - звучи по-добре по принцип, но ще и трябва време да се "отвори" звука, ако е нова. Колкото до тънкия гриф - досега не съм забелязал това да е предимство при акустичните китари - даже напротив. Ако си с по-големи ръце, тънкият гриф ще ти създава проблеми, ако свириш предимно акорди, което както предполагам и сам се досещаш, често се прави на акустична китара. Проблемът с електро-акустичнините е, че евтините нито се чуват добре акустично, нито електро-акустично. Има такива, които са правени да се свири предимно в усилвател, централно и т.н. (заоблени, тънки и т.н.) звучат кофти иначе, но и те не са евтини, защото го докарват от хубава електроника. Евтина китара със смотано пиезо би ти решила проблемите за свирене за кеф включен в кубе и за дребни изяви, но създават ядове, ако си претенциозен - припръцкващо пиезо на високи нива, микрофонии и т.н. Изправен пред същата дилема като тебе си купих хубава китара на старо без електроника - за кефа (чува се достатъчно силно, ако това те притеснява и доста по-добре, от колкото включена), после инвестирах допълнително, когато ми се наложи да я включвам, като колкото и да е смешно "електрониката" ми струва, колкото китарата. Така че, търси китара на старо. Когато човек има малък бюджет - това е най-разумното, което може да се направи, освен да събереш още 100-тина 150лв и да се огледаш в бюджетните марки - имат прилични китари с масивен капак и електроника. Във всеки случай, ако искаш да си купиш китара, която ти пасва - ще трябва да пробваш. Примерно аз съм голям фен на Takamine, но не се разбирам с грифовете им.
  11. Масивния преден капак е задължителен, ако искаш някакъв по-приличен акустичен звук. Разликата между китара изцяло от ламинат и със "solid top" е чуваема, а с времето звукът на китарата с масивен капак малко или много става по-добър. Предимството на ламината е, че е доста издържлив на всякакви външни условия. Колкото до звученето, "bright" или "warm", освен, че зависи много от струните, досега не съм чул две акустични китари да звучат съвсем еднакво, пък било и то от една марка и от уж еднаква дървесина и конструкция. Зависи и как ще свириш този фингърстайл - с нокти, без нокти... Без пробване няма да мине, още повече, че и струни 12-ски са доста сериозно предизвикателство за свикналия на електрическа китара, особено ако акустичната китара не е сетъпната добре. Така или иначе, хубава китара за тези пари ще намериш предимно на старо. Не бързай, а се оглеждай - добри китари в ниския ценови сегмент правят Yamaha, Takamine, Seagull са малко по-скъпи и "по-bright", но са чудесни китари, ако ги намериш на добра цена. Имаше и един Cort MR710, който ме впечатли като звук за цената си (имаше и пиезо), предполагам и другите им китари няма да са лоши. LAG не съм пробвал. Колкото до електрониката - трябва от сега да си прецениш, дали ще ти се иска да я включваш някъде тази китара, защото разходите по добро озвучаване на акустична китара в последствие са сериозни, а едно пиезо лесно спасява в повечето случаи положението.
  12. Искаш хем звука на Stratocaster, хем да е без тремоло... Еми вземи си Stratocaster тип китара и не ползвай тремолото. Самото то "оцветява" малко звука и го прави характерен, заедно с шумните единични адаптери. А да, и всички нови китари до 350 евро - независимо от марката ще са на горе долу едно качество.
  13. Ако акустичната е с метални струни - би трябвало да стане, с пластмасови няма да стане. Очаквай звука да е доста слаб и и предимно тенекиен, нямащ много общо с акустичен, но това си има и предимства в някои случаи.
  14. по последното питане - ^ Wah - Wah
  15. Може би е късно, но все пак ще споделя своя горчив опит. Озвучаването на акустична китара е много тънка и трудна работа, и най-лесният вариант е, ако ще свириш инцидентно пред хора е да намериш някой да ти услужи с акустична с пиезо адаптер или вземи под наем. Всичко друго ще те вкара в излишни разходи със съмнителен резултат - и най-обикновената ламинат китарка с пиезо адаптер ще зазвучи по-лесно, от колкото всички други методи. С микрофон (дори динамичен) китарата звучи най-автентично, но при кофти помещения, уредби и шумна публика, или не се чува достатъчно силно, или ще си имаш китка проблеми с микрофонии и т.н., които предвид училищното мероприятие едва ли ще има кой да реши. Магнитните адаптери, които си показал за разлика от пиезото имат това предимство, че лесно се слагат, усилват доволно, не правят проблеми с микрофонии, но евтините ( и пасивни ), изискват някакъв преамп/активен DI box - това за да не звучат като кофти банджо, но въпреки това пак си звучат почти като електрическа. Скъпите са доста по-добри в това отношение, но и затова са скъпи, въпреки че и те рядко се ползват самостоятелно.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.