mitkosan
Members-
Мнения
137 -
Присъединил/а се
-
Последно посещение
mitkosan's Achievements
Newbie (1/14)
0
Обществена Репутация
-
Ако имаш възможност вземи си чист Корг Тритон Класик. Въпреки, че РОМ-ът му е 32 мб, може да му се добавят специални модули наречени PCM. Има три слота за такива платки, а самите модули са общо 9 на брой, като всеки ти дава звуци с много високо качествено семплирани звуци. Има специален РСМ за пиано, който звучи супер яко. (Тритоните са много добри свирки, но пианото им е много куцо, изключение прави Тритон ЛЕ 88, който е с въпросния вграден РСМ и паметта му е 48 МБ). Ако парите те "бият" намери си Корг Тритон Студио/ Екстрим - направо ще се родиш - невероятен инструмент, най-висок клас от Тритон серията, която освен семплер и хиляди звуци има огромна библиотека от ефекти, както и вече е със 120 битова полифония, за разлика от ЛЕ/ТР (ще дадеш 300-400 лева отгоре, но си струва всяка стотинка, а звукът е трепач). Освен това са много по-лесни за работа (важи и за Тритон Класик), особено за живо свирене, защото се управляват от screen touch дисплей и имат повече банки за звуци. Може да добавиш дори и MOSS модул и да се правиш на Жан Мишел Жар :-) Ако все пак се откажеш - като бивш собственик на ЛЕ ти препоръчвам ТР, най-малкото защото SD картата му е стандартна и може да се намери във всеки магазин, ЛЕ-то използва много стара карта памет, която е супер трудна за откриване, наречена СмартМедия с максимален обем от 128 меги, а ТР може да чете стандартна SD до 2 гб. Ако ще зареждаш бленди това е невероятно удобство. До колкото си спомням ТР-то има и USB порт, докато за да вържеш ЛЕ-то към РС ти трябва MIDI 2 USB кабел (който пък струва само 15 лева). Поздрави, Митко
-
Частично съм съгласен с колегата Миро. Евтините самосвирки не са с пианистични (тежки) клавиатури. Няма как детето да придобие навиците и да свикне да свири с тях. Най-малкото усещането и разстоянието между клавишите не е като на истинско пиано. Аз предлагам компромисен вариант - синт с пианистична (тежка) 88 клавишна клавиатура. Така детето ще бъде максимално близко до истинския инструмент. Миро, моля имай предвид, че не винаги хората имат възможност за инстинско пиано - ако живеят в панелен блок - как ще стане тази работа??? На господин - МаркетМейкър предлагам да хвърли един поглед върху електронните пиана ОРЛА (ORLA), които се внасят от "Гема Мюзик". До колкото ми е известно струват някъде около 900 лева (едно ново акустично пиано е по-скъпо), много наподобяват истинските пиана, имат поне по 16 звука (инструмента), метроном, педали и най-важното изход за слушалки. Някои модели имат и вградени колонки. Хубавото е, че са леки и могат сравнително лесно да се пренасят. Аз от опит си спомням, как като дете лятото ме изпращаха на село заедно с акордеона... Това с истинско пиано просто няма как да се случи, докато ОРЛА-та може да се натовари на колата .... и при баба и дядо, да не губи хлапето тренинг през лятото. 88- клавишни версии има и Касиото, но там изобщо не съм запознат с цените. Ако искаш просто да пробваш детето дали ще се запали по свиренето на пиано - тогава има смисъл да му купуваш и най-обикновенна йоничка, но ако ще го натискаш да свири, да се развива тогава по-добре инвестирай в по-истински инструмент с тежка клавиатура. Поздрави, Митко
-
Честито колега. Би ли ми казал от къде я купи, за колко пари и дали си доволен? Пианата реалистични ли са? Отдавна търся нещо на добра цена, което да занеса на вилата. Там прекарвам сумарно месец и половина през годината, а си нямам инструмент. Много ми липсва музиката и свиренето, губя и техника. Поздрави, Митко
-
Моят опит не е голям, но ще споделя това, което имам. 3 години свирих на Корг Тритон ЛЕ 88, после си купих Корг Тритон Студио 88 (понастоящем го изполвам 2-ра година). Като оставим семплери, тачскрин дисплей, място за PCM ЕХВ бордове и прочее, което си е в реда на нещата, мога да твърдя, че има разлика между клавиатурите на двата инструмента - при "ЛЕ"-то беше значително по-тежка, докато при Студиото е някак си по-мека, "по-мазна", по плавно се работи с нея, изобщо доставя удоволствое при допир по време на свирене. Относно звуците - субективно е, но давам 30 процента по-добър звук за "Студиото", спрямо "ЛЕ"-то. (а уж DSP процесорът е еднакъв) По книжка "Студиото" е с по-висока полифония. Няколко дни преди да купя Студиото, влязох в магазина на "Икономов" да пипна М50 - 88, посвирих и на М3 - 88. По онова време се двуумях дали да купя "Студиото" или ново М50. М50 определено има по-добър звук от Тритон ЛЕ-то (и може би равен с този на Студиото), това беше първото ми впечатление, още с първите акорди, които ударих. Клавиатурата му обаче е крачка назад, дори от тази на Тритон ЛЕ-то. След около 15 минути свирене на М50 ми разрешиха да опитам и Корг "М3" - там вече звукът беше "зашеметяващ" - много над нивото на Тритон Ле. Не бих си купил обаче, М50, защото първо е с много гадна клавиатура (поне според моето субективно мнение), поместен е в гадна пластмасова кутия (Студиото си "тежи на мястото" използвани са скъпи материали, корпусът е чист алуминии). Корг "М50" - силно ограничено място за бленди, гаден тачскрин екран. М3 си струва парите, но 88 клавишната версия, която искам е една торба с пари, които аз не мога да си позволя. Поздрави, Димитър
-
Здравей Руснак,
Виждам, че най-накрая си приел "правата вяра" и си минал на фронта на КОРГ, дето толкова не ги харесваше.
Първо - Честито!
Второ - сега, когато вече си пипнал КОРГ, изкарваш си парите с него, би трябвало да го познаваш в детайли - би ли споделил с мен, вече проефесионално и обективно мнението ти за него. Кое ти харесва, кое ти липсва, как се реши...
-
До Програмиста Е, това му е хубавото на този сайт, че е полезен за всички. Всеки може да открие информация в него. Признавам си, не знаех, че има книги за учене на пиано! От друга страна си мисля, че специално за пианото, поне съвсем в началото е наложително учител да те учи, да ти покаже основни неща, пък тогава всеки, когато е готов да тръгне по своя самостоятелен път. Благодаря за инфото Относно табовете за пиано - и такива имало явно, но предлагам да се използват вместо тестове за интелигентност. Човек да ги решава (просвирва) вместо тест. Аз лично с това не мога да се оправя, да не говорим, че просто не ми е ясно ако прозведението е полифонично многогласие как трябва да се разпише и да се възпроизведе???? Митко
-
Вчера, докато се разхождах из книжарниците на МОЛ-а и видя една книга "Guitar for Dummies". Това ме накара дълбоко да се размисля, колко по-лесен са усвояване инструмент е китарата, спрямо пианото. Не съм чули, нито видял да има книга "Пиано фор Дъмиис" до сега. Тази тема продължава моят размисъл в същата посока. Няма и табове за пиано. Абе не се учи лесно пианото, бре ей... Да не говоря, че от сума ти години свиря, и още не съм се научил, като хората. Поздрави, Митко
-
Ангеле, Имал съм DGX 200, използвах я почти 2 години. Искам накратко да ти опиша за какво иде реч. - (Клас) Инструмент за свирене вкъщи. Има вградени колони, които са слаби (не стават за озвучаване на нищо повече от помещение с големината на хол), но пък вадят много хубав звук и не кривят. Много читав инструмент, много бях доволен за времето си от него. Лично мое мнение е, че колкото по-нагоре върви този клас инструмент толкова по-ОРЯЗАНА става серията (DGX). Не се лъжи, че по-новото е по-читаво. DGX 200 e по-добра от DGX 205, тя пък е по-добра от DGX 220... Обяснението е много просто: Чисто маркетингово от Ямаха (когато лансираха за първи път новата за времето си серия DGX) се постараха тя да бъде нещо наистина стойностно, нали беше нещо ново, трябваше да се продава. Трябваше вътрешно да се конкурира с ниския и среден клас на PSR. 200-тицата беше нафрашкана със звуци (605, спрямо 400 и нещо за сегашната 230), ритми, демо песни и какво ли още не. Имаше много място за запис на собствени парчета вътре в нея и какво ли още не. Изобщо от Ямаха създадоха супер инструмент за цената си, даже нека се изразя така - много повече за цената, която се плаща. Усетиха се, обаче "гадовете" от Ямаха, че хората го купуват яко, вместо да плащат, а Ямаха като всяка една фирма си е профит организация и работи за печалба. От тогава всеки изминал модел от серията е все по-надолу с идеята, да не би да се минат. Който иска нещо качествено - да си ръси здраво джоба. DGX си беше среден клас инструмент, но сега много рязко го диферинцираха и отдалечиха от профи сегмента. Всяка нова версия на DGX е все по-рязко разграничена от "големите батковци". Полифонията не е мръднала с една йота за тези може би 8 години, от както е пусната на пазара. Блендите намаляват все повече, накрая сигурно ще ги оставят 128 + 128 GM2. DSP процесора си е същия, дизайна става все по-грозен. Абе - развалиха я. Не те разкандардиствам да я купуваш, напротив - тая много хубави спомени от моята DGX 200, за мен това е най-добрия избор за домашен иструмент, но ИМАЙ едно на ум, когато я купуваш!!! Също така имай предвид, че не става за подготовка за изпити в Консерваторията. Един колега беше писал по форума, че се подготвял и разчитал само на нея и накрая го скъсали на изпита, защото истинското пиано е много далече от усет от DGX-a, клавишите му са псевдо тежки. (при 5хх та и 6хх серия). 2хх винаги си е била с кибордна клавиатура - там разлика няма. Дано съм бил полезен, Митко
-
Млади момко Желясков, Модераторите твърдят, че не било хубаво да се пускат по 10 теми, касаещи един и същ проблем и аз съм твърдо съгласен с тях. Каквото имахме да кажем, го изчерпахме още в първата ти тема. Не знам какви са твойте очаквания и нагласи, но просто за 1000 лева няма как да купиш това, което искаш. Парите са изключително малко за качествен 88 клавишен инструмент, който да става за свирене в група и изобщо да излезеш на сцена с него. Парите са изключително малко дори за 2-ра ръка такъв. За събраните пари от теб, не може и не бива да имаш големи претенции. Да не говорим, че и избора в този ценови сегмент изобщо не е толкова голям. За 1000 лева може да вземеш нещо много орязано, което става само за свирене вкъщи. Не бих искал да те сугестирам, но това са реалностите. За 1800 лева бях гледал в www.dalavera.net 88 клавишна Ямаха Мотиф, който не си знаеше годините, но пък Ямаха Мотиф си е Ролс Ройс направо, ако ми позволиш сравнението. И 100 годишен да е, дядото още си го може и е ненадминат като екстри, и възможности в сравнение с всички свирки за по 1000 лева, дори нови. Моя съвет към теб е (самият аз постъпих така) отгладувай, събери пари и си купи нещо стойностно, което хем да си защити цената, хем да ти напълни душата. Да те радва всеки негов звук, всеки допир до него. Нещо, което може да използваш още 10 години и да е актуално. Тези пръчки за по 1000 лева не си струват инвестицията. Сменил съм 3 такива. Купуваш, даваш си парите, не му се радваш, звукът му е като на китайска електронна играчка. Само мъка, караш една година с него и вече мислиш за ново. Поздрави, Митко
-
Фалкон - DGX серията на Ямаха е на светлинни години от E323 и много по добра от въпросната споменатата PSR-ka, за която се двуумеше. Купувай я без да се замисляш - определено е чудесен избор. Имал съм 2 PSR-а и една DGX - за нея само хубави неща мога да кажа. Митко
-
Въпросният синт има 2 вградени колонки, които са тихи (хайде да кажа, изобщо не са силни), но пък силната им страна е, че изобщо не кривят. Дават много реалистичен и добър звук. Тези колонки биха ти стигнали да свириш у вас и най-много в някое читалище, където всички пазят тишина. За рок група според мен нито колонките са достатъчни, нито синта е правилен. Хубавото е, че има изводи за външни колони, така че не е фатално да се закупят колони в бъдещето, ако се налага. Митко
-
Възможно е ОС-а да не е прецакан, а да иска някоя конкретна версия, за да "стъпи" върху нея. При моя Корг (СТУДИО), за да се инсталира последна версия трябва да имаш някоя малко по-нова, а не най-дъртата. Демек - за да качиш най-новата, а имаш някоя сравнително стара OS, трябва да направиш 2 "скока" - първо върху старата слагаш малко по-нова и после върху малко по-новата слагаш последна възможна. Сега щом си успял да качиш 1.01 - опитай върху нея да сложиш 1.4 - може и да стане. Митко
-
За Корг М50 във форума е писано много - моля използвай търсачката ще намериш подобаващо инфо за него, колкото искаш. Сигурно само аз съм пуснал поне 5 топика с въпроси и отговори за него. Ако Екстрим е твоя окончателен избор - негов заместител е Корг М3, а не М50. Митко
-
Пиша втори пост по темата, защото явно не съм бил разбран. Смятам, че не е коректно да се сравняват М50 и РС3, защото са различни класове инструменти. Така само се бъркате в избора (а и без това много се терзаете, не си помагате с такова сравнение)- при директно сравняване винаги Курц РС3 ще бие М50 (80 битова полифония), защото Курца е най-малкото с 128 битова полифония - как няма да не звучи по-добре. То разликата е уховадна. Сравнявайте М3 с РС3, тогава ще видите, че Корга го мачка от всякъде. Свирил съм на М3 и на М50 в един и същи ден, през 40 минути времеви интервал, правил съм директно сравнение - разликата е огромна. И като клавиатура, и като звук и като възможности. Корг М50 е много добър инструмент, даже бих казал най-доброто нещо за парите си в този ценови клас - "бюджетен инструмент". Ако искате нещо безкомпромисно - изборът също е ясен - М3. (стига да ви е здрав джоба) Относно вашите желания за хубави звуци (оркестри, падове, синтове) ще ви светна, че по дефоулт Студио (Бащата на М3) идва с много хубави звуци (Много по хубави от тези на Ле/ТР да речем) и има възможност за добавяне на специални платки ЕХВ (бордове) които добавят умопотресаващи бленди. Те естествено се купуват отделно и това си е политика на компанията - всяко нещо струва пари. В Екстрим 70% от тези бленди са добавени фабрично (но не всички, не са глупави от Корг) - това е съществената разлика със Студиото. В първата версия на М3 - беше същата история - идва с хубави звуци, а за още по-хубави се кихаше допълнително. В втората му версия М3 ЕХТЕНДЕР нещо от Корг се отпуснаха и със сотфуерен ъпдейт добавиха по дефоулт новите звуци вътре. Хубавото на М50 е че е напълно препрограмируем и "яде" звуци от батко си М3 - е няма да звучат 1 към 1, като М3, но поне имаш огромна банка от звуково разнообразие. Който си вземе Корг, поради същата причина, няма да остане без солидно количество бленди. На Трик препоръчвам да си вземе едно Екстримче, ако има, ако няма Студио и да си щрака с пръсти. Един борд струва 100 лева - смешна цена за това, което дава. Кеф ти борд пиана, кеф ти падове, кеф ти денс, кеф ти оркестра, кеф ти стари аналогови синтове.... Купуваш само това, което ти трябва, защото те са 9 раздела. И вече с такъв борд никой не може да ти каже, че пианата на Корг били лоши.... Трик - мога да ти дам контакт на човек, който си продава Студиото за 2 000 лева, като подарява 2 или 3 борда по избор към него, ако си заинтересуван - Л-С. На колегата Меделин мога да дам свойте уверения, че М50 е наистина нещо много хубаво и в никой случай няма да си даде парите нахалост за него. Ако не му харесват някой от звуците на М 50, винаги може да експериментира и да зарежда други, докато намери това, което търси. Дано съм бил полезен, Митко
-
Има разлика в класа инструмент между М50 и PC3. Курца трябва да го мериш с М3 на Корг, а не с М 50. Относно М50 - пипал съм го в магазина на Икономов - имам "цели" 40 минути практика с него - много добър инструмент за парите си. Той е заместника на Тритон ЛЕ/ ТР - падовете и органите му "цепят мрака", полифонията му е 80 бита, което е доста над МО6 и над ЛЕ/ТР има 256 меги семпъл РОМ - също много добре, голям тач дисплей - (това дори първите Мотифи го нямат и новия PC3) който е изключително прост, лесен и интуитивен за работа. Пианата му хич не са лоши (много по-добри са от тези на ЛЕ/ТР). Също е много лек за класа си, което е плюс, ако ще го мъкнеш по репетиции и гигове. За апрежиторите му нищо не мога да ти кажа - аз лично не ги използвам - свиря с ето тези две ръце . За Курца PC3, както казах трябва да се мери с М3, но М3 го "мачка" от всякъде според мен. Митко