-
Мнения
21 -
Присъединил/а се
-
Последно посещение
Profile Information
-
Gender
Male
Contact Methods
-
Skype
cruent
Nizo's Achievements
Newbie (1/14)
4
Обществена Репутация
-
presly, ако имаш по-подробна и правилна информация, то може да я споделиш, ако не те мързи.
-
Здравей, мога да ти дам малко теория около усилвателите и озвучаването, което са си две различни неща. Значи историята е такава, че имаме захранване на усилвателя, като то определя мощността на усилвателя. Усилвателя отдава тази мощност на говорителя, а говорителя създава звуково налягане SPL. Мощността не винаги определя колко SPL имаме, защото има говорители с различна способност. SPL на говорителите варира от да речем 85dB на ват, до 95dB на ват. Т.е. има говорители които произвеждат повече звук за определена мощност. Тук има калкулатор: http://www.bgaudio.org От калкулатора виждаме, че ако говорителя е с чувствителност 85дб/ват, то за 100дб трябват 32 вата, а за 95дб/ват за нужни само 5,1 вата. Имайки предвид, че ползвате солари за да генерирате тока, то очевидно е много по-изгодно да ползвате говорители с по-голяма чувствителност, които генерират повече звук с по-малко ватове. Около усилвателите също има подобни съображения. Реално погледнато, един усилвател на 12V, може да отдаде еди колко си вата в 4 ома говорител или 8 ома говорител, според зависи каква схема ползва. Има схеми който разделят захранващото напрежение на 2, т.е. 6волта (oт 12 волта) генерират половината от вълната, а останалите 6 другата половина. Производителите често спекулират с тези цифри за да изкарат, че предлагат по-голяма мощност, но в музиката се работи с вълни (синусоиди), като при тях волтажа се дели на 1,4 и се смята по проста формула: Мощност = волтове * волтове/ омовете на говорителя ...т.е. за 6V на полувълна получаваме 6V/1,4 = 4,28V за синус. Мощност= 4,28 * 4,28 / 4 ома говорител = 4,6W T.e. прост усилвател с 12V захранване може да отдаде 4,6W музикална мощност на 4 ома говорител и около 2,3W за 8 ома. Има други схеми, които ползват целия волтаж за всяка полувълна, което ги прави по-ефективни. При тях вече имаме 12V / 1,4 = 8,6 ... мощност = 8,6 *8,6 / 4= 18,5W С прости думи, усилвател захранен на 12V в най-оптимистичния случай може да отдаде около 18W мощност. Вариант да се вдигне мощността е да се вдигне захранващото напрежение. Има такива устройства, подобни на тези инвертори които ползвате 12V->220V, те се наричат DC/DC boost converter. Например може да купиш това: http://www.ebay.com/itm/New-DC-DC-Boost-Converter-10V-32V-to-12V-60V-Step-Up-Power-Supply-Module-100W-/111687919495?hash=item1a011e6787:g:EegAAOSwstxVOvdK то позволява да вкараш 12V от акумулатор и да получиш волтаж от 12-60V на изхода му, което покрива множество усилвателни китове на пазара. С други думи това ти се явява захранването на усилвателя, като въпросното е писано като 100W, но реално е по-малко или изисква по-големи радиатори отколкото китайците слагат. Евтини са, което ще рече, че може и да вземеш 2 или повече за да няма недостиг. За усилвател бих ти препоръчал да ползваш усилвател клас D. Не ми се обяснява как работи, но общо взето това са усилватели с много голяма ефективност, която при вас е нужна. Например братята китайци предлагат това: http://www.aliexpress.com/item/TDA8950-120W-120W-Class-D-Amplifier-Board-High-Power-Amplifier-Board/2018041236.html?spm=2114.30010308.3.1.svP2eA&ws_ab_test=searchweb201556_2,searchweb201644_2_505_506_503_504_502_10001_10002_10016_10017_10010_10005_10011_10006_10003_10004_10009_10008,searchweb201560_8,searchweb1451318400_-1,searchweb1451318411_6451&btsid=9b5bc585-9237-4d82-becb-3ec39edf7625 ... усилвател клас D, 2 х 120W. Тук пак идваме на проблема с ватовете. Реалната мощност на този усилвател е около 2х60W реални, музикални, което всъщност е много, особенно ако се комбинира с говорители с повече децибели на ват. 2х60 вата обаче изисква по-мощно захранване или с други думи, трябва да вземеш 2 захранващи модула! По-документация, захранването е + - 35волта, като това означава, че ти трябват 2 захранващи модула.Единия ще дава +35, другия -35. Сметката 2 модула захранващи 10 долара (18лева) + усилвател 17 евро (34лв) = 52 лева за усилвател 2х60W. Естествено, че имаш и други разходи като букси, кабели и кутия с което да речем отиваме на 70лв. Схемата може да работи и в моно режим, което е 120W. Сега за говорителя. Обикновенно професионалните говорители имат високи децибели за ват. Ето тук например най-евтиния говорител над 10 инча е този: http://nalbantovmusic.com/%D0%9E%D0%B7%D0%B2%D1%83%D1%87%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5/%D0%93%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B8-%D0%B8-%D1%80%D0%B5%D0%B7%D0%B5%D1%80%D0%B2%D0%BD%D0%B8-%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B8/fane-sovereign-15-250?sort=p.price&order=ASC излъчва 97дб/ват, което е доста добре. Ако следваме формулата дотук, то ако му пуснеш 120W реална музикална мощност, то получаваме от калкулатора за SPL = 117.79дб. На един метър ще има 117дб, което може да оглуши човек. Ако вземеш такъв говорител и му направиш кутия + високочестотен, то да речем, че за говорителя ще идат към 250лв.+ 50лв усилвател = 300лв. за сериозна озвучителна система. Нека разгледаме и какво ти предлагат Roland: http://www.roland.com/products/ba-55/specifications/ Виждаме 20W, които дават 108дБ SPL. Тук е добре да обясня и друго нещо за тези децибели. За да се вдигне SPL с 3дб е нужна двойна мощност (дано не греша тук, но май така беше). Значи ако купиш 2 такива системи, ще си на 111дб. За да идеш на 114дб, трябва да удвоиш пак т.е. 4 системи. За да стигнеш до 117dB, трябва да умножиш пак ... т.е. да купиш 8 системи Roland за да озвучиш както тази система която аз ти сметнах. Относно Alesis-a, проверих на сайта им ... никъде не пише какъв SPL има системата, но тези 100W обявени не отговарят на други сайтове в които пише 16W. Нарочно ти давам този обзор, за да разбереш какво купуваш и кое какво може и колко струва минимум. Като цяло май се очертава, че е много важно колко децибела излъчва говорителя за всеки ват. Например този говорител гледам: http://nalbantovmusic.com/%D0%9E%D0%B7%D0%B2%D1%83%D1%87%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5/%D0%93%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B8-%D0%B8-%D1%80%D0%B5%D0%B7%D0%B5%D1%80%D0%B2%D0%BD%D0%B8-%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B8/eminence-kappa-15a?sort=p.price&order=ASC 100,5db/ват !!! Това ще рече, че този говорител ще свири колкото Roland системата с 6 вата, а ще достигне системата която ти сметнах с 50W, a не със 120. Айде заключение, че много дълго стана. За теб е най-изгодно да ползваш усилвател клас D, който има голяма ефективност, което ще рече, че повечето от енергията която му даваш се превръща в звук. Това го комбинираш с говорител, който има много децибели на ват, т.е. и той е много ефективен в превръщането на енергия в звук. Ако сглобиш такъв усилвател с модули и вземеш въпросния говорител на 100,5db/ват, то практически получаваш звук, като от 16 системи Roland.
-
Tapco, са клон на Mackie за по бюджетни монитори. Предполагам стават.
-
lucke, намери някоя Andromeda за 1000лв. и ми я продай за 2000лв. Вземаш 1000лв. за нищо работа, а и после ще може да разправяш какъв балък си намерил в българското интернет пространство!
-
lucke, моделите които си дал за пример са стари, но държат високи цени. Къде си ги видял за без пари? Дай да видим. ARP Odyssey -> 2300 лири Roland Jupiter 8 -> 5700 лири Oberheim OB-Xa 8voice -> 1600 лири ... лирата в момента е 2,34лв. Въобще аз доколкото съм търсил, всички аналогови синтове държат високи цени, независимо стари или нови.
-
@asek Аз вече купих Yamaha AN1x. Ползвам го известно време. Определено е добър MIDI контролер -> 61 клавиша с афтър тъч, 8 врътки, X/Z ribbon, MOD WHEEL, PITCH BEND. Около синтеза нещата са малко странни. Синтезатора е способен на доста голяма гама от звуци, но начина на синтез е леко нетрадиционен. Примерно LFO имат повече форми от осцилаторите. Идеята е сложно LFO да модулира прости осцилатори. Малко дървено като идея, но пък с интересни резултати на практика. Звученето на този синтезатор е много меко и контролирано. Пробвах какво ли не за да изкарам тъмната му страна, но не бих казал, че имам особен успех. Не е точно това което искам от един синтезатор, но пък определено съм доволен от възможностите му за цената която платих. Запознат съм със Studio Electronics ... хубави синтезатори, но скъпички. Може би ще си взема и някакъв аналогов от рода на тези MFB, които los vlados предложи. Намерих още една фирма Analgue Solutions, която предлага някои интересни неща. Най-интригуващ заместник на Andromeda ми се струва JomoX SunSyn, който обаче за момента не е наличен на пазара.
-
miro2bg, много неща изгледах и нещо не успях да се надъхам. Andromeda търсих много време, но общо взето не успях да намеря за под 5000лв. Най-ниско се продават за $3500, като това въобще не е крайната цена. Доставката е скъпа. Продавачите искат застраховка. Българските митници искат 20% мито. Нищо не ми гарантира, че бройката която ще получа ще е читава ... по-скоро обратното. Кой би желал да продаде Andromeda-та си? Най-вероятно някой който не е доволен от бройката си. Плюс това в нета има много хора с повредени Andromed-и. Бъгави оцилатори, изгорели осцилатори, лош тунинг, замръзвания, шумящи потенциометри и т.н. Всичко някак си много се насъбра и се отказах от "Мерцедеса" Писна ми да търся и да ровя за синтезатори. Кой не иска да праща в BG, кой сложил 200 лири транспорт, кой пуснал синтезатора счупен отвсякъде, въобще някаква пълна лудница. В българското интернет пространство главно се продават клавири с ориенталска, кръчмарска насоченост. Ето обаче, че ми предложиха Yamaha AN1x. Не бях чувал за него, но още първото нещо което чух ми хареса. Видях демота и синтезатора все повече започна да ми харесва. Цената ... ниска. Има z/x ribbon контролер. Поразрових още и открих, че AN1X има PC едитор, което рязко наклони везната към него. Изтеглих ръководството и какво да видя. 1 пач съдържа 2 звука, който могат да морфират помежду си. Ефекти ... освен няколко вида reverb и delay, има още compressor, phaser, overdrive, distortion, flanger, chorus и още няколко други които незнам какво правят. Най-хубавото нещо за мен са 4 free form envelop-a, който може да ги рисуваш в едитора и да ги вържеш към почти всеки важен параметър!!! Ето тук бях вече лапнал въдицата и като за връх на тортата тия envelop-и могат да се луупват по няколко начина. Незнам, аз съм доволен, че намерих нещо подобно и то в България. От друга страна ако счетем, че съм отделил 5000лв, то след Yamahata ми остават 4400лв. С тях мога да купя почти всичко за което сме говорили в темата. Въпроса е дали си струва?
-
Пуснах обява във форума и ми предложиха Yamaha AN1X, която купих. Утре пристига. Мисля, че е добре като за първи синтезатор. adamjones, аз не казвам, че има някакъв проблем с VST-тата. Има много и всякакви, но виж тази Yamaha която купих: ...чуй резонанса на филтъра на 2:30 ... въобще чуй звука като цяло. VST-тата нямат такъв звук според мен.
-
MIDI изпраща прости съобщения от рода на няколко байта. 1 байт е 8 бита. 8 бита означава поредица от нули и единици (примерно 00101011). Такава поредица в десетична бройна система може да кодира максимум 255 в десетична система (256 числа като включим 0). Тъй като не е удобно да се пишат нули и единици се ползва съкратен запис в 16-ична бройна система. Цифрите в десетичната са само 10 и поради този факт се ползват букви от A до F, като цифри в 16-тичната система. А е 10, B-11, ... F-15. С други думи 11111111 се записва като 255 в десетична бройна система и като FF в 16-тична. Да се върнем на въпроса. По всеки кабел може да се предаде информация, но въпроса е дали устройствата които свързва, могат да разберат правилно тази информация. Този "договор" за комуникация между устройства се нарича протокол. По принцип MIDI протокола не е с цел пренос на файлове ... т.е. за да може да вкарваш звуци в клавира, трябва клавира и компютъра да ползват MIDI кабела по нетрадиционен начин. В MIDI протокола има SysEx команда която стартира низ от байтове с неограничен брой, която служи за именно такива нетрадиционни употреби, но това въобще не означава, че твоя клавир поддържа пренос на файлове. Кабела на който се надяваш, няма да помогне с нищо! Не го купувай.
-
Аз също съм търсил драйвери за подобна карта и то много отдавна. Още тогава нямаше и май няма да има. stomanow, aз също бих ти препоръчал да си вземеш нещо ново. Технологиите доста се подобриха, спрямо времето на тaзи Creative. Лично аз съм фен на Native Instruments. Не казвам, че свирят по-добре от другите, защото най-вероятно не е така. Всички ползват еднакви чипове, но Native Instruments правят много солидни изделия. Примерно моята е алуминиева, което не само я прави здрава и лека, но и изолира външни смущения. Потенциометрите се движат гладко, но твърдостта им не позволява да ги врътнеш случайно. Конекторите са здрави с пластини и пружини ... няма начин да се счупят. Превключвателите също са издържливи и са направени така, че като въртиш копче да не може да ги превключиш случайно. Личи си, че някой здраво е мислил по дизайна и и резултата е един хубав продукт. Успех.
-
@miro2bg Номера е да слушаш, а не да гледаш. Ти ако имаш Radias, би ли споделил плюсове и минуси? @asek Слушах го и Voyager-а, но да ти кажа единственото демо което що годе ми хареса е на XL версията, където може да route-ваш разни сигнали. @adamjones Мисля, че ще се съгласиш ако кажа, че всеки синт звучи различно. Лично на мен в софтуерните синтове ми липсва остротата и динамиката на звука. Според мен един хардуерен синт се чува повече с по-малко децибели, което ще рече, че по-лесно се вписва в даден микс от звуци. Доколкото съм забелязал, звуците от хардуерните синтезатори не пречат толкова на другите звуци, дори честотните им ленти да се бият. Както и да е ... навлязохме в друга тема. Иначе аз като периферия съм супер доволен (звукова, усилвател, тонколони). Споделям, защото вярвам има любопитни: Звукова: Native Instruments Audio Kontrol 1 Усилвател: Dual CV5670 Тонколони/Монитори: Event Studio Precision 8 Звука на тия тонколони е убийствен. Силно ги препоръчвам. Баса им слиза смело до към 30Hz. Стерео картината е точна. Поразителен детайл. Мощността им е като за срутване на блокове (2x280W). Това не е преувеличено, в активната им версия има 4 чипа LM3886, които вадят по около 70W ... т.е. 210W басов и 70W високи. Това е успокояващо, защото дори усилвателя да клипва здраво, тонколоните ще оцелеят. Като цяло май намерих синта който ще купя и той е ... KORG MS2000. Виртуално аналогов, но пък звучи точно така както на мен ми харесва. Остро, чисто, агресивно. Лично на мен ми звучи адски добре и има точно това, което ми липсва в софтуерните синтове. Ето и демота: http://www.synthmania.com/ms2000.htm - демота и пачове на mp3 http://www.youtube.c...h?v=_Ok6rRo8Q6A - демо с добро качество - демо с добро качество - странни звуци и шумовеhttp://www.gpeters.com/tracks/youtube7/Synth%20Jam%20June%202011%20Geoff%20Peters.mp3 - аудио от експерименти с Korg-a Kакво ще кажете?
-
Не ме кефят Moog. Не казвам, че са лоши или нещо от сорта, но просто Moog звученето не е това което искам. В последно време прегледах сума ти демота в youtube и ще се отнася до Moog, бих казал, че са едни от най-скучните синтезатори. Може би самите хора, които представят синта, не го тестват в дълбочина.
-
@asek Нямаш представа колко си прав. Опитаха се да ме метнат с тези $1400. Синтезатор няма, но пък и пари не съм давал. За добро или лошо откакто чух и видях какво може Andromeda-та, всичко останало ми се струва недостойно да си дам парите. Дано изскочи някоя по-добра оферта, че не ми се дават повече от 5000 за синтезатор.
-
@3232 Преслушай демото което постнах отгоре и ми кажи, кой софтуерен синт може да изкара такъв звук? Пробвай да пресъздадеш някой от звуците и ще се убедиш сам, че хардуера превъзхожда софтуера.
-
Здравейте отново. Съжалявам, че не писах по темата тия дни. Значи, след още ровене и човъркане в нета стигнах до извода, че искам напълно аналогов синтезатор. Попаднах на Alesis Andromeda A6. Този синтезатор определено е голямо животно, може да го чекнете в youtube. Вдъхновен от звуците му, реших да го купя. За мое щастие успях да спазаря неизползвана бройка за $1400, което си е супер цена за инструмент от този сорт. Когато пристигне ще споделя още впечатления. Ето едно демо: