-
Мнения
101 -
Присъединил/а се
-
Последно посещение
Относно kiik
- Рожден ден 10/01/1977
Previous Fields
-
Инструмент
китара
Profile Information
-
Gender
Male
kiik's Achievements
Newbie (1/14)
7
Обществена Репутация
-
А сега махни солото да чуем само музичката отдолу, за да анализираме дали е в Сол и защо е в Сол
-
Аре стига де, това вече е спам всеки втори пост да е колко задължителна е теорията - някой някъде да е намеквал дори, че не е нужна !? И за да не съм спамер и аз като повтарям едни и същи въпроси, радвам се че още някой зададе интересен въпрос: Адски съм любопитен да чуя смислен отговор.
-
Ако тези две изречения са верни, то до голяма степен отговарят на въпроса, който ме мъчи. Но от него следва - след като рифовете са "странни и интересни", то грамотен солокитарист, който смята да твори отгоре все пак трябва върху нещо да се базира......или и той свири "странни и интересни" неща без да държи под око определена тоналност? Ако не говорим за тоналност на рифове, то как се постига съзвучие на солото с такъв "безтонален" риф?
-
Горе-долу нещо подобно като отговор търсех. Но имах притеснение да го форумулирам смело по този начин Тоест чета теория, слушам и музика, но си задавах въпроса може ли аджеба музикален фрагмент, който звучи добре не само на автора си, т.е. харесва се от хора, да не бъде в никаква тоналност? Затова давах все пример с метълски рифове. Щото един заплетен риф върви го разбери в каква тоналност е. И както си четях кротко теория се питах аз ли не мога да го определя, щото не разбирам или просто има вариант и да не е в някаква определена тоналност. Но пък тогава на кой физичен, математически или музикален закон се подчинява точно тази подредба от shred-нати ноти, та звучи добре на слушателя? Тоест ако човека, който цитирам е прав, такъв отговор донякъде ме задоволява. Ама не щото е най-лесно да си кажа, че няма никакви правила и да щракна пръсти и да не се занимавам. Някак досадно стана обаче да се повтаря във всеки пост за ходенето на учител и за ползата от теорията. Някой да го е оспорвал това? Имам предизвикателство към следващия, който смята да го повтори пак: Хайде ти (който и да си), след като си навътре в теорията или пък след като имаш учител, който да питаш, кажи еднозначно тоналността на основните рифове в This Was My Life на Megadeth?
-
Всичко това от "академичното изказване" го знам много добре. Чел съм го, осмислил съм го. Никога не е имало дилема трябва или не трябва да се чете теория - очевидно трябва, не знам защо го коментирате това изобщо. Иронията беше неуместна. Въпросите, които ми възникват са от съвсем друго естество, но да не се повтарям....
-
Налага се да повтарям един и същи въпрос, тъй като и отговорите са предимно едни и същи - върви и чети материали. Ми нали аз оттам идвам - седях и четох, търсих и рових в "повече от един източник" и когато зациклих на нещо практическо дойдох и попитах. Фразата "ако се придържате към тоновете от тази тоналност няма как да извирите нещо грешно" я чух/прочетох в почти всички източници. Само дето там третират като даденост в коя тоналност се свири отдолу, а тук за една 3-акордова песен изписахте 3 страници спор докато се изясните Ре ли е, Ла ли е. И кой е точно тоя източник дето казва как се свирят сола върху "размазани метълски рифове"? Спокойно, нямам амбиции да въртя сола, нито мисля, че може да стане с 2 прочитания на теория от различни източници. Да си наема учител само за да му задам 3-те въпроса, които ме вълнуват не е оферта. Но пак се потвърждава стария афоризъм, че като зададеш въпрос в български форум половината коментари ще са колко си тъп и върви чети другаде, па тогава питай. Все едно ако си го прочел и ти е ясно ще има смисъл да питаш изобщо форумните корифеи....
-
Последния пост мяза на тролски. Въпроса си е съвсем сериозен.
-
Добре де, аз в крайна сметка може да съм твърде тъп и немузикален и да не вдявам гамите, акордите и т.н. Обаче се чудя следното - как солокитарист върти сола върхи риф, който не знаем в каква тоналност е (ако изобщо е в някаква тоналност)? Нали във всяка книжка казват, че като ти кажат в каква тоналност си и циклиш отгоре скали и пентатоники без шанс да сбъркаш най-общо казано. Тук на една проста песньовка на Нирвана от 4-5 акорда се породиха спорове и несигурност за тоналността, а какво остава за риф в траш песен. Все пак там солата не са само виене и ръчка. Нарочно все давам пример с траш, защото рифовете откъм тоналност са по-заплетени
-
Тук някъде ми се пречупва ентусиазма всеки път. Много пъти съм почвал пълен с желание да задълбая малко повече в теорията, да си обясня някой неща по-добре. Почвам да чета, гледам и слушам материали, но винаги като искам да проверя нещо научено с конкретен пример в някоя песен и не се получи и зациклям. Някой горе посъветва някакъв пореден материал, където "всичко е обяснено от самото начало", само че те общо взето всички материали са такива - всичко е обяснено добре и прегледно. Ноти, скали, гами, суха теория. Аз горе-долу ги знам как са що са, разбирам и логиката, по която са построени, но връзката между теория и практика никъде не я виждам. Просто не я виждам. А това исках - някой някъде да хване конкретна песен и да я разнищи кое защо е така логически. Все пак музиката е чувство, но си следва и определена логика. И не успявам и се отказвам, това е Man who sold the world - Nirvana - Ла мажор? Фа ?
-
Дреме ми с каква китара свири, седя и нотите гледам даже и ако можех с ушичките да го хвана логиката, нямаше да питам Отговора ти е по-ламерски от въпроса ми даже
-
Е точно в момента съм на етап "осмисляне". И не случайно давам примери с траша, не щото е пример за някаква особена виртуозност, а щото действително ме обърква противоречието "няма как да се появи акорд от друга тоналност" с почти хроматичните рифове. С риск да съм досаден, нека отново попитам - как точно в Мастер-а става ясно, че първите рифове са в Ми-минор? Правилно отбеляза някой - настройката е Ми-минор, но рифа по какво разбрахте, че е Ми-минорен, нищо общо с гамата няма
-
Е по какво се познава? Точно тия рифове в началото кажи речи изреждат почти всичките ноти хроматично. Всеки траш риф ли ще е в ми тогава заради жуленето по свободната Ми между всичките други
-
Гледам разни клипчета с обяснения по темата и общо взето мотото е "като определите и знаете в каква тоналност е дадена песен (или предполагам част от нея), можете да отгатнете кои са възможните акорди", т.е. сигурно е че други няма да се появят. Примерно До мажор, Ла минор, еди кво си - съответни акорди и т.н. Това ми звучи логично и да кажем вярно ако песента е някоя с 4 акорда и някое соло върху тях, базирано върху тези акорди и тоналност. Хубаво обаче каква е тоналността на някой траш-риф, който включва кажи-речи безогледно всичките ноти по 5-та и 6-та струна? Каква е тоналността на началото на Master of Puppets? Или на This Was My Life на Мегадет? Или някой заплетен риф на Kreator? ОЧевидно не съм корифей в музиката, но въпроса ми се струва логичен. Чета и навлизам полека, но ето тоя въпрос на пример ме гложде много
-
Аз от един въпрос във форум естествено че няма да изуча музиката, нито пък ми е минавало през ум. Но можеше някой да отговори дори съвсем повърхностно с 2 изречения. Така и така няколко изречения бяха написани...
-
Ми четох, слушах, гледах и не разбрах. Тоест някои неща разбрах, но това дето питам явно е толкова базово, че не виждам къде го и казват....