Angleina,
в такъв случай - на певица, която явно още търси да учи, може би казано по инерция от теб, но както и да е - предлагам ти да проследиш певческата кариера на james Meynard Keenan (за по-кратко: вокалът на Tool, A Perfect Circle и Puscifier). Само да ти кажа, че за мен това е гениален певец. И да, не е джаз-ориентиран, ако това ще генерализира избора ти, но съм чувал от "класни" певци с квартално значение и дипломирани в Консерви, да се изказват колко фалшиво пеел, как една мелодична фраза като хората не можел да държи в тоналност. Е, такива... но айде, няма нужда.
От този вокалист може да се научи много повече за емоцията на пеенето и техническите аспекти просто ще се явят като спомагателни, за да не припаднеш на сцената, щото не си си поемал въздух в продължение на няколко по-емоционални фрази. Пеенето не се измерва в тренирана диафрагма, диапазон или способността да се конкурираш с Melodyne и compression, sustain и т.н.. нали за тва сме хора - заради емоциите.
Да, вероятно джаза, като едва ли не върховия стил на вокално-инструменталното музициране и изпълнение, не винаги е съпроводен с такива емоционални граници на певческото изразяване, но все пак нали за тва се води джаз, а не алтернативен метъл. Нека спрем да спорим кой е по-добър: Meshuggah (които нямат един свестен ритъм в 4/4, макар че цялото им творчество е имено в такъв метрум) или AC/DC, които 40 г. свирят само в прав такт. Или Malmsteen ли е по-наситен с тонове, съответно по-дбър или BB King, който свири 3-4 тона 50 г..
Музика, тва е.