Jump to content
Българският форум за музиканти

Short Scale Basses


blr

Recommended Posts

Не съм съгласен. Късата мензура не е предназначена за конкретна възраст, а за хора с вкус към определен вид звук. Не е подходяща например за по-ниски настройки или пък ако търсиш бесен фюжън звук с искрящи високи и атака като на пиано, но е екстра, ако имаш вкус към по-ретро звучене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за децата беше шега, прекалено буквално ме разбираш.

Главният пробем на късата мензура са отпуснатите струни. Колкото и дебели да сложиш си остава проблем, който влияе на звука, неизбежно е.

Аз самият съм с не особено дълги пръсти (B major от втора позиция винаги ми е било мъка :D ), но късата мензура не е решение.

 

Що се отнася до "ретро" звученето, не виждам никаква връзка, при положение, че първият ел. бас е бил с 34" мензура.

Редактирано от blr
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай, но не съм разбрал, че се шегуваш от лаконичното ти изявление по-долу.

 

Отпуснатите струни имат пряка връзка с тембъра на инструмента. Дали това е "проблем", както ти го наричаш или манна небесна е въпрос на лична гледна точка. Например не един и двама известни музиканти сменят струни, само ако скъсат някоя и то с нежелание. За други пък свиренето със стари струни е ужасно преживяване. Всяка една от страните е права за себе си и с мензурата, удобството и звука положението е подобно, според мен.

 

Първият електрически бас не е бил с 34 инчова мензура, но това е извън темата в момента. Използвах определението "ретро" като противоположност на т.нар. piano like tone - модерен звук с ясни високи, стегната атака, директен, бърз и със стабилно и дълго отзвучаване. Ако това е едната крайност, а в другата е къс, топъл тон с по-малко високи хармоници и дълбок бас, но с изразени ниски среди, то съм на мнение, че късата мензура е близко до последно описаното звучене.

 

За финал - за студийна работа бас китарите с къса мензура винаги са имали малко, но запазено място, без това да има нещо общо с ретро-манията, която тресе масовия потребител в последните години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако това е едната крайност, а в другата е къс, топъл тон с по-малко високи хармоници и дълбок бас, но с изразени ниски среди, то съм на мнение, че късата мензура е близко до последно описаното звучене.

 

Това което описваш, в моята глава звучи като бас с класическа конструкция/електроника (think Precision) с гладки струни. Продължавам да не разбирам какво общо има дължината на грифа с цялата тази работа.

Ако вземеш някой супер-дупер, ултра мега активен бас с 34" мензура, сложиш му, например Rotosound RS66 и го строиш с цял тон надолу дали ще извади "къс, топъл тон с по-малко високи хармоници и дълбок бас, но с изразени ниски среди" Според мен-не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти целият Крийм е с Gibson EB-3 - http://www.jackbruce.com/newpics/eb3.jpg, който е с мензура 30.5".

Говоря за '67-'69 (а 66-та е с бас сикс на Фендер, който освен с къса мензура е и с тънки струни...).

 

Не ми се търси за точни дати и изпълнители, но голяма част от рока по онова време е записвана с басове с къси мензури.

 

Късата мензура си има своя чар и е незаменима в някои случаи, но може би ни трябва отделна тема за това.

Редактирано от ...taka li e? - a taka.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

blr, не съм казвал, че всеки стар бас звучи без високи, с къс тон и т.н.

 

Твърдя, че дължината на мензурата влияе на тона по описания от мен начин и е определяща за звука в не по-малка степен от избора на струни, материалът и конструкцията на инструмента, адаптерите и т.н.

Темата се отклони твърде много. Нека ако има нужда продължим обсъждането в нова тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свирил съм доста на седемдесетарски Мустанг. Мензурата му е 30". Много приятен инструмент, с мек и благ тон. Няма дълбоки ниски, нито ясно изразени високи. Леко скопен пресижън.

Според мен късата мензура при баса означава компромис с тона за сметка на следните неща:

1. По-удобен е когато пръстите на басиста са малки.

2. По-удобен е когато басистът е нисък (и ръцете му са къси)

3. По-удобен е когато басистът е суетен (колкото по-малка е китарата в ръцете ти, толкова рамената изглеждат по-широки - оптическа измама).

34" мензура също е компромис -по-голяма мензура - по-дълбок тон. Колегата Chobbi да каже как звучи Си на 37".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.