ludio klavirist Публикувано Януари 13, 2008 Публикувано Януари 13, 2008 Здравейте! Някой би ли ми услужил или опътил ком ноти на "Да те жадувам" и "Сбогом" на Сигнал ? Много искам да ги извадя за себе си... уви нямам време да седна и да ги вадя по слух... Благодаря предварително! Цитирай
Sandman Отговорено Януари 13, 2008 Отговорено Януари 13, 2008 Ноти няма кой да ти даде, защото такива няма, освен ако някой не седне да се занимава и да ти ги нотира, но се съмнявам. Аз мога да ти дам акордите на хармонията, а ти останалото да го доизвадиш. Сбогом Интро Dm C Bb Dm C Am7 Куплет Dm Gm C F F Em Dm Gm Am Dm(на втория куплет без Dm) Припев Dm Gm C F A Dm Gm C A Да те жадувам Интро Dm Am Dm Am Bb F Gm A Куплет Dm F Dm Am Bb F Gm A Припев Gm A Gm Dm A Dm Gm C F Gm Bb E A Ако се затрудняваш с това как се изсвирват акордите - ще ти ги напиша кой акорд кои тонове е. Мелодията и на двете парчета едва ли би те затруднила Надявам се да съм ти бил полезен. ПП: Възможно е да съм допуснал някакви грешки, но просто ги писах по памет. Утре ще ги проверя дали са вярни. Цитирай
ludio klavirist Отговорено Януари 18, 2008 Автор Отговорено Януари 18, 2008 Мерси за отговора Цитирай
Ивелин Отговорено Януари 18, 2008 Отговорено Януари 18, 2008 (Редактирано) Да те жадувам Припев Gm, A, Gm, Dm ... Има един фундаментален акорд, с които не съм съгласен... Да те жадувам Припев Gm, A/G, Gm, Dm ... (Ако на някой не му е ясно - това е Ла мажор със Сол в баса.) Но както се казва - не дръжте на тези неща! Редактирано Януари 18, 2008 от Ивелин Цитирай
Sandman Отговорено Януари 19, 2008 Отговорено Януари 19, 2008 При А7 сол не е в баса. Но по принцип може да се приеме и като А7 Цитирай
Ивелин Отговорено Януари 26, 2008 Отговорено Януари 26, 2008 Това е третото обръщение на септакорда, което се нарича "секундакорд". Но в песента имаме аранжимент и хармонията свири A dur, а бас китарата G... Има разлика! Цитирай
Steppenwolf Отговорено Януари 26, 2008 Отговорено Януари 26, 2008 Обикновено в поп и рок музиката след наклонената черта е акордовият тон, който е в бас, и така се индицира обръщение. Но по същия начин (предимно джазово) могат да се означат хибриди и полиакорди. А авторът нека занапред избира по-внимателно раздела. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Януари 26, 2008 Отговорено Януари 26, 2008 (Редактирано) Преди доста време имаше тема за "Да те жадувам аз", но явно няма кой да търси, и трябва всеки път да си пишем за упражнение. http://forum.muzikant.org/index.php?showtopic=27974 Обърнете внимание на забележката накрая, че акорда не е Amaj7, a e A7!!!!! Обърнете внимание и на аранжимента - не всички акорди от написаните, звучат добре, когато се изсвирят пълни - чуите как е изсвирено в песента!!! Редактирано Януари 26, 2008 от Evtim Djerekarov Цитирай
Steppenwolf Отговорено Януари 26, 2008 Отговорено Януари 26, 2008 Мисля, че е най-добре не само да се слуша, но и да се анализира: като се има предвид тоналността и функцията на акорда, най-стандартно е да е А7 - обикновен доминантов септакорд. Така Amaj7 би бил алтерован и човек ще има едно наум - рядкост, още повече в подобен род музика. Диатоничен би бил при модална хармония от лидийски лад. Цитирай
Ивелин Отговорено Януари 27, 2008 Отговорено Януари 27, 2008 (Редактирано) Само не ми стана ясно как решихте, че A има нещо общо с Аmaj7 в случая? В джаз хармонията A може да е Amaj7, но в поп музиката A = A dur (тризвучие в най-"християнски" вид) В случая имаме A dur (без никакви седмици) със Сол в Баса. В музиката нещата могат да се погледнат/анализират по няколко начина, но в този е уместен, защото ако забелязвате акордите са: (Gm), (A/G), (Gm) (т.е. Баса стои на Сол през цялото време - само хармонията се сменя от g moll в A dur и обратно в g moll). Това в музиката се нарича оргел пункт - баса "лежи", а хармонията се променя. Редактирано Януари 27, 2008 от Ивелин Цитирай
Steppenwolf Отговорено Януари 27, 2008 Отговорено Януари 27, 2008 Да, заради лежащия бас, анализ като оргелпункт (pedal point) е удобен, който прави и A7 в 3-то обр, както бе казано. Забавното в теорията е именно поглеждането от различни точки. Всъщност, песента я нямам и май е време да я намеря и преслушам по-внимателно. Но нека уточним как ще пишем - maj и min или dur и moll. Защото, ако ще е второто, знаеш, че там и системата за означаване на тоновете е малко по-различна (B и H), а и под паралелна тоналност се разбира обратното на това, което американците и англичаните разбират - до мажор и до минор са паралелни, докато у нас, в Русия, Германия и др. се водят едноименни. В момента системата е леко мелез. П.П.: А, имал съм я бе. Цитирай
Ивелин Отговорено Януари 27, 2008 Отговорено Януари 27, 2008 Не знам как ще пишем, но важното е да се разбираме! Аз ползвам това: B = си (не използвам H) Bb = си бемол maj за мажор m за минор dur и moll също не ползвам по принцип, но в този случай исках да натъртя това, че говоря за тризвучие, без да оставям вратички за 7, 9, 11 и 13 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.