AXE Публикувано Февруари 28, 2005 Публикувано Февруари 28, 2005 Абе гледах една реклама в Guitar World() и реших да пусна тая тема. Първо обаче ще обясня какво е perfect pitch за тези които не знаят. Значи това е възможността да определиш даден тон без да го съотнасяш към друг. Т.е. изсвирват ти примерно сол и без да ти свирят друг тон ти го определяш че е сол. Спорен е въпроса дали въпросната възможност може да се развива или е просто дарба. За разлика от така нарачената relative pitch, което чисто и просто е възможността да определяш интервали - изсвирват ти сол, след това ти изсвирват някакъв сравнителен тон (който ти е известен) и ти като си определиш интервала можеш да определиш и кой е бил първия тон(или обратното). Relative Pitch доказано може да се развива и усъвършенства. Та реших да пусна тази тема, понеже рекламата гласеше общо взето, че с няколко диска (общо към 8), на цена $130, за нула време ще се научиш да разпознаваш отделните тонове (perfect pitch). При това ти дават 40 дни гаранция, в които можеш да им върнеш дисковете. По принцип не вярвам на подобни реклами, но тази гаранция ме накара да се усъмня :think: Мисля че бях чел някъде в нета че тия дискове били шит, ама не помня :wall: Вие какво мислите? Цитирай
Fenix Отговорено Февруари 28, 2005 Отговорено Февруари 28, 2005 Хмм. Че то аз не разбирам от интервали, но различавам Ми от всеки друг тон много лесно. В смисъл, че като изсвири някой едно Ми без нищо друго и мога да кажа че е изсвирил Ми. Макар че според мен това се дължи на факта че свиря от ми и съм "свикнал" с него. Това не бачка за други тонове освен Ми, Ми бемол и Ре. Не вярвам чак да съм надарен, особено като се има предвид че ми е адски трудно да вадя песни. Но ниските Ми-та ги познавам... Ба' странното нещо сега като се позамислих и съм Цитирай
AXE Отговорено Февруари 28, 2005 Автор Отговорено Февруари 28, 2005 Предполагам имаш потенциал да развиеш perfect pitch...ако е възможно де Да добавя малко инфо. Известни музиканти които са имали/имат въпросната дарба са Бах, Моцарт, Лист и Ингуи Малмстийн. А зарибявките от онази реклама можете да скивате на www.perfectpitch.com Цитирай
MDFk Отговорено Февруари 28, 2005 Отговорено Февруари 28, 2005 Звучи интересно..но колко е достоверно е друга работа,т.е,АХЕ,имаш право да се съмняваш дълбоко.Според мен такъв "Абсолютен слух",както го наричаше даскала ми по музика в училище, добива с години слушане,експериментиране и свирене(и пеене,май),и дори и да правиш тези неща,определено шанса да успееш наистина е малък.А сега да са го направили че за 40 дни да имаш прогрес?Никак не ми се вярва. За мене си - и аз като тебе,Феникс,разпознавам някои (ми,сол,пренастроени в ми бемол,ре)тонове на 6та струна,ниско Си в доста случаи разпознавам веднага(ла и ла бемол съответно).Бих казал че ми е лесно да разпознавам интервали,но в доста случаи трябва да имам отправна точка..пробвам тук-там,ако нещо не звучи,просто защото не знам гами и тоналности... Цитирай
AXE Отговорено Февруари 28, 2005 Автор Отговорено Февруари 28, 2005 Като се говори за пърфект питч (по правилното му име би било absolute judgement of tone...) се казва че просто се научаваш да чуваш цвета на тона. Като ти изсвирят до, независимо от коя октава, и ти си го чуваш просто като до. Както като видиш нещо синьо, няма нужда да гледаш нещо бяло за да му определиш цвета Де да беше така лесно и с тоновете Цитирай
MDFk Отговорено Февруари 28, 2005 Отговорено Февруари 28, 2005 Аха .Аз май съм чел нещо което го няма . Това според мен е далеч по-лесно.Но пак иска много практика..и май прогрес няма да се добие за 40 дена..4 до 6 месеца,може би... :think: Цитирай
Topsun Отговорено Февруари 28, 2005 Отговорено Февруари 28, 2005 АХЕ,верно е,че можеш да се научиш да разпознаваш отделните интервалиразбира се,че е и до дарба,не от всяка пръчка става свирка,но съм склонен да вярвам,че с повече усилия ще стане хавата всичко е въпрос на практика (както обичам да казвам напоследък).това е част от приемниа изпит в някое висше заведение,в което се изучава музикане е толкова сложнодобре е да се тренира слуха,така се придобива абслютизма (поне аз така си мислиа). Цитирай
AXE Отговорено Февруари 28, 2005 Автор Отговорено Февруари 28, 2005 Ама я прочети пак за кво става дума :read: Не за интервали, а за тонове. В никой университет няма такъв изпит. Цитирай
Topsun Отговорено Февруари 28, 2005 Отговорено Февруари 28, 2005 (Редактирано) ти си помисли пакмежду два тона има интервал,и така се определя какав е другия тонмного ясно,че като ти изсвиря ла и след това ре ще се светнешпак ти казвам че е до практика,а аз че използвам терминология си е мой проблем прав сина приемния изпит е обратнотосвирят ти 2-та тона и ти определяш интервала P.S.дано не съм в грешка,но това разбирам от това което ти си написал Редактирано Февруари 28, 2005 от Topsun Цитирай
AXE Отговорено Февруари 28, 2005 Автор Отговорено Февруари 28, 2005 В грешка си. Става дума за следното. Да кажем че аз имам пърфект питч. Обръщам се с гръб и не ти гледам пианото/китарата/.... Ти изсвирваш произволено тон - само един!!! И аз ей тъй от нищото ти казвам кой е тона, защото разпознавам цвета на дадения тон. Got it? Цитирай
Topsun Отговорено Февруари 28, 2005 Отговорено Февруари 28, 2005 да ве ама на това му се казва абсолютизъм (при човека),а това което казваш ти го научих току що! Цитирай
the_gorer Отговорено Февруари 28, 2005 Отговорено Февруари 28, 2005 Имах един даскал по солфеж, който като му изсвириш нещо много бързо и непознато за него, веднага почваше да си го тананика, но със съответните имена на тоновете - "до до до до си ла мире фааааааа, сол ла си ми ре ре дооооооо до си ла сол си ла сол фа мииииии", а там където има полутонове, пак казваше името на целия тон, щото нямаше как бързо да произнесе "си бемол" например Същия този даскал дрънкаше по пианото и ме караше да разпознавам тоновете и акордите. Тогава (както и сега) никак не ми вървеше тази работа. Разпознаването на тоновете е стандартно упражнение от солфежа. А иначе за този перфектен pitch - както казах, всичко се развива. Колегата правилно спомена, че ми-то го разпознаваме от много злоупотреба с него Аз, например, мога да си настроя китарата без да чувам квито и да било звуци около мен. Просто ми-то се е набило в главата ми и то особено МИ от първа струна. Ми на шеста го ползваме много повече, но ниските тонове са по-неотчетливи и там е по-вероятно да се объркам в настройката с четвърт тон. А иначе при добро желание и силни напъни мога да разпознавам и другите тонове, но винаги ги съпоставям с МИ, щото то ми звучи в главата нон-стоп Тези CD-та сигурно са просто уроци по солфеж с повечко мултимедия. Може и да са ти полезни, но по принцип продукти, които ти обещават чудеса и освен това имат 40 дневна "върни ми парите" гаранция, понамирисват на WS Teleshop. Цитирай
Burton Отговорено Февруари 28, 2005 Отговорено Февруари 28, 2005 Разпознаването на тоновете е стандартно упражнение от солфежа. Съвършено вярно. Едно време като ходех на солфеж /а то беше към 8 години има нема/ можех да познавам тоновете...е, може би не чак perfect pitch, но в повечето случаи не беше проблем...аз например се ориентирам по "до" и оттам като се построиш интервалите в главата /или на глас/ и става....Е, вече не става така лесно, защото отдавна се отървах от солфежа , но инъче с упражнения и практика е съвсем постижимо...И според мен няма нужда да си даваш парите за подобни продукти, но всеки сам си решава Цитирай
Red_Bull_Dog Отговорено Февруари 28, 2005 Отговорено Февруари 28, 2005 ХЕХЕ ами мене хич не ме бива в тая работа ,но сестра ми свири на пиано от 4-5 годишна и съм я хващал ,че на пианото с обърнат гръб безпогрешно определя кой тон натискам) Тоя тренинг както тя ми обясни идва от многото упражнения по солфеж-колко е вярно вече не знам... Цитирай
Snowwhite Отговорено Февруари 28, 2005 Отговорено Февруари 28, 2005 Има едно друго нещо и не се смейте,това сме го говорили с преподавателката ми по солфеж,която е една от най-добрите ученички на Парашкев Хаджиев и си е яко в час жената.Та - всеки тон(най-добре се чува на малка,първа и втора октава) сам си "пее" името.Когато се изсвири тон "до" той си звучи като до,или поне "о"-то е лесно определимо,както и "ми","ла" и т.н.А при "ми"-то тонът звучи по-матово и по-меко от "си"-то и си е различно,както и с останалите степени,съдържащи еднаква гласна.Не знам всички ли могат да го чуят това,но аз се справях никак не зле с отгадаването на произволен тон,имайки И това предвид. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.