Jump to content
Българският форум за музиканти

Icarus

Humbucker към Split Coil

Recommended Posts

Напоследък съм си сцепил хъмбъкърите на сплит койл и не мога да се начудя кое ми харесва повече - една или две намотки - и ми хрумна компромисен вариант, който сигурно вече е измислен, ама така и не успях да го открия. Моите сърчинг скилс не са много висок левъл ;) Та идеята е обикновен хъмбъкър с четири жици - едната намотка си бачка постоянно, а другата се увеличава (и съответно намялава) от потенциометър, така че да се постигне компромис между hum-cancelling ефекта и звука на единичните адаптери. Ясно, че за тая работа си има noiseless адаптери, но докато съберем пари, ще ръчкаме с поялниците :drummer:

 

Та има ли китари с подобни адаптери? Някой пробвал ли е? Дава ли толкова възможности, колкото ми се струва, или е същата брада? Сам бих пробвал, ама това ще стане след седмица поне :drummer:

 

едит: Тъпо. Баш като я пуснах таз тема, намерих такива китари.

Fender Jaguar Classic Player HH

Редактирано от Icarus

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ама пуш-пула е същата работа като ЦК ключе, просто е по-елегантно, един вид :girl_witch:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моделът на Washburn WI-66 (просто такава съм имал) има нещо подобно. Има го и в други модели де...

Та става въпрос че, като се връткат тон потовете, дели адаптера.

VCC се казваше системата и мисля, че самите потове са такива. Потърси повече инфо в сайта на Уошбърн. :)

Дали потовете не бяха стрео..., не помня.

Редактирано от EAmechaniX

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е сложно да се направи. Може да се ползва стерео потенциометър, та да е общ за двата адаптера, като е най-добре ако пота е с ключ, който до отваря напълно в "хъмбъкер" положение.

 

Идеята от една страна ми се вижда добра, от друга - не.

 

Добра е, защото дори звука от "шунтираната" бобина да е слаб, то ухото е достатъчно чувствително да усети дори малки разлики.

 

Лоша е, защото ухото е точно толкова чувствително и за шума, който макар и по-слаб, пак ще се чува повече, отколкото при "балансиран" хъмбъкер.

 

Извод: трябва да се пробва на практика.

Редактирано от Evtim Djerekarov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VCC - Washburn

Не разбирам много - нека някой обясни!

Voice Contour Control

 

Many Washburn guitars equipped with humbuckers have a feature called VCC, which is currently available only on Washburn. VCC stands for Voice Contour Control and it is a unique coil tapping system that allows players to incrementally blend between a humbucking sound and a single coil sound without the hum normally associated with single coils. In other words, it gives the player the option of a warm/thick humbucker sound, or a thinner single coil sound at the twist of a knob. With VCC at 10 on the guitar knob, you get a fuller, thicker sound characteristic of humbucking pickups.

 

тук има дискусия по темата, но нищо не схващам..

http://acapella.harmony-central.com/showthread.php?t=1480731

Редактирано от EAmechaniX

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще го изтествам това като стане време да сменям струните, тоест скоро. Дали мога да се размина с линеен пот, че малко мъка докато намеря логаритмични под 10 кинта парчето. Д**ба.

 

А защо трябва да е стерео? Проблем не би ли бил налице само ако работят два адаптера едновременно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако са 2 пота за двата хъмбъкера не е проблем.

А с линеен пот ще е резичко.

Можеш да пробваш с логаритмични от Капъша, които са под 10 лв.

 

 

Едит: Както предполагах, шунтират едната половинка към земя през потенциометъра.

Следователно, колкото повече се доближаваме до сингъл койл, толкова повече се увеличава брума.

Редактирано от Evtim Djerekarov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Едит: Както предполагах, шунтират едната половинка към земя през потенциометъра.

Следователно, колкото повече се доближаваме до сингъл койл, толкова повече се увеличава брума.

Нямаше брум :hysterical: - имал съм такава китара

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Хм и аз предполагам, че би трябвало да има брум и да се увеличава колкото повече се намаля едната намотка... Но явно не. Освен ако не е имала по-измислена система.

 

@Hillbilly, китарата, да кажем, е експериментаторска :hysterical:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но по темата - както е зададена - нещо не ми е съвсем ясно - двете половинки на хъмбъкъра са вързани автономно ли или?

 

Понеже не мисля, че ако имаш две автономно вързани половинки от един и същи хъмбъкър и ги усилиш докрай и двете - ще получиш 100% хъмбъкър саунд. Все едно да сложиш 2 страт сингъла един до друг и да очакваш да звучат като хъмбъкър. Мисля, че идеята на хъмбъкъра е точно в специфичното вързване на тези половинкиедна към друга, а не просто паралелната им и автономна работа ...

 

Нещо бъркам ли или ми е убягнало ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е не съм много съгласен с горното мнение - не случайно мид адаптера често се слага с обърната фаза и когато работи заедно с бриджа или нека има хъм-кенсълинг ефект.

А относно това дали ще има разлика в звученето - не мога да съм сигурен, но съм съгласен с Евтим, че най-удачното решение е стерео пот. Даже ако се ползва потенциометър за баланс това би добавило допълнителни възможности за разлика от стандартното сплитване с ключ - в средно положение, ще имаме хъмбъкинг режим, а в ляво и дясно ще избираме между двете намотки на хъмбъкера. Мисля, че по този начин и сплитването би станало най-плавно, каквато е целта на заданието. Интересно е и от експериментаторска гледна точка да се види как ще звучи китарката при различен баланс на намотките на хъмбъкера и дали подобно нещо е реално ползваемо.

 

П.П. Абе идеята ми допада. Ще взема и аз да пробвам да си модна тоягата :hysterical:

Редактирано от patient

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ :) Пич, какво общо има мидъл-а с това, за което говорех по-горе ... Айде стига стрелба напосоки ... :punk_guitar:

 

 

Преди малко @docc ми е пуснал РМ с доста добро обяснение на основни постановки. Мисля, че ще е интересно за всички. А то е следното:

 

За да е безшумна работата на две намотки, те трябва да са с обратен (едната спрямо другата) магнитен и обратен електрически поляритет. На този принцип работи humbucker-a. За да е максимално ефективно обезшумяването, двете намотки трябва да са с еднакви показатели (това, обаче невинаги се прилага с цел да се постигат нюанси в звученето).

 

Конструкцията на хъмбъкера може да е:

 

- тип PAF - разработката на Seth Lover патентована от Gibson и използвана широко в последствие от други производители - една магнитна структура + две намотки;

 

- dual true single coil - два фендер-тип single coils един до друг. (Tom Anderson/Schecter; Rio Grande; Don Lace...) - две магнитни структури + две намотки.

 

Срещат се вариации на първия тип (особено при хъмбъкерите със сингъл-размер) по отношение на взаиморазположението, на намотките и магнита (всякаквите 'вертикални' хъмбъкери; Lace 'Holy Grail' ), както и в броя на намотките (Lace 'Sensor').

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
... как ще звучи китарката при различен баланс на намотките на хъмбъкера и дали подобно нещо е реално ползваемо.

 

Това се използва напълно реално и то доста широко.

 

При изработката на humbucking pickups през 50-те и 60-те максимална еднаквост на двете намотки се постига сравнително трудно с наличните технологически възможности. Понякога отклоненията са такива, че започва да се отчита осезаема разлика в звученето на два адаптера, които би трябвало да са еднакви. Оказва се, че в дадени случаи постигнатото по този начин звучене е предпочитано и "дефектът" започва да се използва, макар че така страда степента на обезшумяване.

Съвременните производители широко използват "небалансираност" м/у двете намотки за постигане на нюанси в звученето (затова и не трябва да се изненадваме, когато установим, че един хъмбъкер шуми (малко, или повече), или шуми повече от друг (различен модел но със сходни характеристики).

Редактирано от docc

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.