Jump to content
Българският форум за музиканти

Hi-mastering.com

новаци
  • Мнения

    20
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Previous Fields

  • Инструмент
    Бутони и врътки....

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.hi-mastering.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Interests
    Достигане на нормален, небългарски звук в България.

Hi-mastering.com's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Обществена Репутация

  1. Искам да разясня някои неща. Дефазирането е процес, който се случва м/у два източника. Единият е във фаза, другият в противофаза. Тогава се казва , че те са дефазирани един спрямо друг. Така, просвирени заедно през едно и също място, те се самоунищожават. Сега в случая, за който става дума тука, трябва да се зададат следните въпроси: Тези чинели (т.е. микрофоните им) спрямо какво се дефазират? Спрямо приетото от всички други микрофони прослушване, което излиза през PA-a или се пускат напред за да се дефазират към акустичното си прослушване? И в двата случая може и да има файда от това, но е въпрос на експеримент на място, защото фазите са свързани със закъсненията м/у сигналите и не може просто да си пуснеш дефазирани канали на овърхед и то да си стане. Има разстояния между овърхеда и другите микрофони, както и между колоните и чинелите и всичко това променя самите фази. Въпрос на експеримент в момента! И той или работи в случая или не. Затова има саундчек и човек зад пулта по време на лайф!
  2. Като за тези пари върши доста добра работа
  3. Ето линка към статията: http://www.tascam.com/Products/US-428/W2k_XP_Optimize.pdf Не знам какво точно ме питаш. Ще прочета пак всички постери да видя какво става и ще ти пиша тогава.
  4. 1. Какво значи "твое мнение"? Ти имаш ли "твое мнение" за състава и структурата на атмосферата? 2. "Моето мнение" (което е просто представяне на обективна истина с мои думи) е описано в 99% от съдържанието на сайта ми. 3. Пиша КаДз със Д защото така се произнася и е по-полезно за нас да свикваме. 4. Вярно е, че мастерирането е най-лесното нещо ако не го правиш ти. Но е едно от най-трудните наща ако го правиш ти. Именно заради това се занимавам с него. Защото е предизвикателство! 5. Ако мастеринг-инженера не е музикант (по душа, най-малко) - бегай надалеч. А това с кривите и психарщината е излагация.... 6. За рамките на България аз твърдя, че правя мастеринг, достатъчно добър за да е по-добър от други и да не ме е срам! За твоите творби в mayspace: - повече време за работа с компресор си отдели или направи забележка на този, който ти прави нещата; - ниските честоти са зле във всички тракове; - мастерирането е посредствено; - смесването може да е доста по-добро от този материал, мисля. (стига да не записваш ел. и ак. китара с такава компресия/лимитиране) А сега да ти отговоря за Боб КаТз: -"Дебелата" му книга, за чиито линк говориш е наистина основна и абсолютно всеки, който иска да се занимава с мастериране трябва да я прочете. -има една малка книжка на същия КаТДСЗ: " The Secret Of The Mastering Engineer" ,която е притурка към TC Electronics Finalizer. Тя също е основна и дори по-основна от другата, защото е написана по-консуматорски. Ако някой не може да отговори на въпросите в нея, да забрави за мастерирането. А въпросите не са свързани с никакви физики, формули, гарфики, розови шумове и инженерство , а със слух - острота и музикалност на слуха! Така или иначе, както казва един мой колега, "Уши GENELEC не можеш да си купиш....." :
  5. Освен това (макар че може и да е писано, да са те съветвали и т.н. ) ще добавя още 2 неща, които се сетих: 1. PCI слотовете #1 и #5 са свързани и споделят едно и също IRQ при някои дъна. Демек не слагай аудио карта на 1 или 5 PCI-слот, ако имаш нещо на другия. Мисля, че при някои дъна тези два слота са свързани производствено и с AGP - слота. Т.е. ползват едно и също IRQ. Извод: не слагай аудио карта на 1 или 5 PCI слот! 2. Йерархията на IRQ-та е следната 1,2,8,9,10,11,12,13,14,15,3,4,5,6,7 от най-голям приоритете към най-малък. Тоест:настрой ръчно аудиокартата да ти е на 9-то или ако е запазен от биоса за нещо, сложи я на 10-то IRQ, защото има най-голям приоритет на процесора. 1-во и 2-ро са запазени за нещо си, нме помня какво там - клавиатури ли, часовници.... така че не могат да се ползват. 8 и 9 също имаха май нещо запазено. така че 9 или 10 е твоя човек! ПС. Има мисля че в сайта на TASCAM един текст за настройване на Уиндоус за работа с аудио. Много е полезен. Потърси го, ако не го намериш ми пиши ще се разровя да видя къде беше. Успех! Извинявам се ако някой знае или е писал тези неща и сега се налага пак да ги чете......
  6. Да, нов съм, досега не съм се занимавал с форуми. Никого не искам да обидя. Това, че съм казал нещо казано не значи, че знам или не знам повече или по-малко. Идеята тук е да се помогне, а не да се мери кой колко и какво, макар че ровейки се по-надълбоко започвам да разбирам, че една от причините някои хора да пишат по форуми (по принцип) е да си мерят "нещата" с другите, което си е най-старата и най-пагубна черта на "братята" българи. Та какво искам да кажа - че пишейки неща ( които се радвам че ги знаете, за разлика от хора, които имат студия от 10-15 години (и те са известни нам) не знаят елементарни а-та и б-та на тази работа) не искам да обидя и да се меря с когото и да е. Разбирам раздразнението като видиш нещо очевидно изтъркано да се повтори и да си загубиш времето да го четеш и обсъждаш, но целта ми не е била такава! Поздрави!
  7. Макар, че постерите са доста стари, бих искал да обърна внимание на това, че VU - метъра е честотно зависим в показаниятя си! Какво означава това: той има много бавна атака (от порядъка на неколкостотин милисекунди) т.е. при краткотрайни пикове той почти не се помръдва, докато реално сигналът преминава. Ако проследите действието на такъв индикатор на студиен магнетофон, ще забележите че при соло-барабанче например (също и при каса и други перкусионни инструменти с бърза атака на звука ) когато той дава клип (червената лампичка свети), стрелката едва достига -6 дБ ! Така, че да се записва и миксира по показанията на VU-метър без 20-годишна практика в правенето на това е пълно безумие! За дигиталните скали - те си отчитат нивото на битовете, което зависи само от амплитудата (която също е честотно зависима) - така, че и там е безсмислено да се гледа това. Да не говорим, че при дигитален запис се изисква максимално ниво заради семплирането (особено при 16 бита)!!!
  8. Първото нещо, което трябва да се направи преди да се почне работа с аудио на компютър е в BIOS-а да се даде самостоятелно IRQ на саунд-картата! Иначе може да има проблеми - пуканки, прекъсвания даже увисване. Най-добре е всяко устройство да има собствено IRQ.
  9. Много добра работа! Ще кажа само забележките си, които са доста малко: За "a7 10" - бих компресирал малко повече брас-секцията, особено синкопите. Другото е ОК. За "w gem g ld" - може би вокала изисква по-малко компресия. Също повече компресия на браса в страните. За "3 66 81" - да, мастерирано е. Основния вокал според мен е доста компресиран, губи се живостта на чувството, което е задължително за тази музика. Другото е ОК. Успех желая! Доста добра работа като цяло! (може би има малко ритмически неточности в браса на места, но не са кой-знае колко смущаващи :-)) )
  10. Нямаш моно-съвместимост. Губи се доста информация от вокала, а солото почти липсва при моно прослушване. По- добре да се изпее два пъти вокала и да се изсвири два пъти солото и после ги слагаш в краищата, като самите им ефекти ги буташ малко в другата страна. Опитай!:-))
  11. Beyerdynamic DTX900 - около 150 лв. в Динакорд. За тези пари по-добри не съм чувал. По-скъпи модели свирят по-зле.
  12. Съветите, които даваме на нашите клиенти за смесване и подготовка за мастеринг: http://hi-mastering.com/bg/mastering.html#166
  13. Всеки, който се интересува от мастеринг, трябва да прочете "Мастерирането-изкуство и наука" на Боб Кадз. Може да се намери тук: http://www.amazon.com/Mastering-Audio-Scie...1373566?ie=UTF8
  14. Всеки, който се интересува от мастеринг, трябва да прочете "Мастерирането-изкуство и наука" на Боб Кадз. Може да се намери тук: http://www.amazon.com/Mastering-Audio-Scie...1373566?ie=UTF8
  15. Всеки, който се интересува от мастеринг, трябва да прочете "Мастерирането-изкуство и наука" на Боб Кадз. Може да се намери тук: http://www.amazon.com/Mastering-Audio-Scie...1373566?ie=UTF8
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.