Jump to content
Българският форум за музиканти

docc

Members
  • Content Count

    968
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

docc last won the day on January 22 2014

docc had the most liked content!

Community Reputation

236 Excellent

About docc

  • Rank
    Пристрастен

Profile Information

  • Gender
    Male

Recent Profile Visitors

11,472 profile views
  1. @ G.Varbanov; musicman Това, което казвате просто не е така! Няма да обяснявам "как е"! Достатъчно съм го правил ... и смятам наистина да не се занимавам повече с глупости! Веднъж вече спирах да участвам в този форум. Няма да стигам до трети път! Имам си достатъчно работа (касаеща и нещата, относно които си фантазирате). Успех с домашното! ... и честито на "печелившия"!
  2. Хе, хе ... Не мога да не споделя едно куриозно стечение не обстоятелства! Току що влязох във Facebook и що да видя: "Andy Timmons My friends at The Guitar Sanctuary have listed my old Axe FX II and foot controller. Great unit, just not using it!" * 'The Guitar Sanctuary' - музикален център и магазин, в който се предлага и used оборудване
  3. ...Впрочем - да уточня един детайл! Като споменавам '5150' имам предвид Peavey (това, дето от 2005г. е '6505'). Смятам, че Фендер-ският (EVH) 5150 e "по изпипан" ... Но все пак само съм пробвал, а не съм работил с EVH!
  4. 'Топ артистите' не са 'ми' и 'ти', а са си ... топ-артисти! Въпреки, че говорих по принцип, съвсем ясно става и в частност, че (според мен) след като 6505 става за ММ (според изказано мнение) то и SLO-100 става ... и то с доста солидни аргументи! ... а и де да знам - може пък да смяташ, че не съм наясно с характерностите на "формулираните" различни видове звучене и как се постигат! П.с. Впрочем (отново) попрегледах малко нещата (кой, какво, кога и защо използва) и съм убеден, че едва ли има някой от посочените ползватели на хитовия симулатор, който разчита единствено на него за постигане/формиране на собственото си характерно звучене. Т.е. - задачата ми се улеснява ... срещу посочен ползвател спокойно мога да посоча същия + още 4 (може пак да са "ползватели") ... а после да се уточняваме, кое е основно звучене и откъде произтича! Горното си е мое мнение ... и нямам за цел да "навивам" някого, да се оборудва с усилватели за 3-4-5К $! .... сега видях, че в пост #23 съм объркал местата на стрелките, посочващи за кого са предначначени фрагментите/отговори!
  5. ^ Не смятам, че ще ми е толкова трудно! ... Даже и за в бъдеще! Сигурно ще е по-трудно да уеднаквим критериите за 'топ-артист'! ^^ Доколкото изглежда, че имаш интерес и съответно мнение относно тази материя, винаги има какво да се каже! ... Времената несъмнено и неизбежно се променят. И географските места, и идеите, и сферите на традиционно специализирани интереси стават лесно достъпни (и съответно - уязвими). ... И аз не се стремя, да убеждавам никого в нищо конкретно! Споделям мнение според опита, който имам ... и то далеч не толкова убедително и авторитетно, както е напр. Artist-List-a на някоя компания.
  6. Не смея да взема отношение. Още повече, че съм леко предубеден. ... Но това, което мога да направя (но пък не смятам да се отдам целенасочено на това заниманиe, де) е срещу всеки посочен топ-артист (какъвто е напр. S. Vai) използващ симулатори, да поставя поне 5, които не го правят! ... Колкото и да не е удачно, да се прехвърлят механично сравнения, ще спомена, че през 80-те "всичко живо" се беше оборудвало с 'Rockman'*. В момента "всичко живо" е все още живо (в значително по-голямата си част, де), но пък не съм чувал скоро звучене на 'Rockman' в някоя продукция. * 'Rockman' също е тип симулатор
  7. ^ ... 6550/5150 е направен с идеята, да върши работата на SLO-100 ... ... това, което споделих е виждането ми за принципно отношение, при сравняване на различни усилватели (че и други продукти), независимо от конкретната тема ... а за доразбиране винаги има време. Стига да има желание. ... И аз имам да доразбирам един куп неща. ^^ ... не смятам (поне засега), че ми е необходимо!. Имах за известно време 'Pod Pro', но сравнително бързо загубих интерес. Като добия мерак и планирам, да отделя достатъчно време (научил съм се, да не правя генерални/решаващи изводи от мимолетни опити/преживявания) ще се сдобия с някой и друг (заслужено) прославен симулатор и ще изследвам, каква работа би (ми) свършил! Т.е. - не мога да дам мнение относно сравнения (ако това е идеята на въпроса).
  8. Да кажа и аз 2 приказки! Усилвателите, които ще спомена, или ги притежавам, или съм ги имал и съм работил достатъчно с тях, за да имам впечатлението, което ще споделя! Работата със 'SLO-100' и усилватели от такъв клас (и съответно - цена), като напр. 'VHT Pittbull'; 'Fuchs ODS'; 'Mesa Mark IV / V'; Fender Tonemaster ... няма почти нищо общо с усещането при Peavey 5150/6505 и подобни (нищо против тези усилватели ... имат си и популярността, и мястото). Първият тип са осезаемо по-динамични, артикулирани... въодушевяващи, ако щете. Усещането е съвсем различно и променя/отваря, и начина на мислене, и отношението към звукоизвличането. ... Напр.: дори разликата в усещането при свирене, м/у преиздадените 'Super Lead 100' и 'Super Lead 100 HW' е значителна, макар и звученето да е доста близко! ... И ако някой смята, че '6505', ще "свърши работата" на SLO-100, с цялото ми уважение, нещо не е доразбрал! Професионалистите, които използват разни модели усилватели, по принцип не го правят по причина, че не могат да си позволят други!
  9. docc

    JCM800 от тубата

    Според мен - един малко по-показателен пример за звученето на JCM800 ( с всички условности касаещи предлаганите из нета семпли):
  10. @ Dafi-Duck Нааай-общо казано, ако подмениш един тип (усилвателни) лампи с друг тип, ще имаш различно усилване (сила на звука) и различен хедруум (ниво на чист сигнал преди да настъпи изкривяване при натоварване на тези лампи)! Мааалко по-конкретно: Горното важи при що годе стандартно изпълнение на една схема, целяща постигане на коректно усилване* на звуков сигнал! коректно усилване* - усилване с възможно минимална промяна характера на сигнала (т.е. - без колорации и изкривявания) Още по-конкретно: При китарните усилватели (специално) почти не се търси 'коректно усилване' на сигнала, а персонална характерност търсена/осигурявана с различни степени на колорация (характерен войсинг); филтърно обслужване (корекции); изкривявания ... Това се постига с различни схеморешения. По-принцип конструкциите не позволяват произволна подмяна на различни типове (усилвателни) лампи, освен ако това не е предвидено в схемата и съответно указано! Или пък схемата(усилвателят) трябва допълнително да се преработи! Усилвателните лампи не горят от самосебе си! За целта трябва някой да им помогне! Т.е. - или да ги произведе калпаво, или да ги експлоатира зле (например, да ги "забучва" там, където не им е мястото). Тези лампи могат да се износват при работа и така да променят параметрите си (съотв. - звученето което се очаква от тях). Обаче как, кога и за колко време се случва това при китарните усилватели, може да се отговори само за конкретен случай (конкретен усилвател + конкретен свирач), а принципно може да се прогнозира с малка степен на точност!
  11. As much time as you spend in your rehearsal space perfecting your sound, it won’t mean anything if it’s botched coming out of the PA. All the money you spent on new pedals, amps, guitars and strings doesn’t matter if the mix is off in the club. The sound guy (or gal) is the most important component of your show that most bands don’t really think about. He (going with he for this piece out of ease – and most are men) can break your set (few sound guys can actually MAKE your set if you suck). So, you have to know how to approach sound guys right and get them on your team for the short amount of time that you have with them. Get His Name The first thing you should do is introduce yourself to the sound guy when you arrive. Shake his hand, look him in the eye and exchange names. Remember his name – you’re most likely going to need to use it many many times that night and possibly a couple times through the mic during your set. If you begin treating him with respect from the get go he will most likely return this sentiment. Respect His Ears All sound guys take pride in their mixing. Regardless of the style of music they like listening to in their car, they believe they can mix any genre on the spot. However, most sound guys will appreciate hearing what you, the musician, like for a general house mix of your band’s sound. Don’t be afraid to tell him a vibe or general notes (“this should feel like a warm back massage” or “we like the vocals and acoustic very high in the mix” or “we like keeping all vocal mics at about the same level for blended harmonies” or “add lots of reverb on the lead vocals, but keep the fiddle dry”). He’ll appreciate knowing what you like and will cater to that. He is most likely a musician himself, so treat him as one – with respect. He knows music terms – don’t be afraid to use them. Don’t Start Playing Until He’s Ready Set up all of your gear but don’t start wailing on the guitar or the drums until all the mics are in place and he’s back by the board. Pounding away on the kit while he’s trying to set his mics will surely piss him off and ruin his ears. Get there early enough for sound check so you have plenty of time to feel the room out (and tune your drums). Have An Input List If you need more than 5 inputs, print out an accurate, up to date list of all inputs (channels). A stage plot can also be very helpful – especially for bigger shows. Email both the stage plot and input list over in advance. The good sound guys will have everything setup before you arrive (this typically only happens at BIG venues). If you’re at a line-check-only club, then just print it out and give it to the sound guy right before your set. Ex: Channel 1 – Kick Drum mic Channel 2 - Snare Drum mic Channel 3 - Hi Hat mic Channel 4 - Tom 1 mic Channel 5 - Tom 2 mic Channel 6 - Drums Overhead mic Channel 7 – Bass Amp DI (back stage right) Channel 8 – Guitar Amp mic (back stage left) Channel 9 – Fiddle DI (stage right) Channel 10 – Acoustic DI (center) Channel 11 – Keyboard DI (stereo-L) DI (stage left) Channel 12 – Keyboard DI (stereo-R)DI (stage left) Channel 13 – (lead) Vocal mic (center) Channel 14 – Vocal mic (stage left) Channel 15 – Vocal mic (stage right) Channel 16 – Tracks DI How To Insult Your Sound Guy Call him “yo sound man” if you want to piss him off. You got his name, use it. Or ask him politely again if you forgot. Don’t tell him that the house mix is “off” or “bad.” Everything is subjective. It may not be what you like, but it’s obviously what he likes. He most likely has WAY more experience mixing than you do. So get specific about what you like and don’t like for your band’s house mix from the get go or shut the hell up. Know Your Gear Know how you like your vocals EQed generally so you can say that. You can say “can we drop some of the highs on the vocals in the house.” You shouldn’t say “the vocals sound piercing – they hurt my ears.” You should know how your gear works inside and out so if anything goes wrong you point to the sound guy last. Pointing to him first is a sure way to piss him off. He’s Part of the Club The sound guy, door guy, bartender, booker, managers and servers are co-workers. Just like you and your fellow baristas are co-workers. They hangout, have work parties, hit the bars together and they talk. If you’re a dick to the bartender he’ll tell the sound guy and the sound guy may then decide to ruin your set out of spite. Or just not put any effort into mixing you. Everyone Wants A Great Show Believe it or not, your sound guy wants to perform at his best just like you do. Make his job easy by showing up prepared and not sucking. He most likely has his shit together so make sure you have your shit together as well. The stage is not the time for you to “see how it goes” and try stuff out. That’s what rehearsal is for. Show up prepared. The Chip There are sound guys out there (we’ve all worked with them) who seem like they have a massive chip on their shoulder from the moment they step in the club. These guys are typically older musicians who have been at this club for decades. They are hardened from years of working with dick musicians who not only suck, but believe they are rock stars and that the sound guy is a peon – and treat him as such. You may not be able to change his outlook on life, but treat him with respect and dignity from the get go and he may lighten up just enough to put some effort into mixing your set. Even though it should go without saying, use the golden rule. If you treat your sound guy as you’d like to be treated and work WITH (not against) him on putting together a great show – you most likely will have one.
  12. Само дето, ще съществува вероятността да засвириш добре колкото тях (или по-добре), ако имаш талант и упоритост, и да зазвучиш значително по-добре от тях, като се научиш да използваш (по-) хубавия си инструмент!
  13. docc

    Балкантон

    Вярно, че ще е интересно! Ще поразпитам, като ми остане време (и ако се сетя, де)! Иначе - последно съм записвал в 'Балкантон' някъде през 1992 (+ -). Нещата си бяха по местата, но нямаше балкантонска продукция, а се работиха външни ишлемета. Относно съдбата на техниката не знам подробности, но мога само да спомена, че потенциометрите (Lo Z - използвани за активна електроника) на китарата, на известен БГ китарист са свалени от балкантонски Neve!
  14. ^Сега вече, можеш да си потърсиш едни допълнителни, конвертиращи втулки (лесно се намират из нета) за ключовете 'Гото' и да им се радваш! А 'Ротогрип' - за спомен ... или за по-тънки жици! http://www.stewmac.com/shop/Tuners/Tuner_parts/3_8_Conversion_Tuner_Bushing.html
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.