elfish Публикувано Януари 31, 2011 Публикувано Януари 31, 2011 (Редактирано) Здравейте. Реших да си поупражнявам бъдещата професия (жичкаджия) и искам да попитам следните въпроси: 1. Каква трябва да е дебелината на кабела за да се направи тип "жак-жак", че да може да си работи безпроблемно синтезатора към уредбата(пулта, кубето) 2. Жаковете моно или стерео трябва да са ? П.П - Не искам да ми препоръчвате сайтове за закупуване или да ме пращате до някой магазин, просто искам да си го направя сам. Благодаря предварително Редактирано Януари 31, 2011 от elfish Цитирай
Георги Тотев Отговорено Януари 31, 2011 Отговорено Януари 31, 2011 ^ Ми направи си го ... има си стандарти Продават се в магазините ... няма да казвам кой да не кажеш, че те пращам там! Или може да не съм разбрал правилно и да искаш и кабела сам да си го направиш? Типа на жаковете зависи от буксите на вход-изход на съответното "съоръжение". И те се продават в магазинте, освен ако не си решил и тях да си ги правиш сам! А какви бяха въпросите? Герги Цитирай
Fallenblood Отговорено Януари 31, 2011 Отговорено Януари 31, 2011 (Редактирано) на въпросния кабел в магазините му викат "микрофонен". както обясни една продавачка: "микрофонен кабел... за микрофон... за пеене" има го в различни дебелини, по-дебел принципно е по-добре. има го също така в моно и в стерео разновидност. ако има само стерео, а ти трябва моно, не е проблем да запоиш заедно двете жила в жаковете. що се отнася за това кога ти трябва стерео кабел и кога моно - ако става въпрос за синтезатор, вероятно изходът ще е стерео. пък дори и да е моно, обикновено няма проблем да се използва стерео жак. стерео жак не трябва да се слага на китарен кабел, освен ако не става въпрос за някаква много екзотична конфигурация. причината е, че повечето китарни ефекти (както и китарите и басовете с вграден предусилвател - т.нар. "активна електроника"), когато работят на батерия, използват една малка хитрост. въпреки, че са моно, използват стерео жак, като минусът на батерията се запоява за второто сигнално перо (ring) на буксата, а останалите "маси" са свързани с перото за маса (sleeve). така, като вкараш моно жак, там, където е второто перо на буксата, се пада маса (sleeve), той прави контакт и ефектът заработва. като го изкараш, веригата се прекъсва и не се хаби батерия. тъй като стерео жакът има отделен ring, който не е свързан с маса, той не може да затвори веригата и ефектът си остава изключен. ако си много на зор, можеш да използваш стерео жак, вътре който си запоил ring перото за масата. така той фактически става моно... отбележи го с една лепенка, да не се чудите после. а ако пултът няма стерео канали, можеш да използваш сдвоен кабел (2 тънки моно кабела, залепени един за друг). двата влизат в стерео жака, а на другия край леко ги разделяш и слагаш по един моно жак. а ето ти и една картинка, в случай, че не знаеш 1 е sleeve (маса), 2 е ring (десен канал), 3 е tip (ляв канал/моно). 4 е изолация. дано съм бил от полза Редактирано Януари 31, 2011 от Fallenblood Цитирай
blr Отговорено Февруари 1, 2011 Отговорено Февруари 1, 2011 http://forum.muzikant.org/index.php?/topic/7346-eaaaae-ca-eeoadha/ Обяснено подробно и с картинки. Цитирай
Fallenblood Отговорено Февруари 1, 2011 Отговорено Февруари 1, 2011 ^ въпреки, че са моно, използват стерео жак да се чете стерео букса Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.