Jump to content
Българският форум за музиканти

Как се определя добрият китарист


Mephistopheles

Recommended Posts

да, но този фактор е прекалено субективен, и няма как да го сложим в някакви рамки в тази тема. а може би няма и смисъл да се опитваме. на различните хора им харесват различни неща. на мен пък изброените не ми допадат, свирят наистина страхотно, но просто аз харесвам други неща. музиката е изкуство и точно затова е прекрасно че харесваме различни течения от нея, иначе ако всички слушахме и свирехме едни и същи неща щеше да е доста скучно а и щеше да се изчерпи доста бързо потенциала. затова всеки да си слуша квото го кефи и :cheers:

а ти какви / кои китаристи харесваш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 96
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Пешо е напълно прав,а лично за мен добрия китарист трябва да може да исвири всичко(като говоря за техника,стил и т.н.)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да, но този фактор е прекалено субективен, и няма как да го сложим в някакви рамки в тази тема. а може би няма и смисъл да се опитваме. на различните хора им харесват различни неща. на мен пък изброените не ми допадат, свирят наистина страхотно, но просто аз харесвам други неща. музиката е изкуство и точно затова е прекрасно че харесваме различни течения от нея, иначе ако всички слушахме и свирехме едни и същи неща щеше да е доста скучно а и щеше да се изчерпи доста бързо потенциала. затова всеки да си слуша квото го кефи и  :cheers:

а ти какви / кои китаристи харесваш

мисля, че вече ги бях казал, но поради големия зрителски интерес още веднъж :

(ще ги пиша с малки букви, дано никой не се засегне)

джо пас, пат матини, силвейн люк, уес монтгомери, кени бърел, майк стърн, дейв манли, джон скофийлд, лауриндо алмейда, фариийд хак, джим хол... и други, но не харесвам САМО китаристи, но другите музиканти са за други теми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

приятели, всичко което казвате е истина, но забравихте да прибавите че добрият китарист задължително има добър тон на китарата - тоест се изикват и познания по това как да изкараш звук от този или онзи усилвател,процесор или ефект.

пример - как Налбантов изкарва готин саунд дори от зум.

и ще Ви разкажа една история за Ван Хален.

действието се развива в американски рок бар, кадето свирела някаква нова банда и китариста им имал евтинка китарка с евитнко процесорче - вероятно зумче.По едно време в барчето влезнали Ван Хален и компания - нали е ясно че появяването му предизвикало фурор - и китариста на свирещата група предложил на Ван да се качи и посвири - с неговата китара и процесор - сигурно искал да докаже че Ван Хален без обурудванито си за хиляди долари не е съвсем Ван Хален.

Но какво станало - позавъртял Ван малко настройките и отново отвял всички -

ИЗВЕСТНИЯТ КАФЯВ ЗВУК бИл НАлИцЕ ! - НЕЗАВИСИмО чЕ СВИрЕл С ЕФТИНИ НЕЩА - ВАН ХАлЕН СИ ОСТАВА ВАН ХАлЕН.

историята съм я чел в някое от китарните списания - поуката е ясна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да прозвучи странно, но за мен лично добрият китарист е този който изживява музиката която свири и по някакъв начин ме кара да стана съпричастен на неговото изживяване. Това разбира се не означава бавничко да свири блус, всяка втора нота да е с повдигане и да има тремоло на всяка четвърта.

 

Просто когато слушах и гледах Сатриани на живо изпитвах едно странно усещане, което не мога да обясня. За разлика от това Малмстийн някак си ме разочарова. Много харесвам музиката която прави, но на живо имах чувство подобно на това, когато гледам и слушам вокал който "пее" на плейбек.

 

Надали се изразих достатъчно ясно, но се надявам че разбирате какво имам в предвид. Колкото до техниката на свирене - там май на всички е ясно, че има задължителен минимум и незадължителен "спортен" максимум :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за мен добрия китарист и изобщо музикант е единствено и само този, който НЕ се учи на сцената

Отрекохме това:

Колкото и да ми е неприятно да ви го кажа , тая тема се изчерпа с поста на Snowwhite. (Феникс го каза)

 

но изказването на Пешо вече наистина е есенцията! :lol:

 

Дали има още какво да се сподели по темата?! :think:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,Стиви,да.

 

за мен добрия китарист и изобщо музикант е единствено и само този, който НЕ се учи на сцената

съжелявам 4е пак отварям темата,но по това мнение Били Шийн от Мр.Биг е пълен аматьор!!! :blink::blink::blink: а той основно на сцената се е у4ил...гледайте му филм4ето-урок,той сам го казва,тъкмо ще се уверите(който не го знае) колко "зле" :green: е..

И наистина Снежанка е права.. Бих искал да добавя 4е любовникът,който иска да му се каже 4е е добър си проси овации.Наистина добрият може и без тях,макар 4е му ги дават..

Пешо е напълно прав,а лично за мен добрия китарист трябва да може да исвири всичко(като говоря за техника,стил и т.н.)
и още нещо - всеки 4овек си има собствен стил и интерпретация на техники,назависимо колко е крал от другите.НИКОЙ, ама НИКОЙ не го може това да нау4и стила на всеки.Да бъдеш наистина себе си и да си всеотдаен,в това е истината... Редактирано от MDFk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе прав си ама да караш другите да ти слушат грешките е гадно да се учиш в репетиционната е приемливо макар и другите да те гледат на кръв и урина ама на сцената и да взимаш пари за това. идеята е като излезеш пред хора да можеш да изсвириш това, за кето си се подготвил. така си мисля поне де

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на мен идеята ми беше 4е той като си е свирил и импровизирал взело 4е се оказало вярно и ве4е нау4ено.

некъв френд му обаснявал кво са вариации(примерно,не си спомням то4но).той гледал тъпо.свирейки на сцената в един бар после внезапно загрял кво е и ехееее..това имах предвид.

А ако наистина е добър,като я 4уе още в репетиционната и я усети ще я е нау4ил ве4е(макар 4е от раз невинаги става)..в обратния слу4ай той просто си е сбъркал хобито.така мисля аз..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз пък съм на мнение, че точно на сцената се учиш как да свириш добре, там е истината, когато 100 човека са те зяпнали в ръцете. всеки може вкъщи да е добър ама там е истинското предизвикателство, ексктремна ситуация. аз вкъщи свиря добре, на репетиция поносимо, на концерт - зле. ако мога така да кажа. не е буквално но има нещо вярно.

някой за да се нарече добър музикант трябва да има(не по важност)

1. добра апаратура и техника(добри инструмент/микрофон, физическа техника-пръсти/уста/ръце/крака, да борави с тях свободно в различни ситуации)

2. перфектна прима виста, добри познания по хармония, теория, солфеж

3. да свири всичко, ако не добре, то поне някак - поп, рок, джаз, блус, етно(световно/латино/афро-кубинско/испанско/кънтри/реге и българска народна музика/неравноделни ритми)

4. да импровизира добре и със стилистика в изброените течения на музиката

5. да е напорист/натегач/набутвач/връзкар/отворен/пич/сценичноповедение

6. да има поне основни познания по акустика и озвучаване на инструмента си/студийна апаратура

7. да се упражнява всеки ден(много рядко почивка от ден или два-три, с цел разтоварване), за да си запазва и развива техника, идеи, нотно четене и т.н.

8. да има перфектна динамика(нещо,което ние българите нямаме), за да може лесно да свири сам, в дует, трио, комбо, оркестър, да може да ЧУВА другите около него какво свирят и да не забравя, че солиращият инструмент/певицата/певеца трябва да се чуват най-добре, да акомпанира семпло, да владее и пълненето с акомпанимента

9. да не забравя никога ама никога, че не е най-добрия, че най-добър няма, че ако гледа отдолу-нагоре е по-добре, че прекомерното самочувствие дразни феновете, че слушателите са най-важното(ако някой каже, че не обича да си показва творчеството пред публика:blink:,че известните музиканти на които се прекланя са постигнали това с много много труд, че колегите трябва да се уважават(да не говори зле за колегите си, най-вече в тяхно отсъствие и пред други колеги:blink:, да окуражава всеки, който се опитва да се занимава с музика, музиката е изкуство а не спортна дисциплина, финала е публиката, но не е нужно да има първи на финала, а да стигнеш

 

 

поправете ме ако греша някъде, добавете нещо, ако съм изпуснал

Редактирано от kitaratapesho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

музиката е изкуство а не спортна дисциплина, финала е публиката, но не е нужно да има първи на финала, а да стигнеш
ДА!!!ТЕ Т'ВА Е!!!

и вси4ко друго написано от теб е вярно!!! :blink:

Редактирано от MDFk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.