ludmata Отговорено Март 8, 2006 Отговорено Март 8, 2006 HUGHES&KETTNER -BK200 дали е добро колкото ми се струва някой пробвал ли го е като звук? Смятам да си закупя едно таквоз и чакам мнения.. Цитирай
разбойник Отговорено Март 8, 2006 Отговорено Март 8, 2006 Bassbuzz, нямам впечатления, но ето какви биха били моите съображения при подобен избор: 1. Изхода за допълнителен говорител е нещо важно. Иначе може да се окаже , че си купил усилвател, който не може да надвика барабаниста в новата ти група и съответно можеш със здраве да си го ползваш в къщи. Случвало ми се е, не е приятно. 2. Задължително пробвай и то с твоя бас. Тихо, силно, на един адаптер, на два, на слушалки и т.н. 3. Виж каква гаранция ти предлагат - колко време и какво точно покрива. 4. Видях, че единия говорител се води "Designed by Fender", а другия "Eminence". Хващам се на бас, че и първия е произведен от Eminence , така че тук резултата е равен 5. Хубаво е, че и двата имат балансиран изход - ще можеш да ги ползваш и на сцена. и 6-то по ред, но първо по важност: Колкото по-голяма мощност, толкова по-добре. В този смисъл, ако имаш възможност според мен е по-добре да вземеш някой по-мощен модел. Ще имаш не само повече сила, но и по-хубав тон. Такъв би бил и съвета ми към ludmata - ако не е голяма разликата в цената си вземи 300 ватовия вариант. През неговия говорител разликата може и да не е голяма, но ако добавиш и допълнително озвучително тяло ще бъде по-добре. Цитирай
Bassbuzz Отговорено Март 8, 2006 Отговорено Март 8, 2006 Хиляди благодарности за практичните съвети! И все пак относно съвета за по-високата мощност:Наличието на линеен изход не предполага ли включване към централното озвучаване при голяма сцена?Казвали са ми и за специални микрофони за бас,слагащи се пред кубето - саунда бил по-як от линейния изход.Именно тези неща не обезсмислят ли ползването на големи мощни кубета? (Надявам се да не ти досаждам с въпросите си ) Цитирай
разбойник Отговорено Март 8, 2006 Отговорено Март 8, 2006 Наличието на линеен изход не предполага ли включване към централното озвучаване при голяма сцена?Казвали са ми и за специални микрофони за бас,слагащи се пред кубето - саунда бил по-як от линейния изход. Да, ако има балансиран такъв (с буксата тип "канон", виж напр. задния панел на H&K в сайта им), който не е толкова чувствителен към смущения и съответно е по-безшумен е по-добре, но и с обикновен става. За разлика от китарните усилватели (при които използването на микрофон пред тях за озвучаване е нещо като стандарт) при бас усилвателите се ползват и двата варианта. Сигнал към пулта от балансиран изход е по-практично, по-евтино (не ти трябва допълнителен микрофон) и, поне по мои наблюдения по-често срещано. Това не значи, че не можеш да използваш микрофон, ако така ти харесва (или пък и двете заедно, но озвучителя ще те мрази доживот ) Именно тези неща не обезсмислят ли ползването на големи мощни кубета? (Надявам се да не ти досаждам с въпросите си ) Според мен - не. Първо, не винаги ще имаш централно озвучаване на разположение, второ, не винаги централното ще може да поеме и възпроизведе баса достатъчно добре и трето, по-мощния усилвател (без да коментираме, че ще е и по-добър модел) ще звучи по-добре. При съвр. бас усилватели почти винаги има предвидена възможност крайното стъпало (или в някой случаи - предусилвателя) да компресира сигнала, така че да не се допускат изкривявания над определено ниво. Това означава, че когато усилваш над определено ниво басът ти не става по-силен, а просто по-компресиран и сплескан (това е по-малкия дявол, защото ако не го правеха така и стъпалото кривеше (както при китаристите) резултатът би бил хем неприятен за ухото, хем опасен за говорителите ти). По-мощния усилвател съответно ще ти даде възможност за по-добра динамика - инструментът ще има "акцент", ще звучи по-релефно, по-реално и т.н. Освен това необходимата мощност е в пряка зависимост от възпроизвежданите честоти. Колкото по-ниски честоти - толкова по-голяма мощност. Затова китаристите могат да свирят с 30 ватови усилватели, а ние не. Затова и хора като Bill Dickens, които ползват басове с по-ниска струна от си (т.е. фа диез) имат по 2000-3000 вата и купчини колони зад себе си. В нашия случай това означава, че с по-мощен усилвател при желание ще можеш да си направиш звук с повече ниски или пък да ползваш по-ниско настроен бас с по-високи звукови нива. Това е горе-долу В никакъв случай не досаждаш, ще се радвам ако ти помогна, но не забравяй да провериш "на слух" това за което говорим -в крайна сметка това е най-важното. Колкото и авторитетно да ги обяснявам тези неща за теб може и другия вариант да работи достатъчно добре. Цитирай
Bassbuzz Отговорено Март 8, 2006 Отговорено Март 8, 2006 Хвала на такива хора като теб!Още веднъж - благодарско! А за пробата - при избора ще взема още един чифт уши... на едно приятелче басисче. И нищо няма да взимам без проба - нещо онлайн търговията на тези неща не ми допада А между другото от около месец във Фактор няма бас кубета.Нещо да ме светнеш за обозримото бъдеще? :idea: Цитирай
Zlatyio Отговорено Март 9, 2006 Отговорено Март 9, 2006 (Редактирано) Добре аз да питам нещо.Начи по принцип свиря в ре понякога дропвам в до и тепърва ще си купувам кубе , та въпросът ми е колко вата горе-доле ми трябват за да изкарвам приличен звук когато го усиля повечко :think: Айде не приличен ама ... перфектен Редактирано Март 9, 2006 от Zlatyio Цитирай
tsetso Отговорено Март 12, 2006 Отговорено Март 12, 2006 HUGHES&KETTNER -BK100.Не се колебаи.Нова модерна технология саунда е супер за цената.Това е моя съвет Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.