Jump to content
Българският форум за музиканти

Интересен въпрос


Mephistopheles

Recommended Posts

Преди време един приятел ме попита може ли и ако може, има ли смисъл да се слага заключване на китара с fixed bridge без никакво такова. И на мен ми стана интересно. Може би ще спомага да не се разстройва китарата... дали :think:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е без тремоло, но пак си се разстройва от свирене и едно заключване би ми било от полза, но уви :pray:, според мен има смисъл

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заключващи ключове е това което ви трябва kато тези например

Sperzel

и един добър NUT,за да не се заклещват струните в него при оптягане и отпускане.

 

 

Владо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм в този ред на мисли.. Примерно имаме китара с обикновено тремоло, не флойд. При ползване на тремолото се разстройва леко. Ако се сложат заключващи ключове решаваме ли си проблемите? Чисто теоритично ;):bravo:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Икаре,

в твойто уравнение има много неизвестни,така да се каже.Зависи от тремолото(пружините включително) също така и nut-а и чак тогава заключващите ключове.

 

Владо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако навиеш струните по 20 пъти около ключовете и заключващи такива не вършат работа. Принципът е прост - като се използва тремолото(или извивки с пръст), струната се навива/развива около ключовете. Ако прекарате струната примерно 2 пъти през дупчцата в ключето, и тя направи не повече от 2 оборота около ключа - без заключване или заключващи ключове е възможно да постигнете идеална издържливост на ръчкане без разстройване, особено ако ключетата са качествени и държат стегнато. Изобщо това със заключването са мании. Не е излишно, но може и без него. Просто прябва да режете струните така, че те да не правят повече от 2-3 оборота около ключа(като минат и 2-3 пъти през дупчицата на ключето за да не се извадят).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципът е прост - като се използва тремолото(или извивки с пръст), струната се навива/развива около ключовете.

Звучи абсолютно просто и логично ама кой да седне да мисли да се сети.. :wall: Мерси за просветлението :bravo: Преди време свирих с едно момче и той имаше някаква евтина стратокастър имитация, и по интересното беше че имаше заключване на горния мост, като при флойдовете. Та затова се сетих де ;) Иначе струните си ги навивам около ключовете по 2-3 обората, но просто от мързел да въртя.. :ph34r:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И пак нещо не схванах аз. :wall: Какво значение има дали струните правят 2-3 оборота около ключетата или малко повече?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поясни, Евтиме. Аз наистина се стремя за красота да ги навивам близко до фабричното и става като макара. Защо само два три оборота. Когато използваш тремолото за отпускане на струните къде се навиват ? При обтягане може би си прав, но то е съвсем малко и не виждам защо зависи от броя навивки. Дай го по-широко, че да видим за какво става въпрос, ок ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за повечето навиване не е ли, че като има повече намотки ( незнам как точно да ги кажа) и има по-голяма вероятност да не са добре опънати, да се донаместват и така да се разхлабват... поне аз така го разбирам ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Струните си имат някаква твърдост и еластичност. Като отпусне човек тремолото, например, струните се отпускат, и тази им чает, навита около ключовете също се развива малко. Когато пуснете ръчката на тремолото, сапрежението се връща на нормално, струните се обтягат отново, НО понеже в образувалата се "макара" около ключето е настъпило малко разместване на навивките, а и между струните и ключа има някакво триене, струните не се връщат в първоначалното си състояние, а са малко по - отпуснати/натегнати.

По - малко навивки се правят заради физичните закони за макарата - колкото по - далече е дадена навивка от мястото, където се опъва струната, толкова по - малка е силата, с която опъна действа върху тази част на струната. Тоест ако някоя от първите намотки се развие, и има още 12 оборота, примерно до напускането на струната от ключа, толкова по голяма е вероятността когато струната бъде обратно опъната, силата на опън, действаща върху тази навивка да се окаже твърде малка в сравнение със силата на триене с ключа или със силата на еластичност на самата струна, и в резултат по - първите навивки няма да се навият като в първоначалното си положение, и тона на струната ще бъде по - нисък. Особено при дебелите струни, където имаме и оплетка, е възможно една навивка на струната да се трие в друга.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аааааа каква била работата....ей че преди 2 дена си смених струните :) . Нищо за другия път ще знам. Мерси :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.