wades Публикувано Юли 5, 2010 Публикувано Юли 5, 2010 Здравейте ! От заглавието разбирате какъв ще ми е въпроса. Изчетох темите, които излезнаха като резултат от търсенето ми, но отговорите все пак са неясни. Скоро ще взимам нова китара и ще е Лес Пол. Възможностите, които аз си предлагам са Epiphone Les Paul Standard (всички сте запознати предполагам) и Vintage v100 като парите, които останат след евентуалната покупка на Винтиджа ще ги дам за смяна на адаптери и потове. Понеже тук където се намирам (Смолян) нямам възможност да пробвам Епифона, пробвал съм само Винтиджа и съм доволен от 2те дъски, които има тук. Но след четенето на темите разбрах, че при тези китари трябва да нацелиш бройка. Не всички са с такова качество, което съм пипнал. Предполагам че и с Епифоните е така. И 2те китари няма къде да ги пробвам ще ги поръчвам онлайн за това въпроса ми е кой вариант е по-добър за вас. Цитирай
Icarus Отговорено Юли 5, 2010 Отговорено Юли 5, 2010 Тоест въпросът ти е при коя от двете марки шансът да ти докарат кофти бройка е по-малък ли? За мен поръчка на китара онлайн не е вариант така или иначе. По-добре се разходи до някъде, и си пробвай сам китарата. Ако искаш и до Гърция можеш да скочиш, щом си от Смолян. Цитирай
preIbanez Отговорено Юли 5, 2010 Отговорено Юли 5, 2010 ...имам наблюдения над приятели с Винтидж...общо взето всички са доволни...според мен спрямо ценовия си клас китарирте са много докарани като изработка...звучат убедително...и поне тези които съм пипал са добре като усещане...сиреч няма ги характерните проблеми с изпипването на детайлите като на евтините китари...ако мога така да се обоснова...за жалост за Епифоните нямам много впечетления...но според мен ако вземеш Винтидж няма защо да съжаляваш за избора си... Цитирай
Yves Отговорено Юли 6, 2010 Отговорено Юли 6, 2010 Не съм пипал много китари и не знам какви са болестите на ниските класове, но това, което съм забелязал на моя Винтидж ми се струват точно недоизпипани детайли. Не знам, може аз да съм уцелил просто такава, може да е закономерност, нямам идея. Говоря наистина за дреболии. Най-значимото е, че от вътрешната страна на кътауея не е полирано добре и стои малко като матирано. Забелязах го съвсем скоро, а я имам от около година. Другите неща са още по-дребни, примерно кофти разпробита дупка за кръглото капаче отзад и стават несиметрично разположени дупките и трябва да го сложиш по точно определен начин, а не както искаш. Байндинга на места не е много убедителен, но предполагам, че е нормално за тази цена. Но китарата резонира много добре, има състейн, прагчетата бяха почти безупречни и се свиреше с много нисък екшън. Самият факт, че китарите поскъпнаха е факт, че са добри и се търсят Цитирай
bratmito Отговорено Юли 6, 2010 Отговорено Юли 6, 2010 Ако вземеш винтиджа ,смени и ключовете.Според мен са слабо място,поне аз ги изкъртих много бързо.Имам въпросната китара и не е никак лоша за парите си,но не съм пипал Епифона ,не мога да направя сравнение. Цитирай
sevenstring Отговорено Юли 6, 2010 Отговорено Юли 6, 2010 (Редактирано) Мисля, че тази тема я имаше и преди година-две ... може да погледнеш и там какво се изписа. Иначе, аз имам Винтидж, който е основната ми китара в момента (при все че имам още две скромни, но не лоши) и също се присъединявам към положителните отзиви за модела. Много универсална, стегната и добре пипната китара. В началото и аз я взех с предначертана програма да й сменям адатери, ключове и какво ли не, но истината е, че просто няма никакъв смисъл. Адаптерите не са кой знае какво, но по мое мнение са много умно балансирани - output-ът е среден, има привкус на vintage, но и power за резачки, на практика стават за всичко. Ключовете може-би чак сега (след 2 години) почват леко да охлабват, но за сериозни и дразнещи проблеми с тях не може да става дума. Дървото кой го знае какъв точно махагон е и като цяло акустичният й звук не е като да имаш Гибсън в ръцете, обаче пък е силен, стабилен и плътен, с нелош състейн. Що се отнася до бройки и качество на изработка, моята я поръчах от Англия и един съфорумец, с когото я сет-вахме, я оцени много високо на фона на най-ранообразни а-ла-factory-2nd недостатъци на тези, продавани в България по онова време. Доколко е вярно нямам достатъчно широка база да твърдя, но това, което мога да кажа със сигурност е, че по моята нямаше нито един, даже и козметичен дефект. За Епифон меродавно мнение от първа ръка по-скоро нямам, но от говореното и изчетеното по въпроса (а по едно време се интересувах доста задълбочено, така че то не е никак малко) изглежда, че малко са хората, които не са сменили адаптерите още първите месеци след покупката, а и за механиката отзивите бяха смесени. (Хипо)тезата ми е, че в основни линии не са по-лоши китари от Винтидж, но явно имат някои слаби места, които рано или късно налагат сериозни ъпгрейди, а това ги прави чувствително по-скъпа и неясно колко по-качествена алтернатива. Редактирано Юли 6, 2010 от sevenstring Цитирай
Hillbilly Отговорено Юли 6, 2010 Отговорено Юли 6, 2010 Vintage V100 е за смяна на адаптерите веднага - мътни са,като дървения и звук са различни,при късмет има много добри,само с един Епифон (не най-евтин) съм сравнявал добра бройка от тях и общо взето нямаше разлика. Цитирай
sevenstring Отговорено Юли 6, 2010 Отговорено Юли 6, 2010 ^Ха-ха, знаех си, че ще се намесиш! Пренаписваме си старата тема май, но така е ... Ами, аз уважавам мнението на Hillbilly, макар че очевидно не го споделям. Той май е блусар, аз гръндж-алтърнатив-метъл ... може и това да обяснява нещата ... Цитирай
sa6tiat Отговорено Юли 7, 2010 Отговорено Юли 7, 2010 Като се има предвид, че Епифоните са по-скъпи, а качествена разлика няма кой знае каква, мятай се на Винтидж-а. Бивш притежател съм на V 100B и не виждам никаква причина да плащаш повече за същото качество. В този ценови диапазон твоята китара е Vintage. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Юли 7, 2010 Отговорено Юли 7, 2010 (Редактирано) Почти напълно подкрепям мнението на колегите горе. Като човек, който е правил ремонти и на двете марки, мога само да добавя, че: -Епифоните са малко по-пипнати откъм външен вид и детайли. -Звука по принцип(имайки предвид, че не говоря за най-скъпите епифони) е много сходен, като според мен главната разлика е в сравнително мътните адаптери на Винтидж, които почти задължително трябва да се сменят(поне според мен). -Винтидж имат малко повече като количество, макар и обикновено не сериозни дефекти. Като заключение - ако не държиш на идеални детайли(шарка на дървото, точни инлеи на грифа и т.н.) и имаш възможност да пробваш това, което купуваш, особено ако по принцип имаш идея да сменяш адаптерите, Винтидж не са никак лош избор, имайки предвид осезаемо по-ниската им цена. JHS Guitar Tech адаптерите за 30лв. бяха добро нискобюджетно решение за тази китара, но напоследък ги няма на пазара. Редактирано Юли 7, 2010 от Evtim Djerekarov Цитирай
armstrong Отговорено Юли 20, 2010 Отговорено Юли 20, 2010 С малко закъснение да се включа и аз. От личните си впечетления,мога да кажа,че Epiphone standard е по-добрият избор. Нещата,които ми направиха впечетление във Винтиджа: -Некачествено дърво,(китарата беше черна,така и не разбрахме какво е дървото,със сигурност НЕ махагон) -Стоковите адаптери бяха ужасТни,както ги изкоментираха момчетата по-горе. -Доста кофти поставени инлеи,да не кажа отвратителни!(криви,несиметрични и зле залепени) -Спомена се и за кофти бийндинга.Вярно е. -Изключително дебел лак(според мен това допълнително спъва звученето) -Стандартните ключове бяха зле (можеби съм попаднал на кофти бройка)....anyway,след смяната с по-скъпи дори от същата фирма (JHS),проблемите изчезнаха. +Лека китарка,което можеби трябва да се разгледа като минус,но аз съм фен +със смяна на адаптерите може и да се докара сносен звук +тъничък гриф(нищо общо с Гибсън,но пък мен ме кефи) Като цяло,добра китарка за ~500лв.,но за да се накара да звучи,а и да може да се излиза на сцена с нея,трябва да се налеят поне още 2-300лв според/зависи.Имам впредвид адаптери,страп лок,потове,ключове и тн. За епифона мога да кажа следното: -Тежка китарка(конкретната бройка беше Limited Edition Les paul Standard worn Cherry,личеше си,че дървото си е както си трябва) -Дебел гриф(разбирасе не чак като на Гибсъните,но доста по-дебел от Винтиджа) +Добре балансирани адаптери +grover Tuners +доста изпипани детайли +Сток потенциометрите си бяха маркови,нямам никакви забележки +тук искам да отбележа,че произходът на китарата все пак можеше да бъде проверен(serial number)за разлика от В100. +Доста характерен Лес Пол звук,сравнена с Gibson Studio,не мисля,че отстъпва. Мнението ми е,че китарката наистина си заслужава парите....и единственото нещо,което бих ъпгрейднал по нея е страп лок-въпрос на предпочитание,но за мен е важно. Равносметката е,че плащаш това което получаваш. Vintage (~700бг лева с ъпгрейд),Epiphone(~800лв,без да пипаш нищо) От мен толкова за сега,надявам се да съм бил полезен EDIT:В написаното по-горе става въпрос за конкретни модели.Не изключвам възможността,да има по-добри/по-лоши изпълнения и от двете фирми. Мнението ми не е повлияно от престижа на фирмите. Цитирай
EAmechaniX Отговорено Юли 20, 2010 Отговорено Юли 20, 2010 +тук искам да отбележа,че произходът на китарата все пак можеше да бъде проверен(serial number) Съгласен съм с всички точки освен с тази За съжаление проверката на серийния номер в последно време не върши никаква, ама никаква работа. Ментетата се произвеждат вече с оригинални серийни номера - Факт! Аз лично, а и вие сте свидетели на доста продажби на Епита в този форум... за съжаление не всички обаче са истински - Факт! (за мен) Иначе + 1 за Епифон, ако е истински. Колкото до Винтиджа, дори с всички ъпгрейди ще си остане имитация на леспол с този остър ръб на долния кът. (ужасно дразни) Цитирай
sevenstring Отговорено Юли 21, 2010 Отговорено Юли 21, 2010 (Редактирано) Четейки поста на @Armstrong, единственият извод, който мога да направя, е, че всичко опира до бройка. Адаптерите - ОК, доста хора не им се кефят явно, те си знаят защо, и за дебелия лак е вярно, както и, че дървото е някакъв заместител на махагон, но с нищо от останалите критики не мога се съглася на базата на моята талпа (а пък това, че била лека ... на фона на 50-тарски non-chambered Гибсън вероятно да, ама като цяло хич не е от леката категория ... whatever). Май същият извод се налага и за Епифоните. Не си спомням да съм чел много други положителни отзиви за адаптерите им, нито за ключовете, а двете бройки, които съм пипал, според мен бяха по-леки от Винтиджа ... а колко са махагонови не знам, ама съм склонен да вярвам, че и там са намерили някой по-евтин заместител. В крайна сметка, при положение че и двете китари се правят основно в Китай и Индонезия, на каквито и да било отзиви едва ли може да се разчита - винаги ще има отклонения. Редактирано Юли 21, 2010 от sevenstring Цитирай
Yves Отговорено Юли 21, 2010 Отговорено Юли 21, 2010 Това, че дървото в една евтина китара не е като в Гибсън е съвсем нормално, но това не значи, че не е махагон, че е заместител, имитация и т.н. То нищо не му пречи пак да си е махагон, просто е друг вид. Има и големи и зелени, има и малки и червени, и средни жълти, но всички са си ябълки, нали? Друг е въпросът какви са съответните качества. Толкова по въпроса за тези, които ги притеснява как се нарича дървото в китара им А за лака на Винтиджа съм съгласен, и на мен ми се вижда дебелшък Цитирай
Hillbilly Отговорено Юли 21, 2010 Отговорено Юли 21, 2010 То нищо не му пречи пак да си е махагон, просто е друг вид.Това е така,но го слагат на сънбърст модели,където се виждат характерните пори на махагона и е кафеникав на небоядисаните места,на плътно боядисаните понякога слагат някво бяло по-меко и по-леко дърво,бе кво има.. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.