daVoice Публикувано Май 23, 2010 Публикувано Май 23, 2010 Някой знае ли защо в България, но и в други балкански страни а и не само го има това да се залага на тази структура на песните: интро -> куплет -> припев x2 -> малко инструментал -> куплет и т.н? Защо няма много български песни с такава структура: интро -> куплет -> припев (само 1 път) -> куплет (без инструментал, веднага след първия припев) -> припев x2 -> инструментал -> припев x3 или 4 пъти и обикновено затихва или пък има outro. Втората структура е често използвана от денс песните от 80-те. Но дали я има в съвременни БГ песни? Цитирай
Audiobody Отговорено Май 23, 2010 Отговорено Май 23, 2010 Зависи от текст аранжимент, идеи като цяло. Най-често за типичните песни се среща това: интро, куплет (2 стиха), припев (1 стих), куплет (1 стих), припев (2 стиха), инструментал, куплет, припев (2 стиха) Но това е толкова субективно спрямо вска банда. Сам виждаш колко различни са положенията. Има си парчета, които влизат директно с припева. Цитирай
the_parasite Отговорено Октомври 10, 2010 Отговорено Октомври 10, 2010 Аз мисля, че тук опираме до диапазоните на всеки стил, а не толкова до липса на идеи. Цитирай
Munje Отговорено Октомври 11, 2010 Отговорено Октомври 11, 2010 Аз мисля, че тук опираме до диапазоните на всеки стил, а не толкова до липса на идеи. Съвсем съгласен съм! А ако говорите за българските комерси-това си е съвсем различно нещо! Цитирай
Bo Yan Отговорено Октомври 26, 2010 Отговорено Октомври 26, 2010 ако говориш за песни и имаш предвид популярна музика, то в БГ нивото е много ниско. повечето неща от БГ поп музиката са заети от западната, по-точно американската поп музика, кято естествено е най-големият източник в съвременната музика. а това е така защото през последните стотина години в Америка се е изсипала накуп най-доброто от културата на целия свят. ние сме много далеч от тези процеси. най-съществената причина е географията, а след това нашите регионални културни особености. с тези няколко изречения би могъл да си отговориш на много въпроси от рода на "защо в БГ еди кое си се прави еди как си?" 1 Цитирай
spbul Отговорено Декември 7, 2011 Отговорено Декември 7, 2011 Аз мисля, че тук опираме до диапазоните на всеки стил, а не толкова до липса на идеи. +1 Цитирай
3232 Отговорено Декември 8, 2011 Отговорено Декември 8, 2011 през последните стотина години в Америка се е изсипала накуп най-доброто от културата на целия свят Цитирай
savov Отговорено Януари 18, 2012 Отговорено Януари 18, 2012 (Редактирано) Да. И аз се поразмислих след това изказване... Както и да е Мисля, че и втората структура (която си описал) се среща достатъчно често в БГ музиката... Редактирано Януари 18, 2012 от savov Цитирай
Pinky Отговорено Януари 20, 2012 Отговорено Януари 20, 2012 (Редактирано) американската поп музика, кято естествено е най-големият източник в съвременната музика. в последното десетилетие американски поп не съществува. популярната музика, която бълват е нелепа имитация на разнообразие от други жанрове, които водещите американски корпорации от типа на Universal (лейбъли не мога да ги нарека - те не се държат като музикални издатели, а като износител на картофи на едро) са претопили във едно всеобщо нищо, за което грубо лъжат, че се казва поп, или хип-хоп (когато става въпрос за такъв тип изпълнители), или електронна музика (когато става въпрос за безумни и винаги еднакви денс-хитчета), а Инди сцената се оказва неспособна да достигне до повечето хора, които биха купували продукция от нея, защото просто няма място по рафтовете на музикалните магазини. по този начин огромен (и бързо нарастващ) процент от американската аудитория с изненада поглежда към Европа, където Инди сцената процъфтява (особено в някои жанрове като алтернативна електронна музика, хаус, хип-хоп, обаче истински, автентичен, не като онова другото, рок, при това освежаващо алтернативен, както и особено богата метъл-сцена), а също и поп-музика като от едно време - сиреч, такава, която и средно интелигентен човек може да слуша без в него да се надигне желание да се обеси. И купуват европейска музика по интернет, без дебелаците от Universal дори да разберат какво става, твърде заети със създаването на нова поп-рок групичка от некадърни хлапетии съвместно с Дисни. С други думи информацията ти е стара и не е вярна - Америка не само че е по-малък източник на музика от ЕС и Азия, но и ако изключим смислените аспекти от Инди-сцената там (която оцелява основно заради Канадска аудитория, апропо), в скоро време ще стане абсолютно никакъв източник на музика. а това е така защото през последните стотина години в Америка се е изсипала накуп най-доброто от културата на целия свят Подобно твърдение се разпада на части точно с две думи. The. Beatles. Иначе по темата все пак. Структурата при най-големите винаги е била по-хаотична, за какъвто и жанр да говорим. Все пак понеже музиката, която се слуша в момента е обидно опростена, отпадат и вариации в структурата по подразбиране. Но проблемът е в самата музика, която пробутват. Те рециклират отново и отново не повече от 10 песни. Как да не ползват винаги готови шаблони? Цели сцени в момента са нищо повече от компилация от шаблони. На мен пък и през ум не ми е минавало докато композирам да се замислям каква структура да използвам. 2 минути ембиънт и после соло, после куплет, интерлюдия, втори куплет, въобще без припев, рязък глич за финал. Такава ми е последната Редактирано Януари 20, 2012 от Pinky Цитирай
daVoice Отговорено Февруари 3, 2012 Автор Отговорено Февруари 3, 2012 Абе те и през 80-те някои са имали шаблони (Stock Aitken и Waterman визирам), но това не им е пречело да правят хубави песни. Да, малко cheesy са, но са хиляди пъти по-хубави от сегашните помии. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.